۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲

فتاح: با محرومیت‌های انباشته مواجه ایم

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: متأسفانه مشکلات بسیار بزرگ است، ما برای مردم فقر ایجاد کرده‌ایم و باید تلاش کنیم تا فقر حاکم بر زندگی برخی از افراد که در نتیجه رکود و تورم ایجاد شده است را از بین ببریم.
کد خبر : ۳۳۰۵۱۸
صراط: رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: متأسفانه مشکلات بسیار بزرگ است، ما برای مردم فقر ایجاد کرده‌ایم و باید تلاش کنیم تا فقر حاکم بر زندگی برخی از افراد که در نتیجه رکود و تورم ایجاد شده است را از بین ببریم.

به گزارش ایسنا، سید پرویز فتاح در جریان بازدید از کمیته امداد شهرضا و در جمع مسئولان اجرایی این شهرستان، اظهار کرد: متأسفانه برخی افراد با استفاده از رانت، توانسته‌اند وام های میلیاردی بگیرند و از بازپرداخت اقساط آن نیز خودداری کنند، در حالی که برخی افراد برای گرفتن یک وام دو میلیونی مدت ها در صف انتظار قرار می‌گیرند.

وی با غیر قابل قبول دانستن تبعیض در دریافت تسهیلات بانکی گفت: باید بررسی کنیم چند درصد از تسهیلات اعطایی بانک ها به افرادی که واقعا نیازمند بوده‌اند، تعلق گرفته است.

رییس کمیته امداد ادامه داد: همه ما بر اساس تکلیف دینی و انسانی خود وظیفه داریم مددکار و مدد رسان به محرومان باشیم و برای این منظور باید هم افزایی و تعامل بین مسئولان افزایش یابد.

فتاح گفت: مسئولان دولت یازدهم به ویژه رییس جمهور به کمیته امداد امام خمینی (ره) عنایت ویژه‌ای دارند اما متأسفانه میزان محرومیت در کشور بالاست تا جایی که می‌توان گفت کشور در شرایط فعلی، با محرومیت‌های انباشته مواجه است.

وی خاطر نشان کرد: متأسفانه مشکلات بسیار بزرگ است، ما برای مردم فقر ایجاد کرده‌ایم و باید تلاش کنیم تا فقر حاکم بر زندگی برخی از افراد که در نتیجه رکود و تورم ایجاد شده است را از بین ببریم و بهترین راهکار برای کاهش رکود و از بین بردن فقر، ایجاد اشتغال است.

رییس کمیته امداد با تأکید بر ضرورت تسریع در روند خدمت رسانی به محرومان در این نهاد، گفت: به‌جای برخوردهای اداری با مددجویان کمیته امداد باید با تکریم آن ها، اجازه ندهیم که یک نفر برای دریافت خدمات مدت زیادی منتظر بماند، ما زیر نظر ولی‌فقیه و یک ‌نهاد انقلابی هستیم، و به همین دلیل باید انقلابی عمل کنیم.

فتاح اظهار کرد: امداد رسانی به نیازمندان از جمله مهم ترین رسالت های دینی همه ما است که امام علی (ع) در آن الگوی ما هستند این اقدام از بارزترین آرمان های انقلاب اسلامی و دستورات امام راحل(ره) نیز بوده است که مسئولان باید در هر رده و جایگاهی که قرار دارند به آن عمل کنند.
برچسب ها: محرومیت فتاح صراط