۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵

حجت‌الاسلام ماندگاری: افرادی که دست به دامان آمریکا شدند جزء ناامیدانند

کارشناس مسائل مذهبی گفت: افرادی که دست به دامان آمریکا شدند و افرادی که گوشه‌ای نشسته و نه اظهارنظر کرده و نه در انتخابات شرکت می‌کنند، جزء ناامیدان و سرگردانان هستند.
کد خبر : ۳۳۰۵۵۴
صراط: حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی ماندگاری در مراسم دعای ندبه در آستان مقدس امامزاده سید محمد (ع) خمینی‌شهر که به‌منظور افتتاحیه معنوی کنگره ملی 2300 شهید شهرستان خمینی‌شهر برگزار شد، با بیان اینکه سرگردانی شامل دو صفت رذیله بوده که در انسان به وجود می‌آید، اظهار داشت: یکی از این صفات ناامیدی است.

به گزارش تسنیم، وی افزود: افرادی که ظهور امام زمان (عج) را فریاد می‌زنند، نباید در جاده سرگردانی گام برداشته و به قرآن بی‌اعتنا باشند، ازاین‌رو می‌توان گفت در زمان امام علی (ع) افرادی که دچار سرگردانی بودند نزد امیرالمومنین (ع) رفته و مقابل این امام بزرگوار شمشیر کشیدند.

کارشناس مسائل مذهبی به 23 هزار شهید اصفهانی دوران دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: 10 درصد از این شهدا یعنی 2300 شهید مربوط به شهرستان سرافراز خمینی‌شهر است. کاروان منتظران ظهور امام زمان (عج) به مناسبت کنگره شهدای شهرستان خمینی‌شهر به امامزاده محمد بن علی بن الحسین (ع) رسیدند که آغازگر این کنگره بزرگ باشند.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه افرادی که دست به دامان آمریکا شدند جزء ناامیدان و سرگردانان هستند، اضافه کرد: افرادی که گوشه‌ای نشسته و نه اظهارنظر کرده و نه در انتخابات شرکت می‌کنند از ناامیدان و سرگردانان هستند، همچنین افراد ناامید منتظر رفع مشکلات از سوی گروه 1+5 هستند.

ماندگاری خاطرنشان کرد: امام سجاد (ع) می‌فرمایند "ناامیدی افراد، یک جامعه را پوچ و ذلیل می‌کند"، ازاین‌رو اگر می‌خواهید مغرور و ازخودراضی و ذلیل نشوید باید از خداوند، امام زمان (عج) و قرآن کریم پیروی کنید و با آن‌ها همراه باشید.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال عدم رضایت و ناامیدی مسلمانان جامعه است، افزود: یکی از راه‌هایی که افراد را با امام زمان (عج) همراه می‌کند، عبادت و حضور در مسجد است، همه باید اهل مسجد باشند تا دچار غرور نشوند.

افراد حاضر در آستان مقدس امامزاده سید محمد (ع) خمینی‌شهر پس از پایان این مراسم با سردادن شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر آل سعود و مرگ بر صهیونیست 2 شهید از دوران دفاع مقدس که 25 و 17 ساله بودند را بر روی دستان خود تشییع کردند.