۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱

پنتاگون: عملیات موصل متوقف شد

سخنگوی آمریکایی ائتلاف ضدداعش می‌گوید عملیات ارتش عراق برای آزادسازی شهر موصل، برای تثبیت دستاوردهای چند روز گذشته، فعلاً متوقف شده است.
کد خبر : ۳۳۰۵۵۶
صراط: سخنگوی آمریکایی ائتلاف ضدداعش می‌گوید عملیات ارتش عراق برای آزادسازی شهر موصل، برای تثبیت دستاوردهای چند روز گذشته، فعلاً متوقف شده است.

به گزارش فارس، «جان دوریان» سخنگوی عملیات عزم قاطع یا همان ائتلاف ضدداعش امروز در میان خبرنگاران، آخرین وضعیت مبارزه با تروریست‌ها در عراق را به اطلاع ارباب جراید رساند.

دوریان گفت که نیروهای کرد در عملیات آزادسازی موصل حضور فعال دارند و در محورهای مربوط به خود، پیش‌روی‌هایی داشته‌اند و حالا تمرکز خود را بر روی پاکسازی مناطق آزاد شده از لوث وجود عوامل داعش متمرکز کرده‌اند.

ژنرال آمریکایی گفت که داعشی‌ها برای تحکیم مواضع خود در موصل، به کندن تونل روی آورده‌اند که در حملات جنگنده‌های ائتلاف در حین عملیات موصل، تا کنون 46 تونل تخریب شده است.

دوریان به ماجرای به آتش کشیده شدن معدن سولفور توسط داعشی‌ها برای جلوگیری از پیش‌روی نیروهای عراقی در جنوب موصل هم پرداخت و گفت که این آتش تحت کنترل است ولی کماکان زبانه می‌کشد.

سخنگوی ائتلاف ضدداعش گفت که داعشی‌ها در موصل از مردم به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند تا جلوی پیش‌روی ارتش عراق را بگیرند.

وی ادامه داد: «حتی در یک مورد دیده شد که داعشی‌ها حدود 50 خوردو را برای انتقال مردم به یک جبهه برای استفاده از آنها به عنوان سپر انسانی آماده کرده بودند که حملات هوایی ما، بین 40 تا 45 دستگاه از این خودروها را نابود کرد.»

ژنرال دوریان به خواسته کشورهای منطقه برای نابودی داعش در موصل و جلوگیری از فرار آنها به دیگر نقاط خارومیانه به خصوص سوریه هم اشاره کرد و مدعی شد «اجازه نمی‌دهیم داعشی‌ها آب شوند و در زمین فرو بروند.»