۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷

تجسس برای یافتن کوهنورد مفقود در شاهرود

رئیس جمعیت هلال احمر شاهرود با اشاره به مفقود شدن کوهنورد ۶۸ ساله تهرانی از روز جمعه هفته گذشته در ارتفاعات این شهرستان، گفت: تا عصر امروز دوشنبه تجسس برای یافتن وی همچنان ادامه دارد.
کد خبر : ۳۳۱۱۳۳
صراط: رئیس جمعیت هلال احمر شاهرود با اشاره به مفقود شدن کوهنورد ۶۸ ساله تهرانی از روز جمعه هفته گذشته در ارتفاعات این شهرستان، گفت: تا عصر امروز دوشنبه تجسس برای یافتن وی همچنان ادامه دارد.

حسین باقری در گفت‌وگو با مهر، ضمن بیان اینکه از کوهنورد ۶۸ ساله تهرانی مفقود شده طی روز جمعه تاکنون اطلاعات دقیقی در دست نیست، افزود: این فرد با قصد صعود به «شاهوار» روز جمعه به روستای «نگارمن» سفر کرده بود.

وی ادامه داد: گروه‌های کوهنوردی، پایگاه هلال احمر، سپاه پاسداران و تکاوران لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار ارتش و نیروهای مردمی به دنبال یافتن نشانی از وی به منطقه اعزام شده‌اند که متاسفانه تا این لحظه گزارش یا آثاری از حیات یا فوت وی در دسترس نیست.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان شاهرود ضمن بیان اینکه برای یافتن این کوهنورد یک دستگاه بالگرد فردا عازم منطقه خواهد شد که بتواند با پایش هوایی اثری از وی پیدا کند، افزود: این کوهنورد که به تنهایی قصد صعود از مسیر دره «نگارمن» را داشته است بعد از به جای گذاشتن وسایل خود در روستا تاکنون اثری از وی مشاهده نشده و گروه های تجسس همچنان مشغول پایش هستند.

باقری همچنین گفت: از گروه‌های کوهنوردی خبر می رسد که گروه‌های تجسس از شب گذشته در محل مستقر شده و امروز صبح منطقه دره رخی و یال جنوبی نگارمن را مورد بررسی قرار دادند که متاسفانه آنها نیز تا به این لحظه نتوانستند به اطلاعات دقیقی از این کوهنورد دسترسی پیدا کنند.

وی در ادامه با ابراز اینکه تمام راه‌هایی که احتمال داشت این کوهنورد از مسیر منحرف شده باشد پایش شد ولی متاسفانه نتیجه مطلوبی تا این لحظه گزارش نشده است، تصریح کرد: طبق آخرین اظهارات خانواده این کوهنورد وی فردی مسلط به کوهنوردی بوده و احتمال می رود در مسیر برگشت با توجه به پایان یافتن روز دچار مشکل یا سانحه شده باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان شاهرود  همچنین توضیح داد: کوهنوردی ورزشی حرفه ای است و افراد هر چه قدر هم با کوهنوردی آشنا باشند به تنهایی نباید به ارتفاعات صعود کنند چراکه در صورت بروز حادثه نمی تواند کسی به آنها کمک کند.

باقری با بیان اینکه بهتر است این گونه صعودها زیر نظر هئیت های ورزشی و افراد آشنا به منطقه صورت گیرد، یادآور شد: امیدواریم با شروع مجدد تجسس زمینی و هوایی بتوانیم به نشانی از این کوهنورد دست پیدا کنیم.


خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز