۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴

ورود اولین زائران اربعین به کربلا +تصاویر

در آستانه فرارسیدن اربعین اباعبدالله الحسین (ع)، اولین گروه زائرانی که مسیر نجف – حیدریه – کربلا را برای پیاده‌روی انتخاب کردند، پس از طی 80 کیلومتر مسافت در مدت 3 روز و 2 شب، شنبه‌شب وارد شهر مقدس کربلا شدند.
کد خبر : ۳۳۱۸۱۶
صراط: در آستانه فرارسیدن اربعین اباعبدالله الحسین (ع)، اولین گروه زائرانی که مسیر نجف – حیدریه – کربلا را برای پیاده‌روی انتخاب کردند، پس از طی 80 کیلومتر مسافت در مدت 3 روز و 2 شب، شنبه‌شب وارد شهر مقدس کربلا شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، پیاده‌روی بزرگ اربعین یک رکورد شناخته می‌شود، رکوردی که در مدت ۱۰ روز حدود ۲۰ میلیون نفر با پای پیاده در کربلا حضور یافته و هروله کنان خود را به حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) می‌رسانند.

پیاده روی اربعین را باید بزرگ‌ترین اجتماع مذهبی و مسالمت آمیز جهان نامید، چراکه در آن صحنه‌هایی را می‌بینید که هیچ کجای دنیا نخواهید دید؛ این راهپیمایی بزرگ یک رکورد شناخته می‌شود، رکوردی که در مدت ۱۰ روز حدود ۲۰ میلیون نفر با پای پیاده در کربلا حضور یافته و بارگاه مطهر امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) را زیارت می‌کنند.

عزادارن حسینی هروله کنان خود را به حرم امام‌حسین (ع) و حرم حضرت ابوالفضل (ع) می‌رسانند و پس از زیارت از درب دیگر خارج می‌شوند و جالب آن که توقفی در حرم ندارند، به عشق سیدالشهدا (ع) چند روز پیاده می‌آیند، برخی ۳ روز و حتی برخی یک ماه پیاده می‌آیند و با عرض سلامی، از حضرتش وداع می‌کنند.


در پیاده‌روی اربعین با صحنه‌هایی مواجه می‌شویم که هیچ کجای دنیا چنین صحنه‌هایی را نمی‌بینیم؛ مادرانی که فرزندان خود را در جعبه پلاستیکی می‌گذارند و با یک طناب آن را می‌کشند و در سرما و گرما حدقل ۸۰ کیلومتر – مسیر نجف تا کربلا – را برای زیارت حضرت سیدالشهدا (ع) پیاده طی می‌کنند.

اینجا همه مسلمانان و حتی غیرمسلمانان رابطه قلبی و عاطفی با امام حسین (ع) دارند و بسیاری از آنها خودشان را در ایام اربعین برای زیارت امام حسین (ع) به کربلا می‌رسانند و بعضی‌ها موکب‌هایی را برای توزیع نذری و پذیرایی از زائران برپا می‌کنند و یا در موکب‌های دیگر مشغول کمک‌رسانی می‌شوند.

براساس این گزارش، فاصله مسیر حله به کربلا 40 کیلومتر، مسیر کاظمین به کربلا 115 کیلومتر، مسیر بغداد به کربلا 90 کیلومتر، مسیر بصره به کربلا 520 کیلومتر، مسیر دیوانیه به کربلا 197 کیلومتر و مسیر نعمانیه به کربلا 156 کیلومتر است و زائران علاوه بر مسیر نجف به کربلا، از این مسیرها برای حرکت و پیاده روی به سمت کربلا استفاده می‌کنند.