۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
روایت کواکبیان از یک جلسه

قالی باف آمد/ منتقدان اجازه صحبت پیدا نکردند/ تحقیق و تفحص از «پرونده واگذاری املاک» متوقف شد

کواکبیان می گوید در جلسه کمیسیون عمران که آقای قالی‌باف هم تشریف آورده بودند کمیسیون به متقاضیان تحقیق و تفحص از املاک نجومی اجازه نداد بحثشان را مطرح کنند. او گفت: آقایان چاقوی خود را کند کردند.
کد خبر : ۳۳۳۱۵۶
صراط: روز گذشته، پس از جلسه کمیسیون عمران مجلس با محمدباقر قالی باف شهردار تهران، تحقیق و تفحص از پرونده واگذاری املاک در شهرداری تهران را متوقف شد.

به گزارش صراط، مهدی افتخاری عضو کمیسیون عمران در باره جلسه مذکور گفت: در این جلسه آقای قالی باف شهردار تهران حضور یافت و از ورود  مجلس به این موضوع تشکر کرد.

به گفته این نماینده، طبق آئین نامه داخلی مجلس تحقیق و تفحص از پرونده هایی که در دستگاه قضایی در حال بررسی است امکانپذیر نیست لذا تحقیق و تفحص از شهرداری تهران منتفی شد. زیرا این پرونده در قوه قضائیه در حال بررسی است.

افتخاری البته امروز در خصوص نقل خبر از وی مبنی بر منتفی شدن این طرح تحقیق و تفحص را مردود دانست و تصریح کرد که این طرح فعلاً بنا به اشاره‌ای که در خصوص مغایرت با آیین‌نامه داخلی مجلس دارد، مسکوت و متوقف مانده تا در این خصوص کسب تکلیف شود.

به گفته او، قرار شده است محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس، این موضوع را با هیات رئیسه مطرح کند.

ظاهرا اشاره این نماینده به تبصره 7 ماده 214 آیین‌نامه داخلی مجلس است که می‌گوید: تحقیق و تفحص مجلس شامل شورای نگهبان، مجلس خبرگان رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام و پرونده‌های جریانی مراجع قضایی و امور‌ماهیتی قضایی نمی‌شود.

با این وجود، امروز مصطفی کواکبیان دیگر نماینده مجلس این استدلال را رد و از هیات رییسه درخواست کمک کرد.

مصطفی کواکبیان در تذکری اتفاقات جلسه کمیسیون عمران با قالی باف را این گونه روایت کرد: "روز گذشته در کمیسیون عمران مجلس اتفاق عجیبی افتاد. در این جلسه که آقای قالی‌باف هم تشریف آورده بودند کمیسیون به متقاضیان تحقیق و تفحص از املاک نجومی اجازه نداد بحثشان را مطرح کنند و استدلال می کردند که چون پرونده قضائی تشکیل شده مجلس حق تحقیق و تفحص ندارد. آقایان چاقوی خود را کند کردند."

کوابیان از هیات رییسه درخواست کرد تا تحقیق و تفحص از املاک نجومی شهرداری تهران را پیگیری کند و گفت: این اتفاق در حالی افتاد که فردای روزی که آقای غندالی دستگیر شد، تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در مجلس به تصویب رسید. ما از هیات رئیسه می خواهیم حتما به کمیسیون عمران تذکر دهد زیرا این کار از طرف هیات رئیسه به کمیسیون ارجاع شده بود و کمیسیون حق ندارد جلوی تحقیق و تفحص را بگیرد.

گفتنی است طرح تحقیق و تفحص از پرونده واگذاری املاک در شهرداری تهران از چندی پیش مطرح شد و حواشی زیادی به دنبال داشت. در یکی از این حواشی، عليرضا رحيمي، نماينده تهران، با تذکري شفاهي در صحن علني اعلام کرد که شهرداري تهران، به‌دنبال توزيع کارت‌هاي 500 هزار توماني، بين نمايندگان مجلس و تحقيق و تفحص‌کنندگان از شهرداري است که هيچ‌يک از آنها کارت‌هاي مورد نظر را دريافت نکرده‌اند؛ البته یک روز بعد از آن اعلام شد اين کارت‌ها درپي درخواست اداره رفاه مجلس از شهرداري انجام شده و آنها مانند کارت خريد کتاب، در اختيار نمايندگان قرار گرفته است.
نظرات بینندگان
سلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۲۴ آبان ۱۳۹۵
۳
۱۹
خیلی بی وجدان هستید که حاج باقر را تخریب می کنید.
نفرین و مرگ بر کسانی که حاج باقر را تخریب می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
یاد کاهنان معبد آمون افتادم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۲۴ آبان ۱۳۹۵
۳
۱۹
درود بر مدیر جهادی رئیس جمهور آینده ان شاءالله .
ناشناس
|
-
|
۱۴:۵۶ - ۲۴ آبان ۱۳۹۵
۳
۱۷
قاليباف را تخريب نكن عزيز م ايشان مرد جهادي و همسنگر شهدا بوده اند ايشان فردي متدين پاك و با اصالت هستن وخواهش ميكنم ديگه دنبال حاج باقر چيزي نگين ايشان مورد اعتماد 6 ميليون راي با درايت و شايسته و بي غل و غش بودن
اسفندیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۶ - ۲۴ آبان ۱۳۹۵
۰
۰
ای مشهورترین گمنام ایران
دعای کوخ نشینان نثار آمدنت!



آرای باطله پیروز است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۱ - ۲۵ آبان ۱۳۹۵
۱
۰
کارت 500 هزارتومانی ورزشی و .............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۲۵ آبان ۱۳۹۵
۱
۰
خندیدم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۹ - ۲۹ آبان ۱۳۹۵
۰
۰
بیسواد آون دکتر محمدباقر قالیباف هست معتمد رهبری، همزمان و معتمد حاج قاسم نه قالی باف. شما هم پا به پای فتنه گرها پیش میرید.بروید تا ببینیم به کجا میرسید...شما عقده ها و کینه ها حتی در نگارش فامیلی یک فرد از کینه تون را نشون میدهد اما به کوری شما افراطی ها امثال دکتر قالیباف با شدت به کارشان ادامه میدهند. وقتی میبینم یه سایت مثل سراغ یه نفر را تخریب میکنه بیشتر به حقانیت پی میبرم