۲۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۵

جاي خالي مدارس در مسكن«مهر»

چنانچه براي شهرك‌هاي جديد‌التاسيس فضاي آموزشي و مدرسه در نظر گرفته نشود به زودي با يك مشكلات جدي كمبود مدرسه در اين مناطق و مشكلات آموزشي مواجه خواهيم شد.
کد خبر : ۳۳۳۶۳

رييس سازمان نوسازي مدارس و توسعه و تجهيز مدارس كشور درباره لزوم توجه و پيش‌بيني فضاي آموزشي و پرورشي در پروژه‌هاي مسكن مهر، گفت: احداث مدرسه در درون پروژه‌هاي مسكن مهر بايد در تصميم كلان و در همكاري دولت و مجلس پيگيري شود.

مرتضي رييسي، در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره كمبود فضاي آموزشي در شهرك‌هاي جديدالتاسيس به ويژه پروژه‌هاي مسكن مهر گفت: آموزش و پرورش به دنبال حل اين مشكل است چرا كه پروژه‌هاي مسكن مهر در حالي با حجم وسيع احداث و به شهروندان تحويل داده مي شود كه هيچ نوع فضاي آموزشي براي ساكنان آن در نظر گرفته نشده است.

وي با بيان اينكه احداث مدرسه در درون پروژه‌هاي مسكن مهر بايد در قالب يك تصميم كلان و در تعامل دولت و مجلس پيگيري و به نتيجه برسد،خاطرنشان كرد: چنانچه براي شهرك‌هاي جديد‌التاسيس فضاي آموزشي و مدرسه در نظر گرفته نشود به زودي با يك مشكلات جدي كمبود مدرسه در اين مناطق و مشكلات آموزشي مواجه خواهيم شد.

معاون عمراني وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: در برخي مناطق از شهرهاي جديد از محل منابع استاني اقداماتي درباره احداث مدرسه در اين شهرك‌ها صورت گرفته و توافقنامه‌اي نيز بين وزارتخانه‌هاي آموزش و پرورش و مسكن و شهرسازي به صورت مشاركتي براي ساخت فضاهاي آموزشي در دست اجراست اما اين مساله بايد در كلان كشور ديده شود.

رييسي كمبود مدرسه در پروژه‌هاي مسكن مهر را در استان تهران يك مشكل جدي عنوان كرد و با هشدار نسبت به كمبود مدرسه در شهرك‌هاي جديد، گفت: با توجه به حجم بالاي احداث مسكن در پروژه‌هاي مهر و جاي خالي مدرسه در آنها، حل اين معضل پيشرو نيازمند تعامل جدي و سريع مجلس و دولت است و بايد در مورد نبود فضاي آموزشي كه با غفلت مواجه شده تدابيري انديشده شود.

رييس سازمان نوسازي مدارس و توسعه و تجهيز مدارس كشور خاطرنشان كرد: سازمان نوسازي به دنبال حل اين مساله و ارائه راهكار براي احداث مدرسه در شهرك‌هاي جديدالتاسيس به ويژه شهرك‌هايي است كه در قالب مسكن مهر به بهره‌برداري مي‌رسند.