۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷

استقرار موشک‌های جدید روسی در سواحل شرقی

ناوگان نظامی روسیه از انتشار سامانه های ساحلی "بال" و "باستیون" در جزایر کوریل در شرق این کشور خبر داد.
کد خبر : ۳۳۴۵۵۶
صراط: ناوگان نظامی روسیه از انتشار سامانه های ساحلی "بال" و "باستیون" در جزایر کوریل در شرق این کشور خبر داد.

به گزارش العام، ناوگان جنگی روسیه در روزنامه رسمی ارگان خود اعلام کرد؛ سامانه باستیون در جزیره ایتوروب و سامانه بال نیز در جزیره کوناشیر وارد فعالیت سامانه دفاعی این کشور شد. جزایر مذکور بخشی از جزایر مورد منازعه با ژاپن می باشند.

این روزنامه افزود: ساختار برای اجرای عملیات شلیک جدید با استفاده از سامانه باستیون، آماده شده است.

پایگاه روسیا الیوم در این باره نوشت: در ماه مارس گذشته ژنرال ویکتور کراوچینکف رئیس سابق ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه اعلام کرده بود استقرار سامانه های بال و باستیون در جزایر کوریل باعث تقویت مرزهای روسیه در این منطقه خواهد شد و این سامانه ها، دفاع در مقابل هلی برد نیروهای دشمن، دفاع در مقابل موشک های ضد کشتی و ناوهای هواپیمابر را تضمین خواهد کرد و برد این سیستم ها، مانع نزدیک شدن ناوهای هواپیمابر به مساحت در مسافتی خواهد شد که اجازه استفاده از هواپیماهای جنگی بر روی این ناوها را خواهد داد.

ارتش روسیه برای اولین بار از سامانه باستیون در شرایط جنگی استفاده کرد و این سامانه مستقر در سواحل سوریه در عملیات جنگی این کشور اقدام به شلیک به مواضع تروریست ها در عمق اراضی سوریه نمود.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه درباره استفاده از سامانه باستیون در سوریه گفت: این سامانه دارای 450 کیلومتر برد در خشکی و 350 کیلومتر برد در دریاست.

سامانه های مذکور، قادر به دفاع از سواحل روسیه به طول 600 کیلومتر هستند و می توانند به طور همزمان 39 موشک شلیک نمایند.

سامانه بال از دو نوع موشک ضد کشتی با بردهای 120 و 260 کیلومتر استفاده می کند.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز