۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۹

نجات ۵۰۰ خودروی گرفتار برف در محور هراز

رئیس جمعیت هلال احمر آمل با اشاره به تلاش برای بازگشایی محور هراز گفت: ۵۰۰ خودرو گرفتار برف در محور هراز نجات یافتند.
کد خبر : ۳۳۴۷۷۵
صراط: رئیس جمعیت هلال احمر آمل با اشاره به تلاش برای بازگشایی محور هراز گفت: ۵۰۰ خودرو گرفتار برف در محور هراز نجات یافتند.

به گزارش تسنیم، جمشید نیکزاد‌ عصر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران آمل  با بیان اینکه با آغازین بارش برف از بامداد امروز تمام نیروهای امدادی و کوهستانی آمل در آماده‌باش قرار گرفتند، اظهار داشت: این نیروها در ساعات اولیه بارش در محور هراز مستقر شدند و سرنشینان خودورها را به سمت آمل هدایت کردند.

وی ادامه داد: تاکنون 500 دستگاه خودرو از سوی نیروهای امدادی و جاده‌ای به سمت آمل هدایت شده‌اند.

نیکزاد با اعلام اینکه هم‌اکنون سه اکیپ امدادی و کوهستانی در محور هراز و دو تیم امدادی در سطح شهر استقرار یافته‌اند، گفت: براساس گزارش‌های دریافتی بارش برف از پلیس راه قدیم تا تونل چهارم است و از کهرود به سمت بالا بارش برفی نیست.

دبیر کمیته امداد و نجات و ستاد مدیریت بحران آمل با تاکید براینکه سرنشینان خودرو توصیه می‌شود که خودروهایشان با تجهیزات کامل و از زنجیر چرخ برخوردار باشند، اظهار داشت: به دلیل بارش برف و باران در این محور لغزندگی جاده وجود دارد که رانندگان باید احتیاط لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به وضعیت شهرستان از آغاز بارش برف خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی از سوی ستاد بر تخریب سقف یا خسارت منازل گزارش داده نشد و دستگاه‌های ستاد مدیریت بحران نیز در حال گشت‌زنی در سطح شهر هستند.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرداری آمل نیز با بیان اینکه تمام نیروهای مدیریت بحران در آمادگی کامل به سر می‌برد، گفت: با نخستین بارش برف با ایجاد فراخوان تمام نیروهای شهرداری و سازمان‌های وابسته آن در دستور کار قرار گرفت تا در زمان بحران آماده‌باش باشند.

علی‌اکبر عبداللهی مشایی افزود: هم‌اکنون تمامی راه‌های اصلی و خیابان‌های سطح شهر پاکسازی شده است و راه‌های فرعی و کوچه‌ها نیز از سوی نیروها در حال رسیدگی است.

وی ادامه داد: با هماهنگی بخش‌های خصوصی و سازمان‌ها حدود 50 دستگاه ماشین‌های سنگین و نیمه سنگین در اختیار این ستاد قرار گرفته تا در صورت موقعیت اضطراری برای کمک‌رسانی به مردم بکار گرفته شود.