۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
در سایه بی تدبیری مسئولان

برخورد ۲ قطار مسافربری در استان سمنان با ده ها کشته و مجروح +تصاویر و اسامی مجروحان

برخورد دو قطار مسافربری سمنان-مشهد و مشهد-تبریز در ایستگاه هفت خوان استان سمنان موجب حریق و حادثه این دو قطار شد. بنابر اعلام مسئولان، این حادثه تاکنون 31 فوتی داشته است اما منابع محلی شمار کشته ها و مجروحان را بیشتر برآورد کرده اند. با خاموش کردن آتش، یکی از قطارها حرکت خود را ادامه داد.
کد خبر : ۳۳۴۹۸۰
صراط: برخورد دو قطار مسافربری سمنان-مشهد و مشهد-تبریز در ایستگاه هفت خوان موجب حریق و حادثه این دو قطار شد که شاهدان از جان باختن عده ای از مسافران خبر می دهند.

به گزارش صراط، برخورد قطار مسافربری سمنان-مشهد به شماره ۳۲۴ و تبریز-مشهد به شماره ۴۸۰در ساعت ۷:۴۸ صبح جمعه در ایستگاه هفت خوان باعث بروز حادثه حریق و جان باختن تعدادی از هموطنان شد.

علت این حادثه همچنان تحت بررسی است اما شهدان عینی از برخورد مستقیم این دو قطار با وجود ممانعت لوکوموتیورانان خبر می دهند.

اکیپ های امدادی و اورژانس هوایی از ابتدای وقوع حادثه در محل حاضر هستند و نسبت به انتقال مجروحان حادثه اقدام می کنند.

این حادثه موجب حریق تعدادی واگن در هر دو قطار شده که عوامل آتش نشانی راه آهن شالشرق(۱) در حالت آماده باشه برای اطفای آن در محل حضور دارند.

تکمیلی 1 / 16 کشته و زخمی

سیدمصطفی مرتضوی، سخنگوی سازمان امداد و نجات در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به برخورد دو قطار مسافربری در سمنان گفت: بنابر اطلاعات رسیده خروج 4 واگن از ریل و همچنین حریق دو واگن در حوالی ساعت 7:40 امروز، این حادثه را رقم زده است.

به گفته وی، این حادثه در محور سمنان – دامغان و ایستگاه هفت‌خان رخ داده است.

سخنگوی سازمان امداد و نجات با اشاره به اعزام 7 تیم عملیاتی شامل 14 امدادگر و نجات‌گر به محل حادثه افزود: متاسفانه این حادثه تاکنون 5 فوتی و 11 مصدوم داشته است.

تکمیلی 2 / حریق ادامه دارد

حریق در سه واگن حادثه برخورد دو رام قطار مسافری در مسیر تهران- مشهد همچنان ادامه دارد.

یک گزارش میدانی حاکی است یکی از سالن‌های این دو قطار به طور کامل در آتش در حال سوختن بوده و بخشی از سالن دوم نیز دچار حریق در کوپه‌های ابتدایی شده و آتش در حال گسترش است.

همچنین یک واگن این قطار که از ریل خارج شده، دچار حریق شده است؛ نیروهای امدادی در صحنه حضور دارند و در حال تلاش برای مدیریت حادثه هستند.

تکمیلی 3 / ایران عزادار می شود

سرپرست اورژانس کشور به جزئیات جدیدی از حادثه قطار سمنان پرداخت و گفت: کشته‌های حادثه قطار سمنان آنقدر هست که ایران را عزادار کند.

پیر حسین کولیوند با اشاره به اینکه پس از 4 تا 5 ساعت امداد رسانی به حادثه قطار محور سمنان و دامغان تعداد مصدومان به 52 نفر رسیده است، اظهار داشت: از این تعداد مصدومان 43 نفر به بیمارستان ولایت دامغان و 9 مصدوم به به بیمارستان کوثر سمنان انتقال یافتند.

سرپرست اورژانس کشور درباره تعداد دقیق جان باختگان این حادثه نیز با موکول کردن ارائه آمار به ساعت دیگری عنوان کرد: کشته‌های حادثه قطار سمنان آنقدر هست که ایران را عزادار کند.

همچنین در این راستا پیرحسین کولیوند - سرپرست اورژانس کشور نیز صبح امروز پس از حادثه برخورد دو قطار در سمنان، دستورات لازم برای رسیدگی به وضعیت موجود را صادر کرد.

در این زمینه نیروهای اورژانس از طریق زمینی و هوایی برای خدمت دهی به مجروحان و پوشش این حادثه به سرعت به محل حادثه اعزام شدند.

سرپرست اورژانس کشور پس از وقوع حادثه به سرعت عازم محل برخورد دو قطار شده است تا بتواند با حضور در محل حادثه خدمتی بهتر از سوی اورژانسی‌ها به مجروحان داشته باشد.


تکمیلی 4 / جان‌باختن ‌۴ نفر مأمور فنی راه‌آهن

در حادثه برخورد دو قطار مسافری سمنان-مشهد و تبریز-مشهد در ایستگاه هفت‌خوان در ناحیه راه‌آهن شمال شرق کشور بین دامغان و سمنان، علاوه بر تعدادی از مسافران، ۴ تن از مأموران فنی راه‌آهن نیز جان باختند.

تکمیلی 5 / اسامی 39 نفر از مجروحان

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سمنان اسامی ۳۹ مجروح حادثه برخورد دو قطار مسافربری در ایستگاه هفت خوان سمنان را منتشر کرد.

۳۰ مصدوم از حادثه ریلی در محدوده راه آهن سمنان-دامغان در بیمارستان ولایت دامغان و ۹مصدوم دیگر در بیمارستان کوثر سمنان تحت درمان هستند که بر طبق این فهرست تا کنون خانم ها ملیکا حسینی، طیبه میصعه، کبری بهاری، زینب احمدی، شمسی وطن خواه، نیرنگ پران، فاطمه یغمائیان، فرشته احمدی و شیدا وطن خواه و همچنین آقایان، آیت الله عالیشاه، محمد بهلولی، علی اصغر اصغری، عطا علی پور، محمد جعفر یغمائیان، همت جورسی، علیرضا ناجی، احمد جورسی مجروح هستند.

در این اطلاعیه آمده است: احمد بهاری، عارف نجف پور، حسین علی پور، داوود بیرامی، سعید ستوده، داوود زمانی، غلام ارشدی، محمد خسه جهانی، اسدالله کاویان، عمادالدین حسینی، محمد رسوبی، سجاد عزیزی، سامان بشیری و اصغر پرویزی نیز در این حادثه مصدوم و در بیمارستان کوثر سمنان به سر می برند.

همچنین تا کنون اعلام شده است که احسان احمدی، حمزه صمدیان، علی داوری پناه، امیر دانشور، احمد الله وردی، عطار راحلی، شهرام پور عزیزی، بهزاد رهبری، رضا غفاری در بیمارستان کوثر سمنان بستری هستند.

غالب مصدومان این حادثه بر اثر سوختگی تحت مداوا هستند.

۹ نفر دیگر از مصدومان این حادثه به بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود اعزام شده اند.

تکمیلی 6 / افزایش تعداد جان باختگان سانحه قطار به ۳۱ نفر

استاندار سمنان با اشاره به تعداد کشته شدگان سانحه دلخراش برخورد ۲ قطار در ایستگاه هفت خوان سمنان گفت: تا این لحظه تعداد جان باختگان سانحه قطار سمنان به ۳۱ نفر رسیده است.

محمدرضا خباز اظهار داشت: تا این لحظه 31 جسد از مجموع کشته‌شدگان سانحه ریلی امروز هفت‌خوان سمنان از داخل قطار بیرون کشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از واگن‌های این دو قطار بر اثر برخورد، واژگون شده است، افزود: احتمال افزایش تعداد کشته‌شدگان وجود دارد.


تصاویر/برخورد دو قطار مسافربری در شاهرود

تصاویر/برخورد دو قطار مسافربری در شاهرود

تصاویر/برخورد دو قطار مسافربری در شاهرود

نظرات بینندگان
سم حم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۰۵ آذر ۱۳۹۵
۵
۲
مسئولین ..... راه آهن دیگه دردشون چی بود، بلیط ها رو که گرون کردند، عرضه کنترل دوتا قطار رو هم ندارند بروند سرشان را روی سنگ بگذارند. خوبه خطوطمان پر تردد نیست وگرنه با .... اینها از خطوط هوایی هم بدتر میشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۰۵ آذر ۱۳۹۵
۵
۳
دولت بی تدبیر و وزیر راه باید در مورد این فاجعه پاسخگو باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۰۵ آذر ۱۳۹۵
۶
۱
مایه شرمساری ...... است .
reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۰۵ آذر ۱۳۹۵
۴
۵
بچسبید به لغو سخنرانی مطهری ...
راستی چرا لغو شد؟!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۰۵ آذر ۱۳۹۵
۴
۰
بنظر میرسد درمورد استخدام درمورد شغلهایی که مستقیم با سلامتی انسان در ارتباط است تغییر رویه دهیم و بیشتر به تخصصشان اولویت داده شود تاکمتر با اینگونه حوادث مواجه گردیم
این اتفاق حتما بی کفایت بودن مدیران مربوطه را مشخص میکند
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۰۵ آذر ۱۳۹۵
۱
۰
عزیز هفت خوان دامغان
اسفندیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۰ - ۰۵ آذر ۱۳۹۵
۲
۴
هی ارجاع میدن به دولت قبل
هی ارجاع میدن به دولت قبل
کار شیطانه
شیطان این کارو کرده



آرای باطله پیروز است
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۵۶ - ۰۵ آذر ۱۳۹۵
۳
۰
به گزارش خانه ملت، غلامرضا کاتب در خصوص برخورد دو قطار در سمنان، گفت: مدیر ایستگاه قطار سمنان با دادن دستور نابجای حرکت قطاری که در ایستگاه توقف بوده، سبب برخورد دو قطار مسافربری شد؛ که عمدی یا سهوی بودن این اتفاق نیز باید مشخص شود.چه ربطی به بقیه قضایا داره
اسفندیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۹ - ۰۵ آذر ۱۳۹۵
۳
۴
احتمالا سر سانحه قطار
باز یه عده میگن تقصیر احمدی نژاده
هی ارجاع میدن به دولت قبل
هی ارجاع میدن به دولت قبل
کار شیطانه دیگه
شیطان این کارو کرده
به فضل الهی
کسی در راس امور قرار میگیره
که عین عدالت پاکی و کماله
و همه رو به سعادت می رسونه



آرای باطله پیروز است
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز