۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹

در اجلاس هیات رئیسه فیبا چه گذشت؟

اجلاس هیات رئیسه کنفدراسیون بسکتبال آسیا پنجشنبه در بیروت برگزار شد.
کد خبر : ۳۳۵۱۷۶
صراط: اجلاس هیات رئیسه کنفدراسیون بسکتبال آسیا پنجشنبه در بیروت برگزار شد.

به گزارش فارس، جلسه هیات رئیسه فیبا آسیا پنجشنبه و با حضور رئیس فدراسیون جهانی بسکتبال هوراسیو موراتوره، پاتریک بامن دبیر کل جهانی ،شیخ ثانی رئیس فیبا آسیا، هاکوب خاجیریان دبیر کل فیبا اسیا و اعضای آن شامل محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال ایران، ژینگ لانگ چنک از چین، شیخ صباح از کویت ،هانگ یول از کره، محمد الحبش از قطر، مجذوب از اردن و آبالی الیا ایسوف از قزاقستان در محل هتل فی نی سیا در بیروت تشکیل شد.

در ابتدای جلسه هاکوب خاجیریان دبیر کل فیبا اسیا گزارشی از عملکرد و برنامه های فیبا آسیا را به اطلاع اعضای جلسه رساند. در ادامه در رابطه با مسابقات جوانان و ورود تیم‌های نیوزلند و استرالیا به جمع 16 تیم و سهمیه انتخابی جام جهانی قاره آسیا بحث شد که پاتریک بامن دبیر کل فیبای جهانی در مقام دفاع از این حضور صحبت‌هایی را مطرح کرد که در نهایت با عدم موافقت اعضا مقرر شد این موضوع یعنی نحوه انتخاب برای جوانان جهان در جلسه کمیته فنی بررسی و نسبت به آن تصمیم گیری شود.

همچنین از دیگر موارد مطروحه در این جلسه می‌توان به بحث میزبانی رقابت‌های قهرمانی نوجوانان و کاپ آسیایی سال آینده اشاره کرد که با توجه به هزینه‌های گزاف برگزاری آنها داوطلبی حاضر به اخذ میزبانی نشد و در نهایت پیشنهاد ایران در خصوص نحوه برگزاری جدید این مسابقات مورد تایید اعضا قرار گرفت. البته به شرط اینکه در جلسه مجمع عمومی آسیا نیر مورد تایید و تصویب قرار گیرد.

همچنین در مورد داوری‌ها بحثی از داوری بسکتبال ایران مطرح شد و اینکه از میان 65 داور بین المللی مدعو به رقابت‌های رسمی فیبا آسیا در سال 2016 تعداد 9 داور از کشور ایران بوده است و کشورهای چین و ژاپن هم در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

هادی سالم، جعفر محمد پور، محمد دوست، محمد رجبی، محمد رضا صالحیان، محسن روشن ضمیر، رضا آذر افزا، صادق قنبری و ژوبین جلیلی

در پایان دفتر جدید فیبا آسیا در بیروت مورد بازید اعضا قرار گرفت و رسما افتتاح شد.