۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
نماینده ناشناس آمریکایی به روزنامه داخلی چه گفت؟!

توجیه عجیب اصلاح‌طلبان پابه‌پای کاخ سفید/ مصوبه تمدید تحریم‌ها برجام را تضمین کرد نه نقض!

بهانه این ادعا آن است که موافقان برجام در کنگره جلوی اصلاحیه هایی که قرار بود بر این قانون زده شود تا تحریم ها از همین مقدار نیز بیشتر شوند گرفته اند! بنا بر این ادعای عجیب، تمدید ده ساله تحریم ها نقض برجام نیست ولی اصلاحیه های مذکور نقض برجام محسوب می شد!
کد خبر : ۳۳۶۱۹۳
صراط: در شرایطی که برخی مقام های کشورمان نیز مصوبه اخیر کنگره آمریکا در تمدید تحریم های ایران را نقض برجام دانسته اند، یک روزنامه اصلاح طلب تلاش کرد تا این مصوبه را تضمینی بر اجرای برجام وانمود کند!

به گزارش صراط، این موضع گیری عجیب درست در راستای مواضع کاخ سفید و برخی دموکرات های آمریکاست. کاخ سفید مصوبه اخیر را نقض برجام نمی داند اما تصویب آن را فاقد ضرورت خوانده بود.

در مطلب روزنامه مذکور، گفت و گویی با یکی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا گرفته شده و به این بهانه که خود او خواسته تا نامی از وی برده نشود اسم او را هم افشا نکرده و حتی دموکرات یا جمهوری خواه بودن او را هم اعلام نکرده است!

گفتنی است کنگره آمریکا متشکل از دو مجلس سنا و نمایندگان است که اولی 100 و دومی 435 عضو دارند. بنابر ادعا، مصاحبه مذکور با یکی از 435 عضو مجلس نمایندگان گرفته شده است.

در گفت و گوی مذکور، مصوبه اخیر نه تنها مغایر برجام توصیف نشده بلکه به صراحت عنوان شده که این مصوبه اجرای برجام را تضمین کرده و آن را از خطر مرگ نجات داده! بهانه این ادعا هم آن است که موافقان برجام در کنگره جلوی اصلاحیه هایی که قرار بود بر این قانون زده شود تا تحریم ها از همین مقدار نیز بیشتر شوند گرفته اند! بنا بر ادعای روزنامه اصلاح طلب از قول این نماینده ناشناس آمریکایی، اصل قانون تمدید ده ساله تحریم ها نقض برجام نیست ولی اصلاحیه هایی که قرار بود بر آن زده شود نقض برجام محسوب می شد!

به بیان ساده تر، عده ای در آمریکا تلاش می کنند تا در مورد بقای تحریم ها، به مرگ بگیرند تا ایران به تب راضی شود و برخی اصلاح طلبان داخلی هم با آنها همراه شده اند!

مطلب عجیب روزنامه اعتماد و توجیه مصوبه اخیر سنا بی کم و کاست به شرح زیر است:
براي روشن شدن برخي ابعاد مصوبات اخير مجلس نمايندگان و سناي امريكا در خصوص تمديد قانون تحريم‌هاي امريكا با يكي از نمايندگان مجلس نمايندگان امريكا گفت‌وگو كرديم. اين نماينده مجلس با توجه به فضاي موجود درخصوص چند و چون اجراي برجام ترجيح داد به شرط عدم افشاي نام خود گفت‌وگو كند. «اعتماد» با توجه به نياز به درك ابعاد متفاوت اين راي و تاثير آن بر برجام اقدام به انعكاس نظرات وي مي‌كند.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا از تصويب اين دو مصوبه در مجلس نمايندگان و سنا متعجب نشديد؟ با اشاره به اينكه اصلا از تصويب آن تعجب نكرده است، گفت: شما اگر به آرا نگاه كنيد متوجه اين امر مي‌شويد. چطور ممكن است متعجب شويم در حالي كه مجلس نمايندگان به اتفاق آرا و سنا هم با تمام قدرت يعني نود‌و‌نه راي در برابر صفر به اين تمديد راي دادند. با اين حمايت قاطع اگر اتفاق ديگري مي‌افتاد بايد متعجب مي‌شديم. نمايندگان و سناتورهاي هر دو حزب چه مخالفين و چه موافقين برجام از اين پيشنهاد حمايت كردند.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا حمايت موافقان برجام از حزب دموكرات از پيشنهاد تمديد، جاي سوال ندارد؟ گفت: اتفاقا اگر شما معتقد هستيد كه اين مصوبه براي تمديد قانون تحريم‌هاي سال ١٩٩٦ نقض برجام است، خود شما بايد اين تناقض را پاسخ دهيد كه چطور آن بخش از نمايندگان مجلس و سناي امريكا كه از تمامي وجود خود براي تصويب برجام مايه گذاشتند حاضر شده‌اند كه اقدامي خلاف برجام اتخاذ كنند.
قانون سال ١٩٩٦ امروز قابل اجرا نيست
اين نماينده مجلس نمايندگان امريكا در پاسخ به اين سوال كه آيا تمديد اين قانون تحريم را نقض برجام نمي‌دانيد، با اشاره به اينكه اين تمديد به معناي نقض برجام نيست، افزود: همه نمايندگان و سناتورهايي كه به اين تمديد راي داده‌اند به خوبي متوجه هستند كه اين تمديد نقض برجام نيست. اين قانون تمديد مي‌شود كه محتواي آن از بين نرود ولي تمديد آن تاثير چنداني در صحنه عمل ندارد، چرا كه اجراي مقررات تحريمي اين قانون بر اساس برجام تعليق شده است و بر اساس برجام، رييس‌جمهور و وزير خارجه امريكا وظيفه دارند با ارايه منظم اسناد حقوقي اجراي مفاد تحريمي اين قانون را در عمل تعليق كنند. اين قانون سرمايه‌گذاري و مشاركت در صنايع نفت، گاز و پتروشيمي را ممنوع كرده و ورود گازوييل توسط ايران را نيز ممنوع كرده است و كشورهايي كه اين ممنوعيت‌ها را اعمال نكنند تحت تحريم امريكا قرار خواهد داد. اين ممنوعيت‌ها و محدوديت‌ها براساس برجام همه تعليق شده‌اند. بنابر اين قانون سال ١٩٩٦ در عمل نمي‌تواند به اجرا در بيايد، پس دليلي هم ندارد كه نقض برجام تلقي شود.
توانستيم مخالفان برجام را شكست دهيم
در ادامه از وي سوال كرديم كه اگر در صحنه عمل فرقي نمي‌كند پس چرا اصلا اين تمديد انجام شد؟ كه وي با تاييد پيچيدگي‌هاي پاسخ به اين سوال گفت: واقعيت اين است كه نمايندگان و سناتورهاي مخالف برجام در امريكا، يك مقدار بعد از انتخاب ترامپ روحيه هم گرفته‌اند، به‌شدت ضمن اصرار بر تصويب اين تمديد، تحريم‌هاي جديدي را به‌صورت اصلاحيه و موارد تكميلي به اين قانون پيشنهاد مي‌كردند. بدون شك تصويب هر يك از تحريم‌هاي مد نظر آنان به معناي صريح نقض برجام محسوب مي‌شدند و من و همكارانم در مجلس نمايندگان و همين‌طور سناتورهاي موافق برجام با اين اصلاحيه‌ها مخالف بوديم چون به‌معناي پايان برجام بود. اما آنها به آساني دست‌بر‌دار نبودند. مرتب براي تصويب اصلاحيه‌هاي خود كه هريك واجد تحريم‌هاي جديد عليه ايران بود با ديگر نمايندگان و سناتورها مذاكره مي‌كردند تا آنها را به حمايت از اصلاحيه‌هاي خود ترغيب كنند. من فكر مي‌كنم ما نمايندگان موافق برجام، به همراه سناتورهاي موافق در مذاكره و مشورت نزديك با دولت اوباما كه نيازي نيست بخواهيم از سياست اصولي آنها در حمايت از برجام چيزي بگوييم، يك كار بسيار باارزش و باشكوه انجام داديم و توانستيم مخالفان را هم در مجلس نمايندگان و هم در سنا شكست دهيم. آنها موفق نشدند هيچ يك از اصلاحيه‌هاي خود را به تصويب برسانند و شكست سختي خوردند. شما مي‌دانيد اگر يكي از اصلاحيه‌هاي آنها كه به معناي وضع تحريم‌هاي جديد عليه ايران بود تصويب مي‌شد ما حالا در كجا بوديم؟ بله آن موقع بود كه من بايد الان جلوي شما مي‌ايستادم و از نقض برجام حرف مي‌زدم.
وي در ادامه با اشاره به اينكه پيشنهاد تحريم‌هاي جديد مخالفان برجام همه مردود شده‌اند، گفت: با همه پيشنهادها براي تحريم جديد مخالفت شد. اين يك موفقيت بزرگ براي ما و موافقان برجام بود و بعد يادتان نرود كه اين موفقيت در فضاي انتخاب شدن ترامپ به دست آمد.
اين نماينده كنگره در پاسخ به اين سوال كه مقامات عالي و افكار عمومي در ايران تمديد اين قانون را نقض برجام مي‌دانند، گفت: من مي‌توانم تا حدي اين ناراحتي و خشم مقامات و مردم ايران را درك كنم. ما نمايندگان موافق برجام هم مايل بوديم ترجيحا اين قانون تمديد نشود ولي خب حقيقت را بايد پذيرفت. ما ناچار بوديم كه در ازاي موفقيتي كه در كسب همراهي و مخالفت نمايندگان مجلس و اعضاي سناي مخالف با برجام با اضافه كردن هر گونه تحريم جديد به دست مي‌آورديم با پذيرش تمديد صرفِ قانون تحريم‌ها كه در صحنه عمل بر وضعيت موجود تاثيري ندارد، موافقت كنيم. مطمئن باشيد كه با اين كار جلوي يك خطر مهم در نقض برجام را گرفتيم.
وي در پاسخ به اين سوال كه استدلال آنهايي كه اصرار بر تمديد قانون داشتند چه بود، افزود: استدلال آنها در خصوص تمديد كه طرفداران زيادي هم در كمپ طرفداران برجام داشت يك استدلال حقوقي بود. مي‌گفتند اگر اين قانون تمديد نشود ما از چارچوبه حقوقي و قانوني لازم براي بازگرداندن تحريم‌ها در صورت نقض برجام توسط ايران كه به آن اصطلاحا snap back مي‌گويند محروم مي‌شويم. مي‌گفتند وقتي ايران برجام را نقض كرد امريكا بايد بدون فوت وقت قوانين تحريم موجود را برگرداند، نه آنكه تازه به فكر وضع قانون بيفتد. چرا بايد قانون تحريمي را كه داريم‌برداريم و بعد از نقض ايران و برگشتن تحريم‌ها تازه به فكر وضع قانون بيفتيم؟
مانع از تصويب اصلاحيه‌هاي تحريمي جديد شديم
اين عضو مجلس نمايندگان امريكا در پاسخ به اين سوال كه آيا نگراني آنها به شرايط نقض برجام توسط ايران مربوط مي‌شد و آيا شما اين استدلال را وارد مي‌دانيد، خاطرنشان كرد: هم نه و هم آري. نه، چون به‌نظر ما رييس‌جمهور امريكا از اختيارات كافي براي برگرداندن تحريم‌ها كه در قوانين و دستورات اجرايي متعددي درج شده است برخوردار است و نيازي به تمديد اين قانون ندارد. بلافاصله بعد از نقض برجام توسط ايران، ما در امريكا مي‌توانيم تحريم‌هاي زيادي از جمله همين مفاد تحريم‌هاي اين قانون را بر گردانيم، حتي اگر اين قانون تمديد نشده باشد. ولي از سوي ديگر همانطور كه گفتم، ما با تصويب صرفِ تمديد اين قانون هم چندان مشكلي نداشتيم. ما از اهرم‌هاي مذاكراتي خود خوب استفاده كرديم كه به‌جاي مخالفت با اصلِ تمديد، با موارد پيشنهادي تحريم‌هاي جديد كه در قالب اصلاحيه‌هاي متعدد در ذيل اين تمديد مطرح مي‌شدند مخالفت كنيم، چون تصويب هر يك از آن تحريم‌ها قطعا مخالف برجام بود.
در ادامه در خصوص موضع دولت در قبال اين موضوع از او سوال كرديم كه وي گفت: دولت هم به‌نوعي در شرايط مشابه ما قرار داشت. به هر حال واقعيت اين بود كه تمديد طرفداران زيادي داشت. آنچه به هيچ‌وجه پذيرفتني نبود، تصويب هر يك از اصلاحيه‌هاي پيشنهادي به اين قانون بود كه هر يك به معناي وضع تحريم‌هاي جديد و نقض صريح برجام بود ولي آنچه قابل تحمل بود تصويب صرفِ تمديد قانون و اكتفا به همان تمديد و كنار گذاشتن اصلاحيه‌ها بود. بنابر اين عملكرد ما خوب بود (good job). حدس من اين است كه اوباما اين مصوبه را امضا كند. او عملا با اين حمايت بسيار بالاي مجلس نمايندگان و سنا كاري نمي‌تواند بكند. حتي در صورت وتو كه خيلي غير محتمل است، سنا وتوي او را باطل خواهد كرد.
نگذاشتيم برجام به كما برود
اين عضو مجلس نمايندگان با اشاره به اينكه اين مصوبه را نشانه اراده امريكا براي ادامه برجام مي‌بينم، افزود: خب در شرايط سياسي انتخاب ترامپ، اگر هشياري به خرج نمي‌داديم و حتي يكي از پيشنهادات موجود براي وضع تحريم‌هاي جديد تصويب شده بود، برجام امروز در شرايط كُما قرار داشت. من اين مصوبه را نشان مثبتي بر اراده امريكا براي بقاي برجام مي‌بينم.
اين عضو مجلس نمايندگان امريكا در پايان با بيان اينكه ايراني‌ها و ديپلمات‌هاي ايراني بسيار باهوش هستند، گفت: مي‌دانم كه ايران از شرايط ناراضي است، ولي مي‌دانم كه ايراني‌ها شرايط را هم خوب درك مي‌كنند. چه كسي تصور مي‌كرد در حالي كه نامزدهاي مقامات اجرايي دولت احتمالي هيلاري در فكر نحوه تحويل گرفتن سازمان‌ها و وزارتخانه‌هاي خود بودند، كلينتون شكست بخورد و ترامپ كه مخالف برجام بود و رأي تمام نظرخواهي‌ها هم عليه او بود رييس‌جمهور شود. به هر حال شرايط سياسي در حال تغيير است و ما نمي‌توانيم چشم بر اين تحولات كه تمامي كشورهاي دنيا را گيج و مبهوت كرده است ببنديم. عده‌اي آرزو دارند، ايران را در موقعيت نقض برجام قرار دهند چون كار را براي تندروهاي امريكا خيلي آسان مي‌كند. ولي من شك ندارم كه ايران با توجه به شرايط جهاني بهترين تصميم را خواهد گرفت.


نظرات بینندگان
اسفندیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۳ آذر ۱۳۹۵
۴
۲۱
به امید بازگشت
پارتی مردم در نظام

تا نفس هست بازگرد



آرای باطله پیروز است
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
آقای مشایی خدا شفات بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
روحانی و ظریف باید بدلیل تحمیل خسارت محض برجام به کشور و نابودی صنعت هسته ای ایران و لغو نشدن تحریمهای ظالمانه محاکمه و مجازات شوند.
اسفندیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳ آذر ۱۳۹۵
۱۰
۲۳
استکبار ، آمریکا
هیچی به ما نداده
استقلال و آزادی
با احمدی نژاده



آرای باطله پیروز است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
تفکری مُتِعَفِّن میگوید: « آرای باطله پیروز است »

مسیرِ ما از ولایت آغاز میشود و به ولایت ختم میشود.
اینکه احمدی نژاد قبول کرد که در دوره‌ی بعد کاندید نشود، هدفش این بود که دو قطبی ایجاد نشود، تو که خودت با این تفکر متعفن، در حال دامن زدن به دو قطبی هستی.
ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۳ آذر ۱۳۹۵
۱۲
۱۳
همچون نمکی در فیلم مسافران مهتاب در پی کدخدا راهی غربت شدند به امید گوشه چشمی از کدخدا، غافل از اینکه شاید شما در سادگی همان نمکی فیلم باشید ولی این کدخدا، کدخدای فیلم مسافران مهتاب نیست، ایرانیان به ذکاوت معروفند، این دار و دسته آبروی ایرانیان را بردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۳ آذر ۱۳۹۵
۱۵
۸
تحریم های (ISA) مربوط به فعالیت های تجاری و حوزه انرژی و نظامی و بانکی مرتبط با برنامه هسته ای ایران بوده و باید لغو می شدند و تمدید مجدد آن نقض آشکار برجام است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۳ آذر ۱۳۹۵
۱۷
۱۲
هرگونه تحریم جدید نقض برجام است و تحریمی که منقضی شده وقتی دوباره تمدید شود تحریم جدید محسوب می شود و نقض برجام است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۳ آذر ۱۳۹۵
۱۲
۱۱
وقتی خود ظریف و تخت روانچی و صالحی و آقای شمعخانی و جان کری اذعان و اعتراف دارند که این تحریم داماتو نقض برجام است دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی ماند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۳ آذر ۱۳۹۵
۱۳
۱۱
غارت 2 میلیارد دلاری اموال بلوکه شده ایران و تحریم ویزای امریکا برای اتباع 38 کشور که به ایران سفر می کنند هم نقض برجام بود و این برای چندمین بار است که برجام لغو می شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۳ آذر ۱۳۹۵
۱۳
۱۵
دستاورد برجام از تقریبا"هیچ به تماما"هیچ تبدیل شده است و دولتی که همه تخم مرغهایش در سبد برجام بود اولین دولت 4 ساله خواهد شد ان شاءالله .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۳ آذر ۱۳۹۵
۱۴
۱۶
روحانی خدا حافظ .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۳ آذر ۱۳۹۵
۱۳
۱۵
برجام بی فرجام فقط باعث نابودی صنعت هسته ای ایران شد و دیگر هیچ !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۳ آذر ۱۳۹۵
۱۵
۱۴
فعلا که ماها شاهد پایکوبی دلواپسان و تندروها هستیم ، همراه با رفقای اسرائیلی و جمهوری خواه خودشان.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
تندرو فتنه گران بودند که در سال 88 با نتانیاهو و اوباما در تهمت دروغ تقلب هم صدا شدند و مملکت را به آشوب کشیدند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ببین عزیز من پایکوبی نیست. هم رهبری هم بسیاری از دلسوزان گفته بودند که به آمریکا نباید اعتماد کرد. این نتیجه اعتماد به ابرقدرت هاست. این که شما یه عده را به خاطر این که با نظر شما مخالف هستند تندرو می خونید ناشی از کوته فکری شماست. متاسفانه همیشه امسال شما با این حرف ها مخالفان را کنار زده اند.
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۳ آذر ۱۳۹۵
۷
۶
۱- ارتباط این روزنامه با این سناتور فرضی امریکا جای سوالهای زیادی دارد ۲ - برفرض که ادعای این سناتور وجود خاطرداشته باشد و تحلیلش را درست بدانیم بیشتر به .... تیم مذاکره کننده دولت روحانی پی میبریم ۳ - من به زرنگی امریکاییها احسنت میگویم چون دشمن دانا به از نادان دوست است و درد ما زرنگی امریکاییها نیست درد ما ... دولت و تیم مذاکره کننده است ۴ - این گفتگو خود اعتراف واضح از دشمنی امریکا با ایران است اگر ...های داخلی بپذیرند ۵ - روزنامه خود فروخته برای اعتماد بجای پاسخ مسئولین وزارت خارجه و روحانی سخنان این سناتور فرضی را مطرح کرده است تا مردمدار فریب دهد و ساده اندیشان را به حمایت برجام قانع کند. و ۶....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
شما روزنامه خود فروخته نخون ،روزنامه هائی را بخون که فروش نمیرن با سهمیه تو ادارات و ارگانها با پول ملت رایگان توزیع میشن....
اسفندیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۱۳ آذر ۱۳۹۵
۱
۴
دلم در کوچه ای بن بست جا مانده است
پریشان بر صلایش گوش خوابانده است




آرای باطله پیروز است
اسفندیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۱ - ۱۳ آذر ۱۳۹۵
۱
۵
«ما احمدی نژاد را می خواهیم
آیا از احمدی نژاد کمتر از خودش را بخواهیم؟
این که خسارت است»

مطلب بالا را به یکی از
سایت های آنتی احمدی نژاد
که معمولا 60 درصد از حجم اخبارش
مربوط به ایشان است
فرستادم
بعد دیدم نظر مرا اینگونه درج کرده اند

«احمدی خواستن خسارت خواستن است»

تعجب نکنید
سابقه تیر زدن
بر علیه مصاحبه لغو شده
دکتر احمدی نژاد را هم داشته ایم!!!



آرای باطله پیروز است
اسفندیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۷ - ۱۳ آذر ۱۳۹۵
۳
۵
رستم ثانی بیا همره اسفندیار
نام تو بر رای ما حک شود آید بهار



آرای باطله پیروز است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۳ آذر ۱۳۹۵
۵
۳
.......... وضع بد تر از این هم میشو د از بدو پیروزی انقلاب شعار مرگ بر امریکا وسوزاندن پرچم امریکا در مراسمات حتی در دانشگاههای کشور واهانت کردن به ارزشهای ودولت ان کشور نباید انتظار داشته باشیم امریکا با ملت ایران خوب شود ...
صمد آقا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۳ آذر ۱۳۹۵
۱
۵
جناب ظریف عزیز:

اگه اون روز که سر کری داد و فریاد زدی با صداقت و برای ....... نبود قطعا الان هم رسانه ای می آمدی و حسابی سر آمریکا داد میزدی.

ولی چون نمیتونی رسانه ای احقاق حق ملت رو نمیکنی پس اون فریاد زدنات هم ...

حالا این همه هزینه که برای ملت درست کردی و حتی حق ماموریتش رو هم بصورت نجمی گرفتی کی باید جواب بدی خدا میدونه.
اسفندیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۳ آذر ۱۳۹۵
۱
۳
گر به آرای باطله است یار آمدنی است
خصم هر قدر زور زند بهار آمدنی است



آرای باطله پیروز است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
من اگه آقاي احمدي ن‍‍ژاد بودم،‌با خوندن مطالب شما حقا درست گفتند كه: دشمن دانا به از دوست نادان!
فارض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۵ - ۱۴ آذر ۱۳۹۵
۲
۱
غفارى، خدا پدر و مادرتو بيامرزه كه عليرغم مخالفت اوليه با متن اين مصاحبه و متلك به روزنامه اعتماد، لطف كردى و همه متن را نمايش دادى، چون اگر نتيجه اين مصاحبه رو قبول نداشتى امكان نداشت سطر به سطرشو منتشر كنى، بهرحال دستت درد نكنه كه حقيقت را ناخواسته بر ملا كردى، حالا معنى حرف دكتر ظريف رو بهتر مى فهميم كه اعلام كرد تمديد تحريمها عليرغم تصويب در مجلسين امريكا هيچ آثار اجرائى بر برجام نداره .
ساسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۳ - ۱۴ آذر ۱۳۹۵
۱
۰
الحمدلله الذی جعل اعدائنا من الحمقا
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۴ - ۱۴ آذر ۱۳۹۵
۲
۲
متاسفانه بعضی افراد فقط به زبان فارسی حرف می زنند ولی عملا به نفع امریکا موضع می گیرند .این هم یک مصیبت بزرگ برای کشور های استعمار زده است.
اسفندیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۱۴ آذر ۱۳۹۵
۱
۳
«اونی که ازش می ترسن
خدا تبلیغشو کرده»




آرای باطله پیروز است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۴ آذر ۱۳۹۵
۲
۴
برجامو باید فرستاد تو زباله دونی
مقداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۴ آذر ۱۳۹۵
۱
۴
اگر این تحریم [تمدید] بشود، قطعاً نقض برجام است -بدون تردید- و بدانند جمهوری اسلامی حتماً در مقابل آن واکنش نشان خواهد داد.
۱۳۹۵/۰۹/۰۳
بیانات در دیدار بسیجیان
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۴ آذر ۱۳۹۵
۲
۴
برای بی اثر کردن تحریم ها ی آمریکا
1- عبور انواع کشتی ها از تنگه هرمز برای تمام کشورهای تحریم کننده با دریافت مالیات بسیار سنگین قابل انجام باشد در غیر اینصورت امکان رد شدن از لایه های امنیتی در تنگه هرمز امکان پذیر نباشد
2- حریم هوایی ایران بروی تمام کشورهای تحریم کننده بسته شود مگر با پرداخت مالیات های بسیار سنگین
3- ورود کالاهای کشورهای تحریم کننده از کشور ثالث مثل امارات ممنوع شود مانند خودروهای ژاپنی و کره ایی و لوازم خانگی کره جنوبی ( تا اینکه خود این کشورها محصولشون رو با قیمت جهانی مستقیم به کشور ایران صادر نمایند)
4- اعلام به کشور روسیه : همسایه مورد اعتماد پر قدرت برای امنیت مرزهای مشترک با شما با ارزش تر از دلار آمریکایی در قاره دیگر خواهد بود . و دوستی و اعتماد به آمریکا که تحمل روسیه پر قدرت را ندارد و در صدد تضعیف آن کشور هست حماقت هست ..تاخیر در رسال سلاحهای تهاجمی ،قطعا پایه روسیه را تضعیف خواهد کرد
5- حذف دلار از معاملات بین المللی و بالابردن ارزش پول ملی کشور با ترفندهای ویژه
6- ایجاد سریع پایگاه های دریایی و خشکی در کشورهای یمن ، سوریه و تقویت نیروهای نظامی و تسلیحات ویژه موشکی در جزایر سه گانه
محمود ملك محمدي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۴ آذر ۱۳۹۵
۲
۴
سخني با كدخداپرستان
بدون مقدمه، اين به اصطلاح دو كلمه حرف حساب با آنهايي است كه پس از گذشت سي و هشت سال از انقلاب اسلامي، مردمي و ضد آمريكايي فيلشان ياد هندوستان كرده و تازه يادشان افتاده كه بجاي خداپرستي كدخداپرستي را پيشه خود سازند، آنها بدانند كه اختلاف و چالش ما با غرب ريشه اي و مبنايي است، نگاه ما به اشياء و موضوعات و مفاهيم در اين جهان و نيز انسان، با نگاه غرب بسيار متفاوت است بدين ترتيب كه زير بناي فكري ما توحيدي و خداگرايانه و زير بناي فكري آنها اومانيستي و ماديگرايانه است، در جهان بيني الهي خدا محور همه امور در عالم است، همه عوالم غيب و شهود قائم به ذات حضرت باري بوده و همه كون و مكان در ذيل عنايت و اراده و مشيتش روزگار مي گذرانند، اما در نگاه غرب خدا يك بار انسان را خلق و به حال خود رها كرده و حالا اين انسان است كه در اين عالم تعيين كننده است، آنها معتقداند همه اكتشافات و اختراعات و فن آوري هايي كه ما امروز شاهد آنيم تحت اراده و اختيار و ميل انسان است، پس محور گردش و چرخش همه امورات در عالم انسان است و بس. در نگاه ما اصالت با عدالت است ، ما عدالت را همچون تقوا مفهومي كليدي و در عين حال روان و سيال ميدانيم كه بايد و بايد در همه امورات ما يعني رفتار، كنش ها و واكنش ها، تصميمات و انتخاب هاي ما جريان داشته و اثر گذار باشد، اينكه اكنون عدالت در جامعه ما تا چه اندازه ساري و جاري است خود بحث ديگري است كه فعلا" موضوع اصلي سخن ما نمي باشد، اما در تفكر و نگاه غرب اصالت با زور و قدرت است هر كسي و هر كشور و ملتي كه داراي قدرت پولي، نظامي، صنعتي و كشاورزي و رسانه اي است او كدخداي عالم است و همه انسانها و دولتها و ملت ها بايد در مقابل أراده و تصميم صاحبان قدرت كه در فوق بدان اشاره شد تمكين نمايند، آزادي، دموكراسي و حقوق انساني هماني است كه اربابان قدرت تعريف مي كنند، آنها هستند كه تعيين ميكنند آدمها چگونه زندگي كنند، در چه محدوده هايي بينديشند كدام فناوري را داشته باشند، از نظر آنان دموكراسي تنها در كشور هايي بر قرار است كه تحت اطاعت محض و قيوميت غربي ها هستند در نگاه غرب آزادي يعني لگام گسيختگي، همه اين ديدگاه و مواضع ضد انساني دولتمردان غرب بدون ترديد متأثر از افكار و انديشه و نظرات فيلسوفاني مانند هانتينگتن، فوكوياما، هابز و جان لاك بوده و از فلسفه آنها نشأت گرفته است آنهايي كه مخالف اين حرف هستند، تاريخ بيش از نيم قرن كودتا، تجاوز و خون ريزي غربي ها و در رأس آن آمريكا به حقوق ملت ها را نظاره كنند و باج خواهي آشكارشان را مد نظر قرار دهند خيلي زود متوجه مواضع و سياست هاي استكباري و شيطاني غرب خواهند شد، من در اين مقال و براي پرهيز از اطاله كلام از ساير موارد اختلافي با غرب موقتا" صرف نظر كرده و در مجالي ديگر به آن خواهم پرداخت، اما اين بحث مهم را از آن رو مطرح كردم كه كدخداگرايان اين را بدانند كه لبخند هاي به اصطلاح صلح طلبانه ما هرگز تأثيري در روابط و مناسبات مبتني بر زور و سياست هاي منفعت طلبانه آنها نخواهد گذاشت، اگر ديپلماسي لبخند كارساز بود امروز وهابي هاي تنبل در مقابل دولتمردان غرب اينقدر حقير و ذليل و زبون و منفعل نبودند و اساسا" در فضاي مبتني بر غارت و چپاول چگونه مي توان با يك عده دزد و باج خواه و زياده خواه نشست و برخاست نمود و به آنها لبخند زد به اميد اينكه شايد روزي از محبت خارها گل شود و از محبت مار موري و ديو حوري گردد. بله ما با غرب زورگو، خشونت طلب و تروريست پرور اختلافات مبنايي داريم و به همين دليل هم نمي توانيم آنها را دوست خطاب كرده و در مذاكرات و گفتگو ها به اين جماعت متكبر و خودخواه و سالوس و نيرنگ باز اعتماد كنيم، اتحاد و اتفاق دو جريان فكري متضاد و متفاوت همواره ناممكن و برچسب مذاكرات برد برد با تصويب تحريم مجدد در سناي يانكي ها ناچسب شده، اكنون زمان آن رسيده كه غربگرايان و كدخداپرستان پس از اين همه سوابق، مستندات و ادله روشن بر كينه و خصومت غرب، دست از ساده لوحي بر دارند و به خود آيند و به بهانه تصويب مجدد تحريم و شكست جام برجام، بر دغل بازي و عدم صداقت اين جماعت كلاهبردار اعتراف نموده و اين همه از منافع مشترك و نيز شكست كامل تحريم ها صحبت ننمايند و اين را بدانند دلسوزان و منتقدان برجام دشمنان و كاسبان تحريم نيستند، بلكه دشمن ما آنهايي هستند كه به قول و گفته و تعهد و امضاي خود حتي يك ساعت پايبند نشدند، يادمان باشد هنوز دشمن ما غرب و در رآس آنها شيطان بزرگ آمريكا است. والسلام
محمود ملك محمدي - ٩٥/٩/١٣
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۴ آذر ۱۳۹۵
۱
۲
لعنت به هر چه خرجامي است
آمين
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
فحاشی ممنوع .
مومن!
اسفندیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۴ آذر ۱۳۹۵
۱
۰
غربی ها دروغ می گویند
که انسان گرا هستند
مکتب ماست
که به واقع انسان را محور ساخته
اون انسانی که اونا میگن
یک موجود بدبخت بیچاره ایست
که باید دست و پا بزنه
یک چیزی از این دنیا بکنه و بخوره تمام!
فتبارک الله احسن الخالقین




آرای باطله پیروز است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۴ آذر ۱۳۹۵
۱
۰
اگه اصلاحات اینه نمی خوایم شرافت کشوربا مذاکره بی خودی به بادحراج برودهرکی وهرمقامی با راهبراندک فاصله ای داشت محکوم به شکست است انشاالله
فارض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۴ - ۱۵ آذر ۱۳۹۵
۱
۰
صراط لطف كن متنى كه دكتر بعيدى نژاد از لندن روى صفحه اش گذاشته و در باره آثار اجرائى قانون داماتو بر برجامه منتشر كن .
ضمناً پيشنهاد ميدم ......... رسماً اعلام كنه چون برجام يكطرفه نقض شده ايران هم برجام رو آتيش ميزنه. اينطور هم بهتره و هم مردم تكليفشون روشن ميشه، گور باباى امريكا و بقول شما امريكا پرستان !
مصطفی
|
United States of America
|
۰۲:۳۶ - ۱۵ آذر ۱۳۹۵
۰
۱
بنظر من تحریم فرپش نفت و واردات بنزین و گازوییل و بیمه و بانکی و هواپیمایی مهم هستند که فقط تحریم های بانکی هنوز رفع نشده اند.
بقیه تحریم ها.از جمله تحریم اشخاص و سرمایه گذاری ایران در دیگر کشور ها ....
هیچ کس اندازه مردم ایران نباید از امدن ترامپ خوشحال باشد