۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲

جملات باورنکردنی از فیروز کریمی

فیروز کریمی سر مربی اکسین البرز و از جمله مربیانی که بارها به دلیل مصاحبه های منحصر به فرد مورد توجه رسانه ها قرار گرفته اینبار نیز جملات عجیبی را در مورد فوتبال بر زبان آورد.
کد خبر : ۳۳۶۲۹۹
صراط: فیروز کریمی سر مربی اکسین البرز و از جمله مربیانی که بارها به دلیل مصاحبه های منحصر به فرد مورد توجه رسانه ها قرار گرفته اینبار نیز جملات عجیبی را در مورد فوتبال بر زبان آورد.

کریمی: تنها تاکتیک من مقابل نفت فیروز کریمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن گلایه از برخی اتفاقات لیگ آزادگان در مورد دیدار اخیر تیم اکسین مقابل حریف خود اطلاعات جالبی را ارائه کرد:

باران شدید باعث شد به جای چتر از سطل آبکشی استفاده کنم

وی درباره دلیل این که اجازه نداد بازیکنان تیم فوتبال اکسین البرز بین 2 نیمه دیدار با نفت مسجد سلیمان به رختکن روند، گفت: در طول دورانی که در فوتبال حضور دارم مانند هوای بارانی مسجد سلیمان را ندیده بودم. بازیکنانم 2 ساعت زیر باران شدید حضور داشتند. در ابتدای بازی از چتر استفاده کردم اما به دلیل وزش شدید باد، چترم را کنار گذاشتم و به استفاده از سطل پناه بردم. البته این سطل مخصوص آبکشی زمین بود.

2 ساعت زیر باران بودیم و سلامت بازیکنان به خطر افتاد

وی ادامه داد: نمی دانم داور بر چه مبنایی اجازه داد در این زمین، بازی برگزار شود. اصلی ترین بحث داوری، حفظ سلامت بازیکنان 2 تیم است. اگر داور نمی توانست از برگزاری دیدار نفت مسجد سلیمان و اکسین جلوگیری کند، دست کم ناظر بازی باید این کار را انجام می داد. بازیکنانم قبل از بازی 2 ساعت زیر باران معطل بودند. در چنین شرایطی چگونه می توانستند فوتبال بازی کنند. زمین خراب بازی مجبورم کرد قبل از دقیقه 12، 2 بازیکن خود را به دلیل آسیب دیدگی تعویض کنم. 

باران داور را به وجد آورد ما هم تاکتیک بزن زیرش را پیاده کردیم

کریمی با اشاره به تضییع حق باشگاه اکسین در دیدار مقابل نفت مسجد سلیمان، تصریح کرد: داور در این بازی قانون را رعایت نکرد. حق اکسین در این بازی تضییع شد و بر همین اساس از لحاظ ورزشی به فدراسیون فوتبال اعتراض داریم. ضمن این که با توجه به شکستگی پای بازیکن 300 میلیونی خود از لحاظ حقوق مدنی هم ضرر کردیم. علی اصغر مومنی داور بازی در باران مسجد سلیمان به وجد آمده و از دویدن و پرش در این بازی شور گرفته بود. بین 2 نیمه از بازیکنانم خواستم در زمین بمانند چرا که باید یک نفر از وضعیت بد زمین اطلاع پیدا می کرد. وقتی هم دیدم نمی توانم کارهای تاکتیکی را برای بازیکنانم توضیح دهم، تشخیص دادم آن ها به رختکن نروند. در چنین وضعیتی تنها یک دستور تاکتیکی داشتم و آن هم تاکتیک "بکش زیرش" بود. فیلم بازی موجود است و آن را همراه با شکایت نامه اکسین به دبیرکل فدراسیون فوتبال دادیم.

آب حوض کشی را به یاد گذشته تجربه کردیم/تاکتیک "آبریزی" را در این بازی اختراع کردیم

سرمربی اکسین البرز خاطرنشان کرد: بازیکنان 2 تیم همراه با زدن ضربه به توپ، یک سطل آب به صورت هم می پاشیدند. توپ در این زمین از جای خود تکان نمی خورد. انجام بازی در چنین زمینی یک بازیکن با پای شکسته و چهار بازیکن با عضله کشیده روی دستم گذاشت. ناظر و داور این بازی را نمی شناختم. تنها به یاد گذشته مشغول کشیدن آب حوض در این بازی بودیم. تفکر نیمکت 2 تیم هم این بود که آب را به سمت زمین و نیمکت طرف مقابل بفرستند. البته با توجه میزبانی نفت مسجد سلیمان، آن ها در این امر تبحر بیشتری داشتند. با استفاده از تاکتیک "آبریزی" امیدوار بودیم شرایط بازی را تغییر دهیم اما این اتفاق نیفتاد. در واقع با وجود 30 سال سابقه مربیگری در فوتبال در آن وضعیت چیزی جز استفاده از همین تاکتیک، یادم نیامد. ما این تاکتیک را اختراع کردیم و از مسئولانی که فیلم بازی را در اختیار دارند، خواهش می کنم اجازه ندهند با پخش شدن فیلم تاکتیک من هم لو برود. امیدوارم این تاکتیک مقبول واقع شود.

با خارجی ها مسابقه آب حوض کشی رقابت می کنیم

کریمی با تاکید بر وضعیت نامناسب زمین، گفت: ما میهمان بودیم و از میزبان تقاضا کردیم بازی را یک روز عقب اندازند. اما نفتی ها مخالفت کردند. با این وجود سه امتیاز دیدار با اکسین حلالشان باشد اما بدبختی من این جا است که چند بازیکنم را تا پایان فصل در اختیار ندارم. امروز هم برای ابراز گلایه به بهروان و محمودزاده به سازمان لیگ رفتم چرا که تنها به دلیل عقب افتادن بازی اکسین و سپیدرود، نباید این بازی را تحت هر شرایطی برگزار می شد. داور، ناظر و سایر عوامل اجرایی بازی اکسین مقابل مسجد سلیمان هیچ چیزی از فوتبال نمی فهمند چراکه اگر این موضوع را می دانستند با برگزاری آن مخالفت می کردند. اگر یک سر سوزن فوتبال را می فهمیدند و در این حال با برگزاری دیدار موافقت می کردند که وامصیبتا. نمی دانم فوتبال ما به کجا می رود. اگر ژاپن، کره جنوبی، قطر، امارات و سایر کشورهای دارای امکانات فوتبال آسیا وجود دارند به ایران بیایند و با ما مسابقه آب حوض کشی انجام دهند. چه کسی جوابگوی آسیب دیدگی بازیکنانم است. فوتبال ما با این وضعیت به جایی نمی رسد.