۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶

نام رشته‌های پارالمپیکی تغییر می‌کند+عکس

۱۰ رشته پارالمپیکی از جمله تیراندازی، شنا، وزنه‌برداری، دو و میدانی و اسکی آلپاین وارد فرآیند تغییر نام برند رشته‌های ورزشی شده‌اند.
کد خبر : ۳۳۶۶۰۳

صراط: 10 رشته پارالمپیکی از جمله تیراندازی، شنا، وزنه‌برداری، دو و میدانی و اسکی آلپاین وارد فرآیند تغییر نام برند رشته‌های ورزشی شده‌اند.

به گزارش کمیته ملی پارالمپیک، مهم‌ترین ویژگی تغییر نام برند ورزشی، تغییر نام برند رشته‌های ورزشی IPC با استفاده از کلمه پارا (Para) است. بنابراین نام رشته‌های ورزشی برای مثال به تیراندازی معلولان (Shooting Para Sport)، شنای معلولان (Para Swimming)، وزنه‌برداری معلولان (Para Powerlifting)، دو و میدانی معلولان (Para Athletics) و اسکی آلپاین معلولان (Para Alpine Skiing) تغییر پیدا خواهد کرد.

املاء پیشنهادی کلمه پارا همیشه با حرف P بزرگ است که با فاصله و بدون خط اتصال پیش از نام رشته قرار می‌گیرد. منطق استفاده از این شکل، متمایز و برجسته ساختن کلمه «پارا» و جلب نظر بیشتر مخاطب است و به نوعی با کلمه پارالمپیک که همواره با حرف P بزرگ نوشته می شود همتراز است.

شایان ذکر است روند ثبت نام رشته‌های ورزشی در فرآیند بین‌المللی با استفاده از  کلمه «پارا» در حال انجام است. همچنین نام فدراسیون‌های بین‌المللی پیشنهادی به صورت زیر استفاده می‌شود: ‌‌

نام رشته ورزشی مربوطه + World Para ‍

در موارد خاص امکان تغییر در ساختار نوشتاری برند امکانپذیر است. برای مثال تیراندازی معلولان جهان را می‌توان به صورت World Shooting Para Sports نوشت.

نام رشته‌های پارالمپیکی تغییر می‌کند+عکس


* لوگوی فدراسیون‌های ورزشی:

لوگوی جدید رشته‌های ورزشی، نشان پارالمپیک را نخواهند داشت و طراحی لوگوی یکسان برای کلیه رشته‌های ورزشی IPC در دستور کار قرار دارد.

 نام رشته‌های پارالمپیکی تغییر می‌کند+عکس

* عنوان مسابقات ورزشی:

عنوان مسابقات قهرمانی جهان بطور مثال به صورت (شهر) (سال) (مسابقات قهرمانی جهان شنا) نوشته می‌شود.

Mexico 2017 World Para Swimming Championships

همچنین مسابقات منطقه‌ای بطور مثال به صورت (شهر) (سال) (مسابقات اروپایی تیراندازی معلولان) نوشته می‌شود.

کمیته بین‌المللی پارالمپیک از اوایل سال 2017 به دنبال استفاده از برندهای ورزشی جدید خواهد بود. به همین دلیل از سال 2017 به عنوان دوره گذار یاد می‌شود. در سال 2018 تمامی رویدادهای ورزش معلولان و همچنین بازی‌های زمستانی پیونگ چانگ 2018 باید از اسامی جدید استفاده کنند. لازم به ذکر است تعدادی از رویدادهای ورزشی IPC در سال 2017 هم اکنون تصمیم به استفاده از برند ورزشی جدید دارند.