۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی:

به سازش با آمریکا دلخوش نکنیم

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه‌ها برای شناساندن ماهیت واقعی آمریکا به جهان تلاش کنند.
کد خبر : ۳۳۶۶۷۴
صراط: وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه‌ها برای شناساندن ماهیت واقعی آمریکا به جهان تلاش کنند.

به گزارش ایسنا، سید محمد حسینی در مراسم اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر که به همت سازمان بسیج رسانه استان البرز برگزار شد با اشاره به تمدید تحریم های آمریکا علیه ایران اظهارکرد: اعمال ظالمانه تحریم  علیه ایران تنها به چند سال اخیر محدود نمی‌شود، بلکه ما از سال 1332 تا کنون شاهد اعمال برخی تحریم‌ها بوده‌ایم .

وی ادامه داد: دشمنی آمریکا با ایران دشمنی دیرینه ای است و این کشور همواره سعی داشته به ایران اسلامی ضربه وارد کند.

وی با تاکید بر اینکه تشت رسوایی آمریکا از بام بر زمین افتاده است، گفت: دیگر هیچ کسی نمی تواند چهره آمریکا را بزک کند، هرچند نقض تعهدات از سوی آمریکا برای ایران آسیب در برداشته است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد: بدیهی است امروز باید در مقابل دشمن  موضع گرفت و در مقابل بد ذاتی آمریکا متحد شد.

وی خاطرنشان کرد: دیگر ماهیت آمریکا برای همگان مشخص شده و رسانه‌ها باید برای شناساندن چهره واقعی کشور اقدام کنند.

حسینی تصریح کرد: ما انتظار داشتیم بعد از مذاکرات، تحریم ها برداشته شود و مشکلات مردم حل شود در صورتی که آمریکا به این مهم اعتنایی نکرده است.

وی ادامه داد: قبل از انجام توافقات به کرات گفته شد که آمریکا تخلف می کند و اقدام به نقض تعهدات می کند ولی گوشی بدهکار نبود.

وی افزود: ازابتدا مشخص بود اقدامات آمریکا با روح برجام سازگاری ندارد، ولی متاسفانه عده ای چشم خود را بر این واقعیت بسته بودند.

وی تاکید کرد: با توجه به عهد شکنی آمریکا ما امروز قصد نداریم افرادی را منکوب کنیم بلکه سعی داریم نشان دهیم بااین تجربه باید به یقین برسیم‌که دیگر نمی توان به هیچ وجه به سازش با آمریکا و غرب دلخوش کنیم.

وی در ادامه به جایگاه بسیج در کشور اشاره کرد و افزود: بسیج مدرسه عشق است و شاگردان این مدرسه عناصر انقلابی هستند که نقش به سزایی در پیشبرد اهداف نظام دارند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ضورت ترویج فرهنگ بسیجی در جامعه اضافه کرد: باید با روش‌های مختلف فرهنگ بسیجی را در جامعه ترویج کنیم و این فرهنگ را در مراحل بعدی به دنیا نیز معرفی کنیم.

حسینی با تاکید بر اینکه بسیج الگویی فراتر از مرزهای داخل کشور است ابراز کرد: امروز شاهد پیروی مردم عراق، سوریه و لبنان از الگوی بسیج هستیم و تبعیت آنها از این الگو باعث شده بتوانند در مقابل دشمنان‌شان مقاومت کنند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنرانی خود به عملکرد بسیج مطبوعات  طی سال‌هالی گذشته اشاره کرد وگفت: بسیج در این حوزه خدمات ارزنده ای را ارائه کرده است.
حسینی خاطرنشان کرد: زمانی‌که آمریکا اسناد کودتای سال 1332 را  منتشر کرد، نقش رسانه و مطبوعات در این کودتا به خوبی مشخص شد.

وی با اشاره به این‌‎که دشمنان نظام بر روی مطبوعات سرمایه گذاری‌های هنگفتی انجام می‌دهند ابرازکرد: امروز سرمایه‌گذاران برای همسو کردن غول‌های رسانه‌ای با خود سرمایه گذاری‌های هنگفتی انجام می‌دهند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد: غول های رسانه ای غرب، اهداف نظام سرمایه داری را دنبال می کنند.

 حسینی گفت:بدون شک اگر رسانه ها بتوانند مسائل پنهان را که به درد جامعه می خورد برای مردم برملا کنند، نقشه های توطه گران بی اثر خواهد شد.

وی با تاکید بر رسالت سنگین رسانه‌های رسمی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی‌آشفته بازار فضای مجازی  رسانه‌های مجازی باید بیش از پیش برای روشنگری و آگاهی بخشی به اذهان عمومی تلاش کنند.

حسینی تصریح کرد: رسانه و مطبوعات رسالت دارد در زمینه های مختلف اطلاع رسانی و شفاف سازی کند واز فشارها و محدودیت‌ها نهراسد.

وزیر اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این‌که رسانه ها وظیفه دارند نقش ایران در امنیت منطقه را بازگو کنند افزود : رسانه ها در این زمینه باید به انتشار مطالب مناسب اقدام‌کنند و نقش ایران در منطقه را به گوش جهانیان برسانند.

حسینی ابرازکرد: این رسالت مطبوعات است که بدون اغماض روشنگری کنندتا  افراد در مسیر درست هدایت شوند.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز