۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴

جزئیات بازداشت دو وکیل ایرانی در کنیا

دو وکیل ایرانی که برای مذاکره به منظور آزادی دو زندانی سیاسی به کنیا سفر کرده بودند توسط پلیس این کشور بازداشت شدند.
کد خبر : ۳۳۶۶۷۷
صراط: دو وکیل ایرانی که برای مذاکره به منظور آزادی دو زندانی سیاسی به کنیا سفر کرده بودند توسط پلیس این کشور بازداشت شدند.

به گزارش فارس، هفته گذشته پلیس کنیا دو تن از وکلای دادگستری در ایران را به اتهامات واهی دستگیر کرد.

این دو وکیل دادگستری یعنی آقایان عبدالحسین صفایی و نصرالله ابراهیمی عضو هیئت علمی دانشگاه‌های معتبر تهران هستند و پیگیری‌های خبرنگار فارس حاکی است ظاهراً این دو نفر از طرف وزارت امور خارجه ایران به کنیا مأمور شده بودند تا مذاکراتی را برای آزادی دو تن از زندانیان سیاسی ایران که در زندان‌های کنیا به سر می‌برند با هماهنگی وزارت امور خارجه ایران انجام دهند. پس از برگزاری یک دور از مذاکرات در حین بازگشت به هتل پلیس کنیا این دو تن را دستگیر کرده است.

در همان ساعات اول دستگیری وزارت امور خارجه به پرونده ورود پیدا کرده و به اصرار سفیر کنیا این دو تن از زندان آزاد می‌شوند اما با شیطنت برخی از نفوذی‌ها و رسانه‌های بین‌المللی این دو تن پنج‌شنبه گذشته دوباره بازداشت و روانه زندان می‌شوند.

در حال حاضر وزارت امور خارجه به دنبال احضار سفیر کنیا است تا از طریق رایزنی‌های سیاسی پرونده این دو وکیل ایرانی خاتمه پیدا کند. ظاهراً‌ تمام اتهاماتی که به این دو تن زده شده است صحیح نیست و وزارت امور خارجه پیگیر این موضوع است.

سید نصرالله ابراهیمی یکی از اعضای کمیته بازنگری در قراردادهای  نفتی بود. این کمیته به ریاست سید مهدی حسینی وظیفه تدوین الگوی جدید قراردادهای نفتی را بر عهده داشت.

گفتنی ست بازداشت سید نصرالله ابراهیمی و عبدالحسین صفایی که هر دو از اساتید حقوق در دانشگاه‌های معتبر ایران هستند ارتباطی با ماموریت آنها در وزارت نفت نداشته است و آنها به درخواست وزارت امور خارجه به کنیا سفر کرده بودند.