۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱

روحانی: مگر ما می‌گذاریم رئیس‌جمهور بعدی آمریکا برجام را پاره کند

رییس‌جمهور گفت: اگر رئیس جمهور آمریکا قانون تمدید تحریم‌ها علیه ایران را امضا و در عمل تعلیق کند، این از نظر ما تخلف دربرابر برجام است و در برابر آن عکس‌العمل نشان می‌دهیم.
کد خبر : ۳۳۶۸۲۱
روحانی: مگر ما می‌گذاریم رئیس‌جمهور بعدی آمریکا برجام را پاره کند
صراط: رییس‌جمهور گفت: اگر رئیس جمهور آمریکا قانون تمدید تحریم‌ها علیه ایران را امضا و در عمل تعلیق کند، این از نظر ما تخلف دربرابر برجام است و در برابر آن عکس‌العمل نشان می‌دهیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌جمهور که به مناسبت 16 آذر روز دانشجو  در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران حضور یافت در جمع دانشجویان گفت: با درود و سلام بر آن پیر روشن ضمیر و هادی ما امام عزیز و بزرگوار، مرحوم آیت الله طالقانی، شهید مطهری، شهید بهشتی، مرحوم مهندس بازرگان، دکتر علی شریعتی و همه بزرگانی چون شهید باهنر، شهید مفتح، شهید همت ها، شهید باکری ها و آن هایی که از همین دانشگاه ها به جبهه مبارزه در برابر متجاوزان شتافتند.

وی افزود: همچنین درود و سلام بر شهید زین الدین ها،شهید ستاری ها، شهید بابایی ها و شهید صیاد شیرازی ها و همه شهیدانی که از دانشگاه و از دانشگاه تهران در جبهه های مبارزه، ایستادگی و مقاومت کردند.

روحانی ادامه داد: درود و سلام من بر همه دانشگاهیان و دانشجویان و اساتیدی که در این سه سال و نیم از دولت تدبیر و امید حمایت کردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه بسیار خوشحالم برای چهارمین بار خداوند به من توفیق داد تا در روز 16 آذر روز دانشجو و روز دانشگاه و روز حرکات عظیم ضد استبدادی و ضد استعماری حضور یابم، تصریح کرد: حرکات عظیم ضد استبدادی و ضد استعماری از همین دانشگاه شروع شد که عزیزترین دانشجویان شریعت رضوی، قندچی، بزرگ نیا توانستند پرچم ایستادگی و مقاومت را در دانشگاه تهران به اهتزاز درآورند که البته این پرچم تعلق به همه جوانان و دانشجویان و عزیزانی داشته و دارد که حاضرند خود را فدای کشور، استقلال و آزادی کنند.

روحانی افزود: انقلاب عظیم و بزرگ ما به سادگی به دست نیامده و هیچ انقلابی بزرگی که از سال 41 پشت سر امام(ره) در کنار هم ایستادند و انقلاب را به پیروزی و استقلال رساندند و در برابر تجاوز بیگانگان ایستادگی کردند و در برابر تحریم مقاومت کردند؛ من انقلابی پشیمان را نمی‌شناسم، انقلاب اسلامی افتخار ما است همان طور که به ایران عزیز افتخار می‌کنیم.

رئیس جمهور خطاب به دانشجوبان گفت: هیچ ضرورتی در عصر حاضر و در مقطع فعلی برای ما مهمتر از امید در میان مردم و اعتماد نیست، شما بدانید اگر امید به آینده از بین رفت ما دیگر سرمایه‌ای نخواهیم داشت. هر چه کشور ما خوب باشد و هر چه موفقیت به دست بیاوریم تا نقطه مطلوب فاصله داریم. ما از یک فرهنگ استبدادی و استعماری گذر کردیم و به یک فرهنگ محمدی و علوی می خواهیم برسیم.

وی ادامه داد: بخش بزرگی از مسیر راه را پیموده ایم و بخشی هم باقیمانده است. این که رهبر معظم انقلاب تاکید دارند بر انقلابی ماندن و انقلابی بودن به معنای این است که کار تمام نشده است اگر کار تمام شده بود برای چه ما انقلابی بشویم.

روحانی گفت: انقلاب یعنی تحول بزرگ در جامعه برای آرمان های بزرگ و بلند یک ملت عزتخواه و عدالت جو که انقلاب برای این بوده است. ما به همه اهداف انقلاب نرسیده ایم ولی ما به خیلی از اهداف انقلاب دست پیدا کرده ایم. همین که شما به دانشگاه می آیید و هر چه که نظر شماست پشت تریبون مطرح می کنید؛ این آثار انقلاب اسلامی است و کی این آزادی بود که یک دانشجو بیاید در برابر رئیس اجرایی یک کشور لازم و مصلحت می داند با صراحت لهجه مسائل را مطرح کند.

**زیبایی دانشگاه به زبان گویا و نقاد است

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه زیبایی دانشگاه به زبان باز و گویا و زبان نقاد است، ادامه داد: ما هم یک روزی مثل شما دانشجوی همین دانشگاه بودیم و آن روزهایی که معمولا حرکت انقلابی از دانشکده فنی دانشگاه تهران شروع می‌شد در مرحله بعد دانشکده حقوق بود ما صف دوم بودیم و بعد بقیه دانشکده‌ها این مسیر را ادامه می‌دادند آن روزی که سراسر دانشگاه تهران تبدیل می‌شد به شعار علیه استبداد و استعمار چقدر زیبا و با عظمت بود.

روحانی تاکید کرد: از همه ملت بزرگ ایران از رهبر معظم انقلاب، حوزه های علمیه و همه مردم تشکر می کنم، آنچه دستاورد ما بوده جایی بوده که همه با هم بوده ایم و دست به دست هم داده ایم. اجماع همواره کارساز بود و گره ها را از پیش روی ما باز کرد

رئیس جمهور تصریح کرد: ما به اهدافی دست یافتیم من فکر نمی‌کنم استقلال سیاسی که امروز ایران دارد شما نظیر آن را نه تنها در منطقه ما، در کل دنیا ببینید.

وی تاکید کرد: در انتخابات آمریکا آقایی انتخاب شده ببینید چه سروصدا و چه تزلزلی در ذهن سیاست مدارها در اروپا، شرق دنیا در آسیا در بخشهایی در قاره آمریکا پدید آمده است. به بیان مقام معظم رهبری ما از این اتفاق ( انتخاب ترامپ) نه خوشحالیم و نه غم زده‌ایم؛ آقایی انتخاب شده است هر برنامه‌ای هم دارد بعدها معلوم خواهد شد ما راه و مسیر خودمان را می‌رویم و ادامه می دهیم دلش بخواهد برجام را تضعیف و پاره کند مگر ما می‌گذاریم مگر ملت ما می‌گذارد.

رئیس جمهور گفت: اگر رئیس جمهور آمریکا قانون تمدید تحریم ها علیه ایران را امضا و در عمل تعلیق کند، این از نظر ما تخلف دربرابر برجام است و در برابر آن عکس‌العمل نشان می‌دهیم.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود در دانشگاه تهران با بیان اینکه اگر خطری کشور را تهدید کند همه بسیجی خواهیم بود اظهار داشت: بسیج، گروه و حزب خاصی نیست و بر مبنای اصل 151 قانون اساسی دولت وظیفه دارد به ملت آموزش نظامی دهد و آنها را برای دفاع از کشور آماده کند.

وی ادامه داد: اگر روزی خطری کشور را تهدید کند جناح و حزبی نمی‌شناسیم زیرا بحث ملی مطرح است و بحث جناحی اهمیتی ندارد بنابراین تمامی موفقیت‌های بدست آمده حاصل از یکپارچگی کشور است. 

روحانی با اشاره به اینکه اگر رودر روی یکدیگر بایستیم و از یکدیگر جدا شویم قدرتمان را تضعیف کرده‌ایم تصریح کرد: باید تحمل خود را افزایش دهیم، از بنده به عنوان رئیس جمهور تا شما حضار به عنوان دانشجویان و جوانان. معتقدم افکار و سلایق افراد با یکدیگر متفاوت است اما در آرمان‌های بلند نقاط مشترک زیادی داریم و اهدافمان در راستای حفظ نظام و تبعیت از رهبری یکسان است.

رئیس قوه مجریه با تأکید بر اینکه باید از انقلاب و کشورمان دفاع کنیم خاطر نشان کرد: همه ما باید انقلابی باشیم. انقلابی بدان معناست که مسیری که در سال 41 آغاز شد، در 22 بهمن ملت به صورت یکپارچه به موفقیت رسید و در 12 فروردین سال 58 به عنوان نظام جمهوری اسلامی به آن رأی داد، را ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور کشورمان اخلاق و استقامت را از اصول انقلاب دانست و افزود: یکپارچگی و انسجام جزء انقلاب است و همه باید ایستادگی کنند و به آینده امیدوار باشند.

وی ادامه داد: ما اعلام کردیم ایران هراسی دروغ و قطعنامه‌های سازمان ملل ظلم به ملت ایران است. قطعنامه‌ها علیه کشورمان غیرقانونی بوده و حتی برخلاف منشور سازمان است بنابراین سازمان ملل و شورای امنیتی که ایران را تهدید نامید، اعلام کرد در زمینه صلح آمیز هسته‌ای و فعالیت‌های صلح آمیز همه کشورها باید به ایران کمک کنند و این موضوع به صراحت در قطعنامه 2231 ذکر شده است.

روحانی افزود: اگر ایستادگی ملت ایران، وزارت‌خارجه و تأیید و هدایت‌های رهبری انقلاب نبود نمی‌توانستیم به اهدافمان دست یابیم. قدرت ما در مذاکره با دیگران از ملت نشأت می‌گیرد اگر دنیا بداند رئیس جمهوری که با آنها صحبت می‌کند همه ملت از او حمایت می‌کنند با قدرت صحبت می‌کنند اما اگر رئیس جمهوری بدون حمایت و همراه با حزب و گروهی باشد قطعا ناتوان خواهد بود و قادر نخواهد بود حرف خود را به کرسی بنشاند. 

رئیس قوه مجریه اظهار داشت: فعالیت هسته‌ای ما که به باور غرب خلاف قانون بود امروز به جایی رسیده که می‌توانیم کیک زرد را از خارج وارد کشور کنیم در حالی که بعد از انقلاب اسلامی کیک زرد به کشور وارد نمی‌شد و در دوره قبل از انقلاب هم از کشورهای آفریقایی به کشور وارد می‌شد. معادنی در کشور وجود دارد که می‌توانیم کیک زرد تولید کنیم اما پس از توافقی که صورت گرفت قرار است 900 تن کیک زرد وارد کشور شود و این موفقیتی بزرگ برای انرژی هسته‌ای کشور است.

وی افزود: در گذشته تولید آب سنگین برخلاف قانون بود اما امروز علاوه بر تولید، آب سنگین را به آمریکا و روسیه می‌فروشیم.
نظرات بینندگان
اقایی
|
United States of America
|
۱۳:۰۰ - ۱۶ آذر ۱۳۹۵
۱
۳
اقای ترامپ را ما می شناسیم. نمونه اش را 8 سال داشتیم. خوبه اگر پاره کنه. به نفع ما است اونوقت با دنیا طرفه. همون بلایی که احمدی سر این مملکت آورد ترامپ سر آمریکا می یاره و مردم ما خوشحال می شن. احمدی نژاد را برای ما علم کردندند بگذارید حالا مزه ا ش را بجند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۶ آذر ۱۳۹۵
۳
۱
خودتدن خراب کردین خودتونم درست کنین
اون موقع که ملت بدبخت هی داد زدن نکنین اینم کارو حضرت آقا هی فرموئن آمریکا قابل اعتماد نیست با حالت تحقیرآمیز ملت رو دلواپسانی که بیخودی می ترسن و می لرزن خطاب کردین و به جهنم حواله شون کردین ... ........ دهن کجی کردین و گفتین ما به آمریکا اعتماد داریم

فکر کردین ملت یادش رفته؟؟
زهی خیال باطل!
saba
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۶ آذر ۱۳۹۵
۱
۱
عزت ماست چو خورشید ولی بر بام است
اقتداری که شکستند غم اسلام است
آن سه ننگی که به پیشانی ایران زده اند
ترکمن چای و گلستان و سپس "برجام" است
صمد آقا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۶ آذر ۱۳۹۵
۳
۱
بله شما نمیگذارین رئیس جمهور آینده ی آمریکا برجام رو پاره کنه چون با تز ..... که دولت تدبیر و امید داره دوباره بیشترین باج رو به آمریکا میده و با تغییر متن برجام تمام عزت و شرف ملت ایران رو زیر سوال میبره.

ولی این دفعه ملت نمیذارن چون بهشون ثابت شده که همه چیز ... و ریشه در نفوذ و بی آبرویی آمریکا داره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۹ - ۱۶ آذر ۱۳۹۵
۱
۱
گربه شد عابد و مسلمانا!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۶ - ۱۷ آذر ۱۳۹۵
۱
۱
صبح نزدیک است