۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳

سفیر انگلیس در تهران:کاملاً از برجام حمایت می‌کنیم

سفیر انگلیس در ایران با تاکید بر اینکه دولت انگلیس و شرکای این کشور در اتحادیه اروپا از اجرای کامل توافق برجام حمایت می‌کنند، گفت: شرکت‌های انگلیسی به دنبال افزایش حضور در پروژه‌های اقتصادی ایران هستند.
کد خبر : ۳۳۷۱۶۷
صراط: سفیر انگلیس در ایران با تاکید بر اینکه دولت انگلیس و شرکای این کشور در اتحادیه اروپا از اجرای کامل توافق برجام حمایت می‌کنند، گفت: شرکت‌های انگلیسی به دنبال افزایش حضور در پروژه‌های اقتصادی ایران هستند.

نیکلاس هاپتون در گفت‌وگو با ایسنا، در حاشیه مراسم امضای تفام نامه شرکت ملی نفت ایران و شرکت رویال داچ شل، اظهار کرد: حضور من در این مراسم نشانه‌ای بر حمایت دولت انگلستان از اجرایی شدن کامل توافق برجام است و اگر بخواهیم این حضور را اینگونه تعبیر کنیم که موانع اجرایی شدن این توافق از جمله نتیجه انتخابات در آمریکا بر اراده انگلستان در اجرای برجام تاثیر ندارد، برداشت درستی است.

وی افزود: علاوه بر شرکت بزرگ نفتی شل، شرکت‌های دیگری نیز در حوزه نفت و گاز و سایر حوزه‌های اقتصادی از جمله حمل و نقل به دنبال افزایش حضور در ایران هستند که در این زمینه در هفته آینده تیم بزرگ اقتصادی از انگلستان به ایران سفر خواهد کرد.

نیکولاس هاپتون ادامه داد: تصور می‌کنم موضع انگلستان و سایر شرکای اروپایی ما مشخص است ما به طور کامل از برجام حمایت می‌کنیم و همه اقدامات لازم را برای اینکه تضمین کنیم این توافق به طور مناسب اجرا می‌شود را به کار خواهیم بست؛ چراکه این مسئله به نفع همه است و از نظر ما بهترین راه برای تضمین امنیت در منطقه خاورمیانه و بهبود وضعیت اقتصادی مردم در ایران وهمچنین در اروپاست.

وی ادامه داد: من امروز اینجا هستم تا حمایت کامل دولت خود را از برجام و حمایت خود را از شرکت‌های انگلیسی از جمله رویال داچ شل اعلام کنم و می‌دانم همکاران من از سایر کشورهای اروپایی نیز به دنبال همین هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: زمینه‌های گسترده‌ای برای همکاری‌های اقتصادی میان ایران و انگلستان وجود  دارد و نشانه‌های مثبتی نیز وجود دارد که پیشرفت مناسب در مذاکرات طرفین ایجاد شده است.

سفیر انگلیس با تاکید بر این‌که «فرصت‌های بخش نفت و گاز ایران و سایر زمینه‌های اقتصادی در این کشور برای توسعه حضور شرکت‌های انگلیسی زیاد است»، ادامه داد: شرکت‌های انگلیسی می‌تواند با حمایت از شرکت‌های ایرانی همکاری‌های دوجانبه را گسترش دهند تا هر دو کشور از منافع این موضوع بهره‌مند شوند و توافق امروز که به امضای دوطرف رسید نشان دهنده جدیت طرف انگلیسی برای همکاری با ایران و توسعه ظرفیت‌های مغفول مانده است.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر این‌که «شرکت‌های بزرگ انگلیسی همچون شل و بریتیش پترولیوم دفاتر خود در ایران را راه‌اندازی خواهند کرد»، تصریح کرد: شرکت‌های انگلیسی در حال بازگشت به ایران هستند. نه تنها فقط در بخش نفت و گاز که در سایر زمینه‌های اقتصادی شرکت‌های انگلیسی به دنبال راه‌اندازی دفاتر خود در ایران هستند. درماه‌های آینده بیش از پیش با شرکای ایرانی خود همکاری داشته باشند.

وی با بیان این‌که «پتانسیل بسیار بالایی برای همکاری شرکت‌های انگلیسی با ایران وجود دارد» گفت: من به عنوان سفیر انگلیسی در ایران تلاش می‌کنم تا از این پتانسیل استفاده شود. که در این زمینه می‌توان به طیف گسترده‌ای از زمینه‌های همکاری از نفت و گاز تا حمل و نقل اشاره کرد که هفته آینده یک هیئت تجاری بزرگ در بخش‌های نفت و گاز، معدن و دیگر موضوعات همکاری با سفر به ایران به دنبال توسعه ظرفیت‌های همکاری هستند.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز