۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱

نامه نمایندگان مجلس عوام انگلیس به ترزا می

شماری از نمایندگان مجلس عوام انگلیس در نامه ای سرگشاده به نخست وزیر این کشور، نسبت به وضعیت خطرناک حقوق بشر در بحرین ابراز نگرانی کردند.
کد خبر : ۳۳۷۱۸۰
صراط: شماری از نمایندگان مجلس عوام انگلیس در نامه ای سرگشاده به نخست وزیر این کشور، نسبت به وضعیت خطرناک حقوق بشر در بحرین ابراز نگرانی کردند.

به گزارش فارس، گروه پارلمانی انگلیس در امور دموکراسی و حقوق بشر در خلیج فارس به ریاست «مارگریت ویرر» از «ترزا می» که به بحرین سفر کرده است، خواست تا مسئله حقوق بشر را بررسی نماید.

در این نامه آمده است که اوضاع سیاسی و حقوقی در بحرین همچنان نابسامان است و ادله ای درباره عدم پیشرفت در این زمینه با وجود گذشت چهار سال از کمک های فنی انگلیس حاصل نشده است.

این نمایندگان پارلمانی انگلیس به وضعیت «نبیل رجب» فعال حقوقی بحرین که با مجازات حبس به مدت 15 سال به دلیل انتقاد از استمرار جنگ علیه یمن مواجه است، اشاره کردند.

در این نامه اشاره شده است که جمعیت الوفاق بزرگ ترین حزب سیاسی در بحرین تابستان سال جاری منحل شد و علاوه بر آن تابعیت 350 نفر لغو شده است که در میان آنها سیاستمداران، روزنامه نگاران و فعالان سیاسی و مدافعان حقوق بشر مشاهده می شوند و همچنین شکنجه، محاکمه جائرانه و بازداشت ها ادامه دارد.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز