۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰

آمریکا دنبال لغو برجام نیست اما باج‌گیری چرا!

یک روزنامه اردنی می‌نویسد که آمریکا و اسرائیل خواهان لغو برجام نیستند بلکه تلاش دارند ایران را در دو موضوع اصلی، تحت فشار بگذارند.
کد خبر : ۳۳۷۱۸۳
صراط: یک روزنامه اردنی می‌نویسد که آمریکا و اسرائیل خواهان لغو برجام نیستند بلکه تلاش دارند ایران را در دو موضوع اصلی، تحت فشار بگذارند.

به گزارش فارس، روزنامه «الدُستور» اردن در تحلیلی با بیان اینکه ایران به تمامی بندهای برجام پایبند بوده است، تأکید کرده که آمریکا گردنکشی می‌کند اما توافق را به طور کلی کنار نخواهد گذاشت.

این رسانه اردنی می‌نویسد: آمریکا خواهان لغو برجام نیست، اسرائیل هم چنین چیزی را نمی‌خواهد، اما هر دو سعی دارند از ایران به دلیل دو مسأله باج‌گیری کنند؛ اول به برنامه موشکی دور برد ایران مربوط است و دومی به رابطه با اسرائیل و آن‌چه از آن به حمایت ایران از تروریسم یاد می‌شود، و در این‌جا منظور از تروریسم حزب الله، حماس و جهاد اسلامی است؛ آمریکا و اسرائیل همچنین می‌خواهند ایران ادبیات خاص خود در قبال اسرائیل را کنار بگذارد.

الدستور در ادامه مدعی می‌شود که در صورت لغو برجام، ایران دیگر توانایی تحمل تحریم‌ها را به علت درگیر شدن در سوریه، یمن و عراق را ندارد و کسانی که در کنگره به تحریم 10 ساله رأی دادند نقاط ضعف ایران را می‌دانستند.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: شکی نیست که آن‌چه آمریکایی‌ها (در خصوص توافق هسته‌ای) انجام می‌دهند دشمنی و گردن‌کشی است و ایران تا کنون به تمامی بندهای توافق پایبند بوده است اما هیچ تضمینی نیست که قدرت‌های متکبر به تعهدات خود پایبند باشند و چرا نباید انتظار داشت که این قدرت‌ها بیش از این از تمامی فرصت‌ها برای فریب‌کاری بهره نبرند.