۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸

ترامپ به سمت درگیری با ایران می رود

تحلیلگر ارشد فارین پالیسی و نیروی سابق واحد اطلاعات آمریکا معتقد است انتخاب «مایکل فلیتن» به سمت مشاور اشرد ترامپ، منجر به بروز درگیری احتمالی میان ایران و آمریکا خواهد شد.
کد خبر : ۳۳۷۱۹۹
صراط: تحلیلگر ارشد فارین پالیسی و نیروی سابق واحد اطلاعات آمریکا معتقد است انتخاب «مایکل فلیتن» به سمت مشاور اشرد ترامپ، منجر به بروز درگیری احتمالی میان ایران و آمریکا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فارن پالیسی، «توماس ریکس»، تحلیلگر ارشد این نشریه نسبت به احتمال اتخاذ سیاست‌های جنگ‌طلبانه علیه ایران در دولت جدید آمریکا هشدار داد.

وی که از نیروهای سابق بخش اطلاعات ارتش آمریکا به حساب می آید، «مایکل فلین»، مشاور منتخب دونالد ترامپ در حوزه امنیت ملی را «خطری روشن برای امنیت ملی» آمریکا خواند.

بر اساس این گزارش، وی همچنین با اشاره به محتوای یادداشت پیشین خود در نیویورک تایمز درباره حمله به سفارت آمریکا در لیبی اشاره کرد و گفت که «فلین» تلاش می کرد تا به نحوی ایران را مقصر این حادثه جلوه دهد.

به گفته «ریکس» پرداخت مصرانه «فلین» به تئوری های توطئه و تاکید وی بر سناریوهای بی اساس منجر به بروز اختلاف میان وی و تیم امنیت ملی کاخ سفید شده و در آخر منجر به استعفای وی از ریاست آژانس اطلاعات نظامی آمریکا شد.

«ریکس» می گوید: وی استعفا کرد. اما در حقیقت سلسله مراتب اطلاعاتی و در رأس آن «جیمز کلپر» اقدام به اخراج وی نمودند. پس از انتخاب فلین به سمت مشاور امنیت ملی «ترامپ»، «کپلر» استعفا داد. من فکر می کنم که او (کپلر) نمی خواست رابطه ای با «فلین» داشته باشد.

وی در ادامه می گوید: رئیس‌جمهور منتخب با انتخاب «فلین» به عنوان مشاور امنیت ملی، منجر به ارتقاء فردی شده که اقدامتش بر پایه تئوری های توطئه بوده و به دنبال اقدام قاطعانه در جهان اسلام است.

«ریکس» در ادامه به دلایل نگرانی خود از انتخاب «فلین» پرداخته و می گوید: من از این نگرانم که «فلین» مسیری برای ایجاد درگیری یا جنگ با ایران ترسیم کند.