۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸

هر شهر نیازمند 5 مجتهد جامع‌الشرایط است

در هر شهر حداقل باید پنج مجتهد جامع‌الشرایط حضور داشته باشد تا بتوانند در کنار یکدیگر برای رفع نیازهای تخصصی مردم در حوزه دین تلاش کنند.
کد خبر : ۳۳۷۲۶۰
صراط: رئیس دفتر رهبر انقلاب اسلامی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید در شهرستان‌های مختلف حضور پرشوری داشته باشند، گفت: تقویت حوزه‌ها در شهرستان‌های کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی امروز در حاشیه دهمین اجلاسیه اعضای جامعه مدرسین با علمای بلاد در جمع خبرنگاران از تأکیدات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر گسترش حوزه‌های علمیه و تأمین بسترهای مورد نیاز برای تربیت فضلا و علما یاد کرد و بیان داشت: در گذشته شخصیت‌های برجسته دینی در بلاد اسلامی بسیار بودند و تأثیرگذاری بسیاری داشتند و اکنون نیز حوزه‌های علمیه باید با توجه به شرایط بین‌المللی به سمت بازسازی شرایط گذشته حرکت کنند.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید در شهرستان‌های مختلف حضور پرشوری داشته باشند، اظهار کرد: تقویت حوزه‌ها در شهرستان‌های کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری به توسعه شهرها و افزایش جمعیت در نقاط مختلف نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: در هر شهر حداقل باید پنج مجتهد جامع‌الشرایط حضور داشته باشد تا بتوانند در کنار یکدیگر برای رفع نیازهای تخصصی مردم در حوزه دین تلاش کنند.