۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰

لایحه تغییر واحد پول تصویب می‌شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تبدیل واحد پولی کشور از ریال به تومان هزینه‌های زیادی را به همراه دارد، گفت: پیشنهاد من این است که به جای یک صفر، چند صفر از واحد پول ملی حذف شود.
کد خبر : ۳۳۷۲۶۸
صراط: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تبدیل واحد پولی کشور از ریال به تومان هزینه‌های زیادی را به همراه دارد، گفت: پیشنهاد من این است که به جای یک صفر، چند صفر از واحد پول ملی حذف شود.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مصوبه هیأت دولت در خصوص تبدیل واحد پول ملی از ریال به تومان، به فارس گفت: با توجه به ارزش پول ملی در سال‌های اخیر و سخت‌تر شدن محاسبات و حسابرسی‌ها، کاهش یک صفر از پول ملی و تبدیل واحد پول از ریال به تومان اقدام مناسب برای تسهیل در این امور است.

وی افزود: این اقدام مسئله‌ای است که ما در کشورهای همسایه همچون ترکیه و حتی در کشورهای اروپایی بعد از جنگ جهانی دوم شاهد آن بوده‌ایم و مناسب است حتی تا چند صفر از پول ملی در ارتباط با این موضوع حذف شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تبدیل واحد پولی کشور از ریال به تومان هزینه‌های زیادی را به دنبال دارد، اظهار داشت: تبدیل واحد پولی کشور از ریال به تومان کمک چندانی به مشکل تورم و کاهش آن نمی‌کند و تنها در معاملات خرد ممکن است تأثیرگذار باشد و تنها به‌منظور تسهیل در محاسبات مالی انجام می‌شود.

«در رابطه با حفظ ارزش پول ملی باید اقدامات لازم را صورت دهیم تا مجبور نباشیم چند سال بعد اقدام به حفظ صفر از واحد پول ملی بکنیم»

پورابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به فضای مجلس این گونه به نظر می‌رسد که این بند از لایحه قانونی بانک مرکزی در مجلس به تصویب برسد و البته باید کار بررسی این لایحه در دولت به پایان رسیده و بعد برای بررسی به مجلس ارائه شود.
برچسب ها: صراط لایحه تومان