۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲

نیکزاد: مسکن‌مهر از مترقی‌ترین مصوبات بود

وزیر سابق راه و شهرسازی گفت: یک متر مربع از زمین های مسکن مهر را بدون مجوز نظام مهندسی نساختیم، مسکن مهر طبق قانون و با هدف به حداقل رسیدن هزینه‌های خانوار، زمین رایگان و تسهیلات ساخت مسکن در اختیار محرومان قرار گرفت.
کد خبر : ۳۳۷۲۸۰
صراط: وزیر سابق راه و شهرسازی گفت: یک متر مربع از زمین های مسکن مهر را بدون مجوز نظام مهندسی نساختیم، مسکن مهر طبق قانون و با هدف به حداقل رسیدن هزینه‌های خانوار، زمین رایگان و تسهیلات ساخت مسکن در اختیار محرومان قرار گرفت.

به گزارش تسنیم، علی نیکزاد پیش از ظهر امروز در همایش سراسری مدیران کانون‌های بسیج مهندسین عمران و فرماندهان بسیج وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: مسکن در اسلام خوابگاه و سر پناه نیست بلکه مکانی است برای تربیت نسل پاک تا مقدس ترین نهاد در آن تثبیت شود اما از نظر مالی ایرانیان به مالکیت مسکن علاقه دارند و گران ترین وسیله ای که هر ایرانی در زندگی خود می‌خرد خانه است.

وزیر راه و شهرسازی دولت نهم و دهم با اشاره به سخنان امام خمینی، گفت: امام خمینی(ره) حکم دادند که به فکر مسکن محرومان باشیم و به دولت امر می‌کنند که تاسیسات زیر بنایی و روبنایی را تامین نمایند زیرا مسکن در مسائل معیشتی، روحی و معنوی تاثیر گذار است.

وی با اشاره به اینکه دولت نهم در تلاش بود که مسکن را از کالای سرمایه ای به کالای مصرفی تبدیل کند، عنوان کرد: مقام معظم رهبری درباره دولت نهم فرمودند این دولتی است که انقلاب را به مسیر اصلی خود بازگرداند زیرا در سال 84 مقدار 17.2 میلیون خانوار بدون مسکن بود و 1.5 میلیون کسری عرضه و تقاضا و بالای سه میلیون مستاجر وجود داشت که هیچ یک از سیاست‌های دولت‌های گذشته آنها را حل نکرد.

نیکزاد با بیان اینکه دنبال تخریب کسی نیستیم و فقط اطلاع رسانی می‌نماییم، خاطر نشان کرد: اینکه می‌گویند طرح مسکن مهر بدون مطالعه بوده است یک بهتان است زیرا این طرح و قانون یکی از مترقی ترین قانون‌های تصویب شده و همراه با مطالعه بسیار است.

وزیر راه و شهرسازی دولت نهم و دهم با اشاره به اینکه مسکن مهر با مطالعه کافی و مجوز نظام مهندسی بوده است، افزود: یک متر مربع از زمین های مسکن مهر را بدون مجوز نظام مهندسی نساختیم، مسکن مهر طبق قانون و با هدف به حداقل رسیدن هزینه‌های خانوار، زمین رایگان و تسهیلات ساخت مسکن در اختیار محرومان قرار گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: بعضی دولت‌ها کاری به مسکن محرومان ندارند و به فکر اقتصاد کلان هستند، درست شدن اقتصاد آرزوی همه مسئولان و مردم است اما در عمل محقق نمی‌شود، همچنین دولت نهم بیش از یک میلیون تولید مسکن داشت که رکوردی بی سابقه است.

نیکزاد با اشاره به اینکه دولت تا سال 1414 باید سالانه یک میلیون خانه تولید کند، گفت: اگر این اتفاق رخ ندهد گرفتار‌ می‌شویم زیرا با 1.5 تا 2 میلیون کسری خانه رو به رو هستیم و لازم است بازار مسکن به رونق برسد، همچنین 24 درصد مسکن های کشور در عرض پنج سال و در دولت گذشته ساخته شده است که این رکوردی مناسب است.