۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷

دیدار نهاوندیان با رئیس بانکداران سوئیس+جزئیات

در ادامه سفر رئیس دفتر رئیس جمهور به سوئیس، رئیس اتحادیه بانکداران این کشور و برخی از اعضاء هیات مدیره این اتحادیه با حضور در محل اقامت محمد نهاوندیان با وی دیدار و گفت‌وگو کردند.
کد خبر : ۳۳۷۳۲۵
صراط: در ادامه سفر رئیس دفتر رئیس جمهور به سوئیس، رئیس اتحادیه بانکداران این کشور و برخی از اعضاء هیات مدیره این اتحادیه با حضور در محل اقامت محمد نهاوندیان با وی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا، محمد نهاوندیان - رئیس دفتر رئیس جمهوری - ضمن تشریح پیشرفت‌ها و برنامه‌های اقتصادی ایران به‌ویژه پس از رفع تحریم‌ها و اجرای برجام، از بانک‌های سوئیسی خواست برنامه‌های خود را برای توسعه روابط بانکی با ایران با سرعت بیشتری دنبال کنند.

وی در این دیدار، اقتصاد ایران را «رو به رشد و نویدبخش» توصیف و اظهار کرد: علاقمندی زیادی از سوی کشورهای جهان برای گسترش همکاری‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در ایران وجود دارد. به همین جهت بانک‌های ایرانی مدت‌ها قبل از توافق برجام برنامه‌های جامعی را برای همکاری‌های بانکی تدوین کرده بودند و به محض انجام توافق، تلاش کرده‌اند با فراهم‌آوردن شرایط و الزامات، زمینه گسترش روابط بانکی و پولی با سایر کشورها را مهیا کنند؛ لذا با توجه به ثبات اقتصادی پدیدآمده و چشم‌انداز پایدار و روشن اقتصاد ایران، همکاری با ایران می‌تواند فرصتی طلایی محسوب شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری افزود: باتوجه به اقبال و تمایل شرکت‌ها و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی جهان برای توسعه روابط و تعامل اقتصادی با ایران و سرمایه‌گذاری در این کشور، بانک‌های سوئیسی می‌توانند در حوزه تامین مالی و پشتیبانی‌های بانکی، نقش موثر و بیشتری را ایفا کنند.

نهاوندیان با اشاره به حضور مسئولان بانک مرکزی ایران و برخی مدیران عامل بانک‌های کشور در این جلسه، آمادگی ایران را برای برداشتن گام‌های عملی در همکاری‌های بانکی و پولی اعلام کرد.

هربرت جی شایت - رئیس اتحادیه بانکداران سوئیس - نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدارش با رئیس دفتر رئیس‌جمهور ایران، پیشرفت‌های اقتصادی صورت‌گرفته در ایران پس از برجام را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: بانک‌های سوئیسی آماده گسترش همکاری‌های بانکی و پولی در چارچوب برجام هستند.

وی افزود: ایران برای ما به عنوان یک اقتصاد مهم و ارزشمند شناخته می‌شود و همکاری با بانک‌های ایرانی برای ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. از این نظر مایلم به نمایندگی از بانکداران سوئیس علاقمندی خود را برای توسعه همکاری‌های مالی و بانکی با بانک‌های ایران اعلام کنم.