۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰

داعش خواستار حمله به پایگاه آمریکایی‌ها در بحرین شد

داعش ویدئویی جدید منتشر کرده و از هواداران خود در بحرین خواسته همانجا در کشور خود به «جهاد» بپردازند و با پایگاه‌های نظامیان آمریکایی حمله کنند.
کد خبر : ۳۳۷۳۳۵
صراط: داعش ویدئویی جدید منتشر کرده و از هواداران خود در بحرین خواسته همانجا در کشور خود به «جهاد» بپردازند و با پایگاه‌های نظامیان آمریکایی حمله کنند.

به گزارش فارس، گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای، از پیروان خود در بحرین خواست که به کادر نیروی دریایی آمریکا مستقر در این جزیره حمله کنند.

این درخواست در حالی مطرح شده که «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا قصد دارد چند روز دیگر از ناوگان پنجم نیروی دریایی کشورش در بحرین بازدید کند.

آنطور که آسوشیتدپرس خبر داده، در ویدئوی حاوی این پیام، داعشی‌ها تصاویر جنگنده‌های نیروی هوایی بحرین را در کنار تصاویر حمله هوایی به مواضع داعش مونتاژ کرده‌اند.

یک داعشی به نام «ابویعقوب البحرینی» در این ویدئو می‌گوید: «هر جا که دشمنان خدا را یافتید، جهاد وجود خواهد داشت. در زیر دستان شما (آنگاه)، بدخواهان (شیعیان) و سربازان مرتد حاکم ستمگر خواهند بود.»

داعشی‌ها معمولاً برای ارسال پیام به مردم یک کشور، از تروریست‌های دارای تابعیت همان کشور که به زبان و فرهنگ آنجا آشنا هستند استفاده می‌کند. اسامی داعشی‌ها هم معمولاً ترکیبی از نام فرزندشان و هما تابعیت سابق است.

تهدیدهایی هم متوجه آمریکایی‌ها شده است؛ داعشی می گوید: «لوله سلاح شما نباید پایگاه‌های آمریکایی را از دست بدهد، پایگاه‌هایی که هواپیماهای جنگی از آنجا بلند می‌شوند و شعله‌های آتش را بر سر موحدین در سرزمین‌های اسلام می‌ریزند.»

تروریست‌های داعش، سرزمین‌های تصرف شده در عراق و سوریه را سرزمین‌های اسلامی می‌خوانند.

دولت بحرین به این پیام ویدئویی واکنش نشان داده و اعلام کرده که «نسبت به اقدامات تروریست‌ها و افراط‌گرایان، هوشیار خواهیم بود.»