۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴

کارتر: 200 نظامی به سوریه می‌فرستیم

وزیر دفاع آمریکا در تازه‌ترین اظهارات خود اعلام کرد که ارتش این کشور قصد دارد 200 نیروی نظامی برای مبارزه با تکفیری‌های داعش به شهر «الرقه» سوریه اعزام کند.
کد خبر : ۳۳۷۴۷۸
صراط: وزیر دفاع آمریکا در تازه‌ترین اظهارات خود اعلام کرد که ارتش این کشور قصد دارد 200 نیروی نظامی برای مبارزه با تکفیری‌های داعش به شهر «الرقه» سوریه اعزام کند.

به گزارش فارس، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد، «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا روز شنبه (امروز) در کنفرانس «منامه» بحرین اعلام کرد که 200 نظامی آمریکایی برای کمک به جنگجویان کرد و عرب در بازپس‌گیری شهر «الرقه» از دست تکفیری‌های تروریستی داعش به سوریه اعزام می‌شوند.

طبق این گزارش، این نیروهای اضافی شامل نیروهای عملیات ویژه می‌شوند و به جز 300 نظامی آمریکایی هستند که پیش از آن مجوز اعزام آنها به سوریه برای نیروگیری، سازماندهی، آموزش و مشاوره به نیروهای محلی سوریه برای مبارزه با داعش صادر شده بود.

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که این نیروهای نظامی قرار است به نیروهای محلی در عملیات بازپس‌گیری شهر رقه کمک کنند.

کارتر تأکید کرد که وزارت دفاع آمریکا تأکید کرد که مأموریت نیروهای آمریکایی در خاورمیانه محافظت و دنبال ردن منافع ملی آمریکا می‌باشد.

وی ادامه داد: «ما از تمامی ابزارالات خود برای توانمندسازی نیروهای باانگیزه و توانمند محلی برای رویارویی با داعش و شکست بادوام این گروه تروریستی استفاده می‌کنیم».

اشتون کارتر در بخشی از سخنان خود به توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه‌، روسیه، چین بعلاوه آلمان) اشاره کرد و گفت که علیرغم برجام، «آمریکا همچنان حالت خود برای مهار اقدامات تهاجمی ایران را حفظ و تقویت کرده است».

وی از کشورهای خاورمیانه خواست تا با تهدیدهای داعش مبارزه کنند و تصریح کرد که عملیات ائتلاف ضدداعش برای بازپس‌گیری مناطق تحت کنترل گروهک تروریستی داعش همچنان ادامه دارد.

کارتر اعلام کرد که هفته آینده برای تحویلا اولین جنگنده‌های «اف 35» عازم سرزمین اشغالی می‌شود.
برچسب ها: صراط آمریکا سوریه