۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷

قدردانی صهیونیست‌ها از طرح «کانال بحرین»

طرح کانال بحرین، انتقال آب از دریای سرخ به دریای مرده از طریق یک لوله در امتداد 200 کیلومتر را برای حل مشکل کم آبی مطرح می‌کند؛ این طرح اواخبر هفته گذشته میان رژیم صهیونیستی و اردن امضا شد.
کد خبر : ۳۳۷۴۹۲
صراط: مقامات رژیم صهیونیستی از طرح «کانال بحرین» و نقشی که این طرح در تقویت شهرک‌سازی و نیز افزایش تعداد شهرک‌نشینان دارد، قدردانی کردند.

به گزارش فارس، مقامات رژیم صهیونیستی نقشی را که طرح «کانال بحرین» در تقویت شهرک سازی اسرائیلی بازی خواهد کرد، ستودند.

بر اساس گزارش وبگاه «عربی 21»، «دیوید لیفی» رئیس بلوک شهرک‌سازی در منطقه «غور ادن» که حدود 28 درصد از مساحت کرانه باختری را تشکیل می‌دهد، گفت شهرک‌های که وی ریاست آن را بر عهده دارد (با طرح کانال بحرین) بیشتر قابل استفاده خواهد شد و بر تقویت شهرک‌سازی در این منطقه کمک خواهد کرد.

لیوی در ادامه صحبت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را یادآور شده که گفته بود: آب‌های شیرینی که قرار است اسرائیل از طریق ایستگاه آب‌شیرین‌کن در شهر «العقبه» اردن ، به دست آورد به صورت کامل در تجمع شهرک سازی در غور اردن استفاده خواهد شد.

لیفی سپس گفت طرح یاد شده نه تنها این فرصت را برای شهرک‌نشینان فراهم می‌کند که از اراضی منطقه و کشاورزی در آن استفاده کنند بلکه فرصت سکونت شهر‌نشینان بیشتری را نیز فراهم می‌کند.

در همین راستا نتیجه یک پژوهش اسرائیلی حاکی از آن است طرح کانال بحرین نشان می‌دهد به بن بست رسیدن تلاش‌ها برای حل نزاع فلسطین-اسرائیل، تأثیر منفی در عادی‌سازی روابط اقتصادی و سیاسی میان اسرائیل و اردن نداشته است.

بر اساس تحقیقی که «مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی» رژیم صهیونیستی از «عودید عیران» سفیر سابق این رژیم در اردن منتشر کرده؛ اسرائیل چهارمین طرفی است که بیشترین سود را از طرح کانال بحرین می‌برد و به تنهایی از 50 درصد از آب‌های شیرین حاصل از این طرح بهره خواهد برد و مابقی بین اردن و تشکیلات خودگردان تقسیم خواهد شد.

طرح کانال بحرین، انتقال آب از دریای سرخ به دریای مرده از طریق یک لوله در امتداد 200 کیلومتر را برای حل مشکل کم آبی مطرح می‌کند؛ این طرح اواخبر هفته گذشته میان رژیم صهیونیستی و اردن امضا شد.

«ایوب القرا» معاون وزیر همکاری منطقه‌ای این رژیم، سال گذشته (2015)  طی یک سفر مخفیانه به کشور اردن، با برخی مسئولان اردنی در شهر العقبه دیدار و درباره اجرای طرح کانال بحرین گفتگو کرده بود.