۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷

اذعان رئیس سابق سیا به نقش مثبت اسد

«دیوید پترائوس» رییس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) گفت که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه می تواتد به برقراری صلح در آن کشور کمک کند.
کد خبر : ۳۳۷۴۹۷
صراط: «دیوید پترائوس» رییس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) گفت که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه می تواتد به برقراری صلح در آن کشور کمک کند.

به گزارش ایرنا، پترائوس که در نشست اندیشکده مطالعات بین المللی استراتژیک در منامه پایتخت بحرین سخنرانی می کرد، افزود: «بشار اسد نمی‌تواند در طولانی مدت بخشی از راه‌حل در سوریه باشد ؛ اما تا زمانی که ندانیم چه کسی جایگزین او خواهد شد، نباید برای کنار زدن او فشار بیاوریم و او در کوتاه مدت می‌تواند بخشی از راه‌حل باشد.'

وی ادامه داد: آمریکا باید از معارضان سوری به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای نابودی داعش و جبهه فتح الشام (جبهه‌النصره سابق) حمایت کند.

پترائوس با بیان اینکه بین آمریکا و روسیه برخی منافع مشترک وجود دارد که می‌تواند دو کشور را به یکدیگر نزدیک کند؛ گفت: رئیس‌جمهوری جدید باید برای بهبودی این روابط اقدام کند.

رئیس اسبق سیا همچنین درباره عراق و عملیات موصل نیز خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی عراق بدون تردید موصل را آزاد خواهند کرد اما باید این عملیات باعث ایجاد یک سیاست یکپارچه در عراق شود.
او تاکید کرد: آنچه که در خاورمیانه رخ می‌دهد به خاورمیانه محدود نخواهد ماند و آمریکا باید اقدامات علیه تروریسم را شدت بخشد.
برچسب ها: صراط بشار اسد
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز