۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
کدخئایی مطرح کرد

احتمال اصلاح قانون تا قبل از انتخابات 96

آخرین باری که صحبت داشتیم قرار شد با رعایت آن شرایط اگر دوستان در وزارت کشور آمادگی داشته باشند ما هم آمادگی داریم و بعد از آن پاسخی دریافت نکرده ایم. به جز آن بحث احراز صلاحیت که آن بخش احتمالا به صورت یک جا انجام خواهد شد.
کد خبر : ۳۳۷۵۰۴
صراط: سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه بعید است قانون جامع انتخابات در مدت باقیمانده تدوین شود، گفت: احتمال انجام اصلاحاتی در قانون انتخابات تا قبل از انتخابات اردیبهشت ماه وجود دارد.

به گزارش ایسنا، عباسعلی کدخدایی در حاشیه نشست بررسی سیاست‌های کلی ناظر بر انتخابات در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا قوانین مبتنی بر سیاست‌های کلی انتخابات تا زمان انتخابات اردیبهشت ماه تصویب و اجرایی خواهد، گفت: با توجه به اقتضائاتی که سیاست های کلی انتخابات دارد و دوستان در دولت و مجلس اعلام کردند، بعید می‌دانم بتوانند قانون جامع را در این مدت مانده تا انتخابات ریاست جمهوری شکل بدهند، ولی صحبت هایی که با رئیس مجلس شورای اسلامی و برخی نمایندگان داشتیم این بود که شاید آن مواردی که لازم است اصلاح شود و به عنوان اصلاحیه در داخل قوانین موجود قرار گیرد. دوستان در مجلس شورای اسلامی تلاش می کنند این اصلاحات را تا زمان انتخابات برسانند.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال خبرنگاری دیگر در رابطه با اینکه آخرین نتایج انتخابات الکترونیک به کجا رسید؟ پاسخ داد: آخرین وضعیت انتخابات الکترونیک همان گزارشی بود که ارائه کردیم که شورای نگهبان در یک مرحله احراز صلاحیت‌ها با مسائل امنیتی موافقت کرده و در بحث های دیگر هم اگر موارد امنیتی رعایت شود شورای نگهبان همچنان موافق است و آمادگی این را دارد که با وزارت کشور هماهنگی کند و انتخابات هم برگزار شود.

وی در رابطه با سازوکار اجرایی سیاست‌های کلی انتخابات گفت: این ساز و کار در درجه اول و در گام اول ابتدایی قانون است. تا این سیاست ها به صورت قانون در نیاید، لازم‌الاجرا نیست.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان در رابطه با آخرین سئوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا اقدامات وزارت کشور در رابطه با انتخابات الکترویک به گونه ای است که به انتخابات اردیبهشت ماه می‌رسد؟ گفت: نمی دانم، چون آخرین باری که صحبت داشتیم قرار شد با رعایت آن شرایط اگر دوستان در وزارت کشور آمادگی داشته باشند ما هم آمادگی داریم و بعد از آن پاسخی دریافت نکرده ایم. به جز آن بحث احراز صلاحیت که آن بخش احتمالا به صورت یک جا انجام خواهد شد.