۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰

اوحدی: سفر 3 روزه به عتبات مهیا شد

رئیس سازمان حج و زیارت از رشد ۲۷ درصدی اعزام به عتبات عالیات در سال ۹۵ خبر داد و گفت: امسال ظرفیت اعزام زائران ایرانی به یک میلیون نفر می‌رسد.
کد خبر : ۳۳۷۵۱۶
صراط: رئیس سازمان حج و زیارت از رشد ۲۷ درصدی اعزام به عتبات عالیات در سال ۹۵ خبر داد و گفت: امسال ظرفیت اعزام زائران ایرانی به یک میلیون نفر می‌رسد.

به گزارش تسنیم، سعید اوحدی درباره وضعیت اعزام زائران به عتبات عالیات در سال 95 اظهار کرد: امسال با استقبال بسیار مناسبی از سوی متقاضیان سفر به عتبات مواجه بودیم و البته این مهم با برنامه‌ریزی لازم در حال انجام است.

وی ادامه داد: یکی از اهداف ما رسیدن تعداد زائران به یک میلیون نفر بوده که این امر در حال تحقق است و تصور می‌کنیم تا پایان سال 95 آمار زائران در یک سال اخیر از یک میلیون نفر عبور کند؛ البته این برنامه‌ریزیها به غیر از بازه زمانی اربعین بوده است.

رئیس سازمان حج و زیارت عنوان کرد: در حل حاضر با توجه به برنامه‌ریزیهای انجام شده شاهد رشد 27 درصدی اعزام زائران عتبات عالیات هستیم چرا که در سالهای بیشترین میزان تعداد زائران در حدود 800 هزار نفر می‌شد اما امسال اعزامها رشد چشمگیری پیدا کرده است.

اوحدی تصریح کرد: ما برای افزایش اعزام زائران به عتبات عالیات تمهیداتی همچون افزایش ایستگاههای پروازی و بهبود وضعیت خدمات در کشور عراق را مورد توجه قرار دادیم که تا حدود زیادی این برنامه تامین شده است.

وی اضافه کرد: حتی برای ارتقاء کیفیت خدمات به زائران، هتلهایی که امکانات  مناسبی نداشتند از چرخه قراردادی و خدماتی برای اسکان زائران حذف شدند و مناسب‌ترین خدمات برای زائران در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت اظهار کرد: پیروزیهای شکل گرفته ارتش عراق بر تروریستهای تکفیری و بهبود وضعیت امنیتی در شهرهای زیارتی یکی دیگر از علل علاقمندی بیشتر متقاضیان برای سفر ایمن به عتبات عالیات بوده است؛ البته در همین رابطه بازهم توصیه و تاکید می‌کنیم که متقاضیان سفر به عتبات از کاروانهای دارای مجوز عزیمت کنند چرا که این کاروانها دارای قرارداد امنیتی با کشور عراق هستند و از مشکلات احتمالی به طور حتم کاسته خواهد شد.

اوحدی یکی دیگر از برنامه‌های سازمان حج و زیارت برای علاقمندان به سفر عتبات عالیات را ارائه تسهیلات به دارندگان فیش حج تمتع و عمره دانست و گفت: تفاهم‌نامه‌های پرداخت تسهیلات به دارندگان فیش حج تمتع و عمره با بانکهای ملت، ملی و انصار منعقد شده و تمامی مشمولان استفاده از این طرح می‌توانند تسهیلات لازم را در مدت زمان یک هفته‌ای دریافت کنند.

وی تصریح کرد: این تسهیلات فقط برای دارندکان فیشهای حج تمتع و عمره و به منظور سفر به عتبات عالیات داده می‌شود و شرایط آن نیز به سادگی انجام می‌گیرد؛ متقاضیان سفر به عتبات می‌توانند در زمان ثبت‌نام در سایت گزینه استفاده از تسهیلات را انتخاب کنند و مدارک لازم برای دریافت وام را ارائه دهند.  

بسته جدید سفری برای زائران عتبات عالیات 

رئیس سازمان حج و زیارت  از فراهم شدن بسته‌های سفری 3، 5، 7، 10 و 14 روزه برای متقاضیان سفر به عاتبات عالیات خبر داد و افزود: این بسته‌های سفری به صورت هوایی  و زمینی خواهد بود و برای رضایتمندی انواع علاقمندان تدارک دیده شده است.

اوحدی تصریح کرد: در سفرهای سه روزه، زائران عتبات عالیات به کربلا، نجف و کاظمین اعزام می‌شوند و قیمت آن 800 هزار تومان خواهد بود.

وی اضافه کرد: قیمتهای سفر زمینی نیز از یک میلیون و 50 هزار تومان آغاز می‌شود و نهایت قیمت سفرهای هوایی به عتبات نیز یک میلیون و 700 هزار تومان خواهد بود.

افزایش قیمت محدود بوده است

رئیس سازمان حج و زیارت درباره اینکه آیا قیمتهای امسال افزایش پیدا کرده است یا خیر گفت: قیمتها بنابر تغییرات ارزی تغییراتی پیدا می‌کند اما سعی بر مدیریت آن داریم و به همین منظور افزایش قیمت به صورت بسیار محدود بوده است.

اوحدی درباره این پرسش که آیا انتصاب شما به عنوان مشاور معاون اول رئیس جمهوری  در توسعه روابط اقتصادی با عراق و همزمان بودن آن بر ریاست سازمان حج و زیارت به مثابه دوشغله بودن محسوب نمی‌شود؟ گفت: جایگاه ایجاد شده به طور کامل مشخص و تبیین شده است و بنده در هر زمینه‌ای خود را موظف به قانون می‌دانم.

تابع بی چون و چرای  قانون هستم 

وی تصریح کرد: چنانچه انتصاب صورت گرفته از سوی معاون اول جزو مصادیق دوشغله بودن محسوب شود تابع بی چون و چرای قانون هستم و در هر جایگاهی به وظایف خود و پیشبرد اهداف نظام خواهم پرداخت.  

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: امیدواریم با هماهنگیهای مد نظر با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدامات و تصمیم‌گیریهای مناسب بر اساس قانون انجام شود.