۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰

واکنش رییس کمیته داوران به اظهارات خداداد

رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال می‌گوید همه مربیان باید به داوران احترام بگذارند و اگر اعتراضی هم وجود دارد باید با سند و مدرک ارائه شود.
کد خبر : ۳۳۷۶۲۶
صراط: رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال می‌گوید همه مربیان باید به داوران احترام بگذارند و اگر اعتراضی هم وجود دارد باید با سند و مدرک ارائه شود.

فریدون اصفهانیان در گفت و گو با ایسنا درباره اظهارات خداداد عزیزی پس از شکست تیمش مقابل پیکان مبنی بر اینکه داوران به عمد به نفع پیکان و علیه سیاه جامگان قضاوت کرده‌اند، اظهار کرد: من گزارش ناظر داوری این دیدار را دیده‌ام و او عملکرد داور را خوب ارزیابی کرده است. آقای عزیزی و دست‌اندرکاران فوتبال باید به داوران احترام بگذارند. ما برای غزال تیزپای فوتبال ایران احترام قائلیم اما او هم باید با دلیل و مدرک اعتراض کند. نمی‌شود که در رسانه‌ها هر چیزی که می‌خواهد، بگوید.

رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال افزود: اگر اعتراضی هم وجود دارد باید در قالب نامه‌ای در اختیار ما قرار گیرد و همه کارها باید حرفه‌ای باشد.

او در واکنش به اینکه در مدت زمان اخیر اعتراض نسبت به داوری‌ها کمتر شده اما عزیزی جزو معدود مربیان معترض به داوری است، گفت: ما سعی کرده‌ایم اشتباه‌ها کمتر و کمتر شود و حتی در یک بازی از 6 داور استفاده کردیم. ما انتظار داریم آقای عزیزی هم احترام داوران را حفظ کند و همچنین کمیته اخلاق و کمیته انضباطی با این گونه موارد برخورد کند.

اصفهانیان در پاسخ به این سوال که علیرضا منصوریان مدعی شده بود که در دیدار تیمش با تراکتورسازی داور دو پنالتی استقلال را اعلام نکرده است گفت: نمی‌دانم منصوریان کدام دو پنالتی را می‌گوید که به نفع تیمش نگرفته‌ایم. داور بازی قضاوت خوبی را به نمایش گذاشت.

رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با مثبت ارزیابی کردن استفاده از 6 داور در دیدار برابر استقلال گفت: بله کمک کردند. هرچقدر بتوانیم از امکانات‌مان استفاده کنیم نتیجه بهتری را هم می‌گیریم.

اصفهانیان همچنین درباره اظهارات نادر دست‌نشان پس از شکست تیمش مقابل سایپا مبنی بر اینکه ترکی بهتر است داوری را کنار بگذارد چرا که نتوانسته در تست AFC موفق شود، اظهار کرد: هنوز گزارش این بازی به دست ما نرسیده و نمی‌دانم قضاوت ترکی به چه شکل بوده است اما آن موضوع ربطی به قضاوت در لیگ ندارد. آقای ترکی از نظر بدنی در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و هیچ مشکلی برای ادامه قضاوت در لیگ برتر ندارد.

او خاطرنشان کرد: در دوران داوری هم یکی از سرپرستان تیم‌های لیگ برتری گفته بود که من در امر قضاوت دچار اشتباه شده‌ام و اگر نظر او اشتباه باشد، از دنیای فوتبال خداحافظی می‌کند اما هنوز و پس از گذشت چندین سال آن فرد در فوتبال حضور دارد و همیشه این صحبت‌ها وجود داشته است.