۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸

پالمیرا آزاد شد

شهر پالمیرا تحت کنترل کامل توسط ارتش سوریه قرار گرفت.
کد خبر : ۳۳۷۶۴۳
صراط: شهر پالمیرا تحت کنترل کامل توسط ارتش سوریه قرار گرفت.

به گزارش خبرآنلاین، این خبر را نیروهای نظامی سوریه به خبرنگار اسپوتنیک اطلاع داده اند. پیشتر دیده‌بان حقوق بشر سوریه از ورود عناصر داعش به شهر تاریخی پالمیرا خبر داد.

داعش که در سال جاری میلادی توسط ارتش سوریه از پالمیرا بیرون رانده شده بود، طی روز‌های اخیر حمله‌های گسترده‌ای برای ورود مجدد به این شهر آغاز کرد. دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد عناصر داعش پس از درگیری شدید با ارتش سوریه، کنترل بلندی‌های استراتژیک اطراف پالمیرا را به دست گرفته و سپس کنترل مناطقی در شمال این شهر تاریخی را به دست گرفتند. ارتش سوریه پیشتر از اعزام بخشی از نیرو‌های مستقر در حلب برای پشتیبانی از نظامیان خود در پالمیرا خبر داده بود.

این خبرگزاری روسی ، با درج این گزارش به نقل از یک منبع آگاه در ارتش سوریه نوشت: «من تکرار می کنم که تدمر تحت کنترل کامل ارتش و نیروهای شبه نظامی است. جنگجویان داعش حملات شدیدی انجام می دهند اما آنها عقب رانده شده اند.»

به نوشته اسپوتنیک، خبرگزاری «المصدر» نیز خبر داده بود که تروریست های داعش که وارد تدمر شده بودند پس از اینکه توسط جنگنده های سوری بمباران شدند، مجبور شدند از این شهر فرار کنند.
به گزارش خبرنگار ایرنا از دمشق، منابع آگاه میدانی روز جمعه 19 آذر ماه (9 دسامبر) اعلام کردند که گروه تروریستی داعش روز پنجشنبه با هجوم گسترده ای به شهر تدمر برای اشغال دوباره آن تلاش کردند که این حمله با پاسخ قاطع نیروهای مستقر در شهر دفع شد. این منابع افزودند: «گروه تروریستی داعش از منطقه سیلوهای گندم در شرق، شمال و کوه حیان در جنوب غرب تدمر به این شهر یورش بردند و پیشروی هایی نیز در این مناطق داشتند.»

خبرگزاری «سانا» سوریه نیز به نقل از یک منبع آگاه نظامی اعلام کرد که یگان های ارتش سوریه حمله تروریست های داعش در اطراف شهر تدمر و دو میدان نفتی «شاعر» و «جزل» در شمال غرب، گردان مهجوره در شمال جاده حمص به تدمر و روستای «البارده» در جنوب غربی تدمر را دفع کرده اند. این منبع آگاه همچنین خبر داده بود: «در این درگیری شماری از تروریست ها کشته و زخمی شدند و چهار خودرو بمب گذاری شده و چهار خودرو مجهز به تیربار منهدم شد.»

برخی رسانه های نزدیک به تروریست ها نیز از تسلط گروه تروریستی داعش بر کوه «حیان» در جنوب غرب و پیشروی در اطراف سیلوهای گندم و میدان نفتی اراک در شرق تدمر خبر داده بودند. شهر باستانی تدمر از20 ماه می 2015 به اشغال تروریست های داعش درآمد و در 27 مارس 2016 آزاد شد.