۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴

رفسنجانی: ایران دیگر ماجراجو نیست

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:سرمایه‌گذاران الان با کشوری ماجراجو روبرو نیستند. صداهایی که گهگاه از این طرف و آن‌طرف می‌شنویم اقلیت کشور ما هستند.
کد خبر : ۳۳۷۶۷۸
صراط: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:سرمایه‌گذاران الان با کشوری ماجراجو روبرو نیستند. صداهایی که گهگاه از این طرف و آن‌طرف می‌شنویم اقلیت کشور ما هستند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی روز یکشنبه در دومین اجلاس معدن و صنایع معدنی ایران که با حضور وزرای فعلی، پیشین صنعت، معدن و تجارت، معاونان این وزارتخانه و کارشناسان معدن ایران در سالن همایش بین‌ المللی صداوسیما برگزار شد، ایران را یکی از سه کشور دارای کلکسیونی از معادن کشف شده جهان دانست و افزود: نکته مهم این است که خام فروشی نکنیم و برای بهره ‌وری و فرآوری از معادن در صنایع وسیع استفاده کنیم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این مطلب که در حال حاضر به لحاظ اصولی و سیاست‌های کلی که به امضای رهبر معظم انقلاب اسلامی رسیده زمینه کارها فراهم است، به تشریح مقایسه‌ای شرایط گذشته و امروز کشور پرداخت و گفت: باید برای ابتکارات، خلاقیت داشته باشیم که راهش آموزش است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با قرائت دو سه بند از سیاست‌های کلی مربوط به معادن، به ارتقای سهم معدن در بهره‌وری اشاره کرد و افزود: چون می‌خواهیم صادرات ما فرآوری شده باشد، باید به صنایع توجه کنیم.

وی فرآوری معادن در ایران را برای شرکت‌های خارجی ارزان و به صرفه دانست و با بیان دلایل این ارزانی، یادآور شد: یکی از امتیازات ایران وجود نیروهای جوان، تحصیلکرده و متخصص است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، امنیت بی‌نظیر ایران در منطقه، وجود آب، برق و گاز و گسترش بنادر فعال از شمال و جنوب کشور را برای توجه به معادن بسیار مهم خواند و گفت: یکی از برنامه‌های ما استفاده از موقعیت ویژه زمین‌شناسی ایران و گسترش همکاری‌های بین‌المللی در همه زمینه‌هاست.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، حضور متخصصان کشورهای پیشرفته و در حال توسعه در ایران برای شرکت در مراسم امروز را نشان از باز شدن زمینه‌های تعامل دانست و تصریح کرد: می‌توانیم از این ظرفیت برای همکاری‌های بیشتر استفاده کنیم.

وی در ادامه به سند چشم‌انداز 20 ساله ایران اشاره کرد و با تأکید بر محوریت دانش، اظهارداشت: باید دانشگاه‌های ما وارد شوند که دانشگاه آزاد اسلامی با شرکت‌های دانش‌بنیان و 450 واحد در سراسر کشور وارد شده است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی، به انتخاب رییس این دانشگاه به عنوان رییس انجمن آسایهل اشاره کرد و گفت: این نشان از توجه دانشگاه آزاد اسلامی به ضرورت‌های علمی است که دنیا هم به آن توجه کرد.

وی در ادامه به اهمیت حفاظت از محیط زیست و عضویت ایران در مجامع بین‌المللی مربوط به بحث‌های محیط زیست اشاره کرد و اظهارکرد: این مسأله در بخش معدن مهم است و باید کارها براساس اصول باشد.

رییس هیات موسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، چین و آمریکا را دو کشور مهم برای آلوده کردن محیط زیست خواند و برتوجه به نکات علمی در این زمینه تأکید کرد و با اشاره به برنامه دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه، افزود: باید برای حفظ محیط زیست و جلوگیری از گسترش آلودگی‌ها نگاه‌های علمی را جدی بگیریم.

در ابتدای این مراسم مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین یکی از کارشناسان خارجی به ارایه توضیحاتی در خصوص معدن و صنایع معدنی در داخل و خارج از کشور پرداختند.
نظرات بینندگان
سیاوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۲۱ آذر ۱۳۹۵
۷
۱
ایران چه موقع ما جراجو بوده موقعی که از خودش بمدت هشت سال در مقابل صدام دفاع یا موقعی که هواپیمای مسافر بری ایران را آمریکا ساقط کرد یا موقعی که آمریکا و انگلیس و سایر همپیمانانش با کمک عده ایی خود فروخته قصد ایجاد هرج ومرج (سال88)در کشور را داشت و نتوانست مشخص کنید که مورد های ماجرا جویی در ایران کدوم هست واین که آیا بقیه کشور ها هر کاری خواستند می توانند با ایران کنند و ایران مقابله نکند وحتی اعتراض هم نکند این با کدوم اصول کشور مستقل آزاد و قدرتمند صدق می کند