۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲

آزادی ۷۰۰ کیلومتر از حومه شمالی رقه

فرماندهی کل اتاق عملیات "خشم فرات" اعلام کرد که مرحله نخست از عملیات آزادسازی شهر رقه از دست داعش به صورت موفقیت آمیز انجام و فاز دوم عملیات آغاز شده است.
کد خبر : ۳۳۷۶۸۲
صراط: فرماندهی کل اتاق عملیات "خشم فرات" اعلام کرد که مرحله نخست از عملیات آزادسازی شهر رقه از دست داعش به صورت موفقیت آمیز انجام و فاز دوم عملیات آغاز شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه مستقل رای الیوم، نیروهای "سوریه دموکرات" که یک ائتلاف متشکل از نیروهای عرب و کرد سوریه و مورد حمایت واشنگتن هستند، اعلام کرد مرحله دوم از عملیات "خشم فرات" علیه داعش در رقه آغاز شده است.

نیروهای سوریه دموکرات در بیانیه‌ای که "جیهان الشیخ احمد"، سخنگوی این عملیات آن را قرائت کرد، اعلام کردند که تصمیم آغاز مرحله دوم این عملیات گرفته شد و هدف آن آزادسازی حومه غربی رقه و همچنین محاصره این شهر است.

نیروهای سوریه دموکرات از پنجم نوامبر عملیات "خشم فرات" را برای بیرون راندن داعش از رقه آغاز کردند.

نیروهای سوریه دموکرات تاکید کردند: مرحله نخست از عملیات با موفقیت انجام شد و مساحتی برابر با ۷۰۰ کیلومتر مربع و ده‌ها روستا و همچنین چندین منطقه و راه‌های استراتژیک در حومه شمالی رقه آزاد شد.

طبق این بیانیه، عملیات خشم فرات با پیوستن گروه‌های دیگر گستره‌تر می‌شود و اخیرا ۱۵۰۰ نیروی عرب از مردم رقه و حومه آن به این عملیات پیوستند که توسط نیروهای ائتلاف بین المللی آموزش داده شده و مسلح گشتند.

در همین حال، طلال سلو، سخنگوی نیروهای سوریه دموکرات اعلام کرد که این نیروها سلاح‌های جدیدی را تحویل گرفته‌اند.

وی گفت: این نیروها از سوی اعضای ائتلاف ضد داعش و در راس آن آمریکا به سلاح‌های ضد سپر مجهز شده‌اند و در صورتی که سلاح‌های آمریکایی به دست همپیمانان واشنگتن در مبارزه با تروریسم برسد، نیروهای سپر فرات نیز از این سلاح‌ها بهره‌ای خواهند داشت.

وی گفت: هر گروه تروریستی که داعش در راس آن باشد، هدف نیروهای سوریه دموکرات است، شهر دیر الزور حتما باید از آن مناطق باشد و عملیات آزادسازی شهر دیر الزور در مرحله آتی انجام خواهد شد.

سلو تاکید کرد که مرحله کنونی شامل آزادسازی شهر رقه نمی‌شود بلکه برای محاصره این شهر و کنترل بر حومه آن است.
برچسب ها: صراط رقه سوریه