۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴

مهران مدیری: اجازه دفاع بدهید؛ بعد با تانک از روی آدم رد شوید

مهران مدیری درباره وضعیت اولین فیلم سینمایی خود و همچنین حواشی پیرامون «دورهمی» در چند روز گذشته توضیح داد.
کد خبر : ۳۳۹۳۶۴
مهران مدیری: اجازه دفاع بدهید؛ بعد با تانک از روی آدم رد شوید
صراط: مهران مدیری درباره وضعیت اولین فیلم سینمایی خود و همچنین حواشی پیرامون «دورهمی» در چند روز گذشته توضیح داد.

به گزارش ایسنا، مهران مدیری که در ویژه‌برنامه شب یلدای «مثبت یک» با اجرای علی ضیا حاضر شده بود، ابتدا با اعلام اینکه ساخت فیلم «ساعت ۵ عصر» ۲۵ روز دیگر ادامه دارد، درباره این فیلم سینمایی توضیح داد: تقریبا کار را به نیمه رسانده‌ایم. فکر می‌کنم نزدیک به ۲۵، ۲۶ روز دیگر فیلمبرداری این فیلم ادامه داشته باشد.

وی در پاسخ به سوالی درباره حاشیه‌های اخیری که برایش ایجاد شده، اظهار کرد: خدمت‌تان عرض کنم فضای مجازی است دیگر! همیشه گفته‌ام فضای عجیبی است. ما در شرایط و کشوری زندگی می‌کنیم که به شدت فضا، سیاسی است و هرچیزی تعبیر سیاسی دارد. حتی اگر تعبیر شما از چیزی که می‌گویید سیاسی نباشد. کمی هم کم لطفی مطبوعات است که جبهه می‌گیرند و چیزهای عجیبی می‌نویسند.

چیزی که من می گویم سفارشی نیست!

این بازیگر و کارگردان تأکید کرد: «دورهمی» برنامه‌ای است که فقط به مسائل اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی و ضوابط اجتماعی می‌پردازد و مطلقا سیاسی نیست. اگر چیزی توسط من گفته می‌شود نه ربطی به سازمان صداوسیما دارد، نه سفارشی در کار است، نه چیزی پشت ماجرا است.

مدیری ادامه داد: ما همیشه در کنار مسائل فرهنگی و اجتماعی که مطرح می کنیم، مسائلی هم از آدم‌هایی گفتیم که در کشور ما مسئولیت و مدیریتی دارند و اسم کارشان در واقع سوءمدیریت است. حقوقی می‌گیرند و کاری نمی‌کنند. کاری هم که می‌کنند فقط به ضرر جامعه و مردم است. منظور آنها هستند، این‌بار هم منظور همین بوده، اما نمی‌دانم چرا این بار اینقدر ماجرا بزرگ شد. بازهم می‌گویم اگر کسی مسئولیتی دارد اما نمی‌تواند کاری کند برود در خانه‌اش بنشیند. اما اینکه تعبیر شود در سطوح بالا حرفی زدیم، عجیب است.

نه آدم سیاسی هستم، نه تخصصی در این زمینه دارم

وی تصریح کرد: من نه آدم سیاسی هستم نه علاقه‌ای به این موضوع دارم، نه تخصصی دارم که بخواهم حرفی بزنم. تلاش و همت همه کسانی که در رده‌های بالا زحمت می‌کشند قابل تقدیر است. کما اینکه در دوره‌ای دیدیم حین مذاکرات دوستان چه سختی و فشار روانی را تحمل می‌کردند و چقدر اذیت شدند تا یک چیزهایی به ثمر رسید. سرتان را درد نیاورم، من نه سیاسی هستم نه تخصصی در این زمینه دارم و به کسانی برنخورَد. البته به کسانی برنخورد، بلکه یک عده جوسازی کردند.

«دورهمی» صرفا اجتماعی و فرهنگی است
این هنرمند تأکید کرد: به هر حال «دورهمی» و حرف‌هایی که می‌زنم، صرفا اجتماعی و فرهنگی است و تخصصی در مسائل سیاسی ندارم. اشکالی هم ندارد، هرکسی را برای کاری درست کرده اند. فضای سیاسی به گونه‌ای شده که فقط می‌توان به این شعر سعدی اشاره کرد که «سعدی تو کیستی که در این حلقه کمند، چندان فتاده‌اند که ما صید لاغریم.» من فیلمسازی‌ام را می‌کنم، کار هنری‌ام را دنبال می‌کنم و آدم‌های سیاسی، سیاسی‌اند.

وی اذعان کرد: کاش قبل از اینکه قضاوتی شود، بپرسند منظورت چیست. بعد می‌توانند با تانک از روی آدم رد شوند؛ اما قبلش باید آدم از خودش دفاع کند. امیدوارم همه حال‌شان خوب باشد و من هم بتوانم بهتر از این باشم.

«مدیری» در پایان با سروش جمشیدی که در استودیو همراه با پسرش حاضر بود خوش‌وبش کرد و مجری برنامه نیز ابراز امیدواری کرد به‌زودی بعد از گرفتن سیمرغ بهترین کارگردانی و بهترین فیلم با مدیری گفتگو کند.