۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷

مرفاوی در نزدیکی درِ خروجی باشگاه صبا

مذاکرات برای جانشینی مرفاوی سرمربی تیم صبای قم آغاز شده و از فلاح‎دار به عنوان جدی‎ترین گزینه جانشینی این مربی یاد می‎شود.
کد خبر : ۳۳۹۴۱۰
صراط: مذاکرات برای جانشینی مرفاوی سرمربی تیم صبای قم آغاز شده و از فلاح‎دار به عنوان جدی‎ترین گزینه جانشینی این مربی یاد می‎شود.

به گزارش تسنیم، لیگ برتر فوتبال به میانه راه رسیده و حالا چهره مدعیان اصلی قهرمانی و گزینه‌های سقوط تا حدودی مشخص است. صبا و ماشین سازی تنها تیم‌های لیگ هستند که امتیازشان دو رقمی نشده است. ماشین‌سازی با 6 و صبا با 9 امتیاز در رتبه شانزدهم و پانزدهم جدول رده‌بندی هستند.

تنها تیم استان قم در سطح اول فوتبال کشور شرایط خوبی ندارد، آنها از 14 بازی 7 باخت (بیشترین باخت بعد از ماشین سازی قعرنشین) 6 مساوی و تنها یک برد کسب کردند. با 10 گل زده سومین خط حمله و با 20 گل خورده دومین خط دفاع ضعیف لیگ را دارند و با این شرایط بی شک از اصلی‌ترین گزینه‎های سقوط محسوب می‎شوند.

در شرایطی که چالش‎های مالی نیز بارها گریبان این تیم سابق آسیایی کشورمان را در فصل گرفته به نظر می‎رسد که تغییر یا حداقل تقویت کادر فنی جز گزینه‎های اصلی مسئولان صبای قم است. نگاهی به عملکرد صبا در نیم فصل اول هیچ توجیه فنی را برای مرفاوی و کادر فنی‌اش باقی نمی‎گذارد و حالا از قم خبر می‎رسد که مسئولان صبا رایزنی خود را برای جانشین مرفاوی در نیم‌فصل آغاز کردند.

اگر چه کشوری‌فرد مدیرعامل صبا روز گذشته در گفت‌وگو با تسنیم برکناری مرفاوی را رد کرد اما خبر می‌رسد علی فلاح‎دار مدیر فنی چند سال اخیر صبا که ارتباط خوبی نیز با کشوری‌فرد و بهرامی رئیس هیئت فوتبال قم دارد یکی از گزینه‎های جدی برای نشستن روی نیمکت این تیم است. در بازی آخر صبا مقابل نفت که به باخت یک بر صفر شاگردان مرفاوی انجامید فلاح‌دار در VIP ورزشگاه یادگار امام قم حضور داشت و همان روز جلسه‌ای را با مسئولان صبا برگزار کرد. او در این جلسه به مسئولان صبا گفته که این بار تنها سرمربیگری صبا را می‌پذیرد.

فلاح‌دار سابقه همکاری با صمد مرفاوی را به عنوان مدیر فنی دارد. او در سال 87 سرمربی شموشک نوشهر بود و در دوران حضور افشین قطبی در تیم ملی مسئولیت استعدادیابی تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران را عهده‌دار بوده است.

در نهایت باید دید چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و چه آینده‌ای در انتظار صبا است.