۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
ارجاع به کمیسیون تلفیق

دستور لاریجانی درباره مصوبه اعلام عمومی حقوق و مزایای مدیران +سند

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به نامه حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون تلفیق مجلس درباره حذف غیرقانونی مصوبه این کمیسیون مبنی بر اعلام عمومی حقوق و مزایای مدیران، دستور داد این موضوع توسط رئیس کمیسیون تلفیق مجلس بررسی شود.
کد خبر : ۳۳۹۹۲۰

صراط: رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به نامه حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون تلفیق مجلس درباره حذف غیرقانونی مصوبه این کمیسیون مبنی بر اعلام عمومی حقوق و مزایای مدیران، دستور داد این موضوع توسط رئیس کمیسیون تلفیق مجلس بررسی شود.

به گزارش فارس، در جدیدترین واکنش اعضای کمیسیون تلفیق مجلس به حذف مصوبه این کمیسیون درباره الزام دولت به افشای عمومی حقوق و مزایای مدیران، یکی از اعضای این کمیسیون با ارسال نامه ای به رئیس مجلس، خواستار اصلاح این اقدام شد. حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با انتشار نامه ای به علی لاریجانی، رئیس مجلس خواستار اصلاح گزارش این کمیسیون درباره لایحه برنامه ششم توسعه و بازگشت عبارت «و عموم مردم» به تبصره 5 ماده 38 این گزارش شد؛ عبارتی که جزو مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس بوده است ولی در هنگام چاپ گزارش این کمیسیون به دلایل نامشخصی حذف شده است. در پی نوشت این نامه هم لاریجانی به حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق مجلس دستور داد که این قضیه را رسیدگی کنند و نظر خودشان را اعلام کنند.  در پی نوشت این نامه، احمد امیرآبادی، یکی دیگر از اعضای کمیسیون تلفیق مجلس و عضو هیئت رئیسه مجلس هم ادعای حاجی دلیگانی مبنی بر تصویب موضوع الزام دولت به افشای عمومی حقوق و مزایای مدیران در این کمیسیون را تایید کرده است.

متن کامل نامه این عضو کمیسیون تلفیق مجلس در تاریخ 30 آذرماه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر لاریجانی، ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام

بدینوسیله به استحضار عالی می رساند در کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه تبصره 5 ماده 11 لایحه به این نحو مصوب گردید:

دولت مکلف است ظرف چهار ماه نسبت به راه اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا و پرداخت های مشمولین این ماده اقدام نموده و امکان تجمیع کلیه پرداخت ها به مدیران دستگاه های مشمول این ماده را فراهم نماید به نحوی که میزان ناخالص پرداختی به هر یک از مدیران مذکور مشخص بوده و امکان دسترسی به آن برای نهادهای نظارتی و عموم مردم فراهم شود.

دلایل اثبات این ادعا عبارتند از:

1- درج تبصره مذکور به شرح مطروحه در ویرایش اول قسمت اول لایحه برنامه ششم توسعه صفحه 12 (تصویر پیوست) می باشد.

2-گواه و شهادت همکاران محترم عضو کمیسیون تلفیق.

3-مزید استحضار اعلام می گردد ثبت و ضبط مشروح مذاکرات و تصویب این تبصره به شرح گفته شده در اسناد و مدارک کمیسیون موجود است.

متاسفانه در نگارش گزارشی که به صحن ارایه شد عبارت «عموم مردم» در کمال تعجب حذف شده است و خوشبینانه اگر بپذیریم که این اشتباه نگارشی یا سهوی بوده لازم است جهت احترام به آرای نمایندگان مردم و رعایت امانتداری، اجرای قانون و حفظ حقوق ملت شریف نسبت به اصلاح تبصره مذکور به شرح معنونه اقدام گردد.

با تقدیم احترام

حسینعلی حاجی دلیگانی

در حاشیه بالای این نامه، علی لاریجانی، رئیس مجلس در تاریخ 1 دی ماه نوشته است:

کمیسیون تلفیق

آقای حاجی بابایی

رسیدگی و نظر دهد

همچنین در حاشیه پایین این نامه، پی نوشت احمد امیرآبادی، یکی دیگر از اعضای کمیسیون تلفیق مجلس و عضو هیئت رئیسه مجلس قرار دارد و به شرح زیر است:

 بسمه تعالی

جناب آقای حاجی بابایی

با سلام

این پیشنهاد جزو پیشنهادات کمیته عمومی بوده و بنده قرائت کردم و رای گیری گردید، متاسفانه در چاپ حذف شده است.

این عضو کمیسیون تلفیق مجلس رونوشت این نامه را برای رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس هم ارسال کرده است. تصویر نامه حاجی دلیگانی به لاریجانی در زیر آمده است:

 دستور لاریجانی درباره مصوبه اعلام عمومی حقوق و مزایای مدیران +سند

گفتنی است در راستای پاسخگویی به مطالبه عمومی در قضیه فیش‌های حقوقی نجومی مدیران، کمیسیون تلفیق مجلس در جلسه 21 آذر ماه، ماده الحاقی با 6 تبصره به لایحه برنامه ششم توسعه درباره این موضوع را به تصویب رسانده بود و در تبصره 5 این ماده، دولت را مکلف به راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا به مدیران دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 4 قانون محاسبات عمومی و کلیه اشخاص حقوقی و وابسته تابعه آنها و ایجاد امکان دسترسی به این سامانه برای نهادهای نظارتی و عموم مردم، شده کرده بود. با انتشار گزارش کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی درباره لایحه برنامه ششم توسعه در ابتدای هفته جاری، مشخص شد که عبارت «و عموم مردم» از تبصره 5 ماده 38 این گزارش حذف شده است که به معنای حذف مصوبه این کمیسیون درباره الزام دولت به افشای عمومی حقوق و مزایای مدیران است. این اقدام عجیب و سوال برانگیز و البته غیر قانونی با اعتراض گسترده اعضای کمیسیون تلفیق مجلس و رسانه ها مواجه شد.