۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱

افزایش اخراج پناهجویان به دستور مرکل

در پی وقوع حادثه تروریستی در برلین، صدراعظم آلمان اعلام کرد پناهجویانی که درخواست پناهندگی‌شان رد شده است، به سرعت اخراج می‌شوند.
کد خبر : ۳۴۰۰۱۲
در پی وقوع حادثه تروریستی در برلین، صدراعظم آلمان اعلام کرد پناهجویانی که درخواست پناهندگی‌شان رد شده است، به سرعت اخراج می‌شوند.
به گزارش صراط، به نقل از پرس تی وی؛ "آنگلا مرکل " جمعه در تماس تلفنی با "باجی قائد السبسی"، رئیس‌جمهور تونس، گفت دولت برلین قصد دارد برای افزایش امنیت در آلمان، شمار پناهجویانی را که اخراج می‌کند، افزایش دهد.

مرکل با اشاره به این تماس تلفنی افزود: به رئیس‌جمهور تونس گفتم که ما باید فرایند اخراج (پناهجویان را) سریعتر کنیم و شمار افرادی را که بازمی‌گردانیم، افزایش دهیم.

در حملۀ دوشنبه‌ شب یک کامیون به بازار کریسمس در برلین، پایتخت آلمان، که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، 12 نفر کشته و 48 نفر دچار جراحت شدند.

صدراعظم آلمان در حالی این اظهارات را مطرح کرد که انیس امری، مظنون اصلی این حمله، در جریان تیراندازی در حومۀ شهر میلان به ضرب گلولۀ پلیس ایتالیا کشته شد.

مرکل خاطرنشان کرد: ما امسال دربارۀ مسئلۀ بسیار مهم اخراج شهروندان تونسی که حق اقامت در آلمان را ندارند، پیشرفت داشتیم.

در همین حال، نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد حمایت‌ها از حزب «آلترناتیو برای آلمان» - که یک حزب مخالف پناهجویان است - بعد از این حمله افزایش یافته است.

بنا بر نتایج نظرسنجی مؤسسۀ اینسا که شنبه منتشر شده است، میزان حمایت از این حزب محافظه‎کار راستگرا نسبت به هفتۀ گذشته 2/5 درصد افزایش یافته و به 15/5 درصد رسیده است.

این در حالی است که حمایت از حزب دموکرات مسیحی آلمان به رهبری مرکل، با 1/5 درصد کاهش به 31/5 درصد رسید.

به گزارش رسانه‌های محلی،این نظرسنجی طی روزهای چهارشنبه تا جمعه (یکم تا سوم دی ماه) و با مشارکت دو هزار و 83 رأی‌دهنده انجام شده است.

حزب عوام گرای دست راستی آلترناتیو برای آلمان، بعد از حملۀ تروریستی در برلین، سیاست مرزهای باز مرکل را – که به موجب آن بیش از یک میلیون پناهجو در سال 2015 وارد این کشور شدند - دلیل وقوع این حادثه عنوان کرد.
برچسب ها: پناهجویان سوری