۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸

جنجال خلبان زن افغانی در آمریکا +عکس

در دو سال گذشته دهها تن از کارکنان ورزیده و آموزش دیده ارتش افغانستان که با هزینه دهها میلیون دلاری در آمریکا آموزش دیده اند، از این کشور خارج شده و به آمریکا یا کانادا مهاجرت کرده اند.
کد خبر : ۳۴۰۳۶۶
صراط: عصر ایران نوشت: خانم رحمانی 25 ساله اعلام کرده است به دلیل دریافت تهدیدات مکرر از سوی طالبان و نبود امنیت در کشورش به افغانستان بازنخواهد گشت.او با خرج صدها هزار دلاری ارتش افغانستان در آمریکا آموزش دیده است و سال گذشته به دلیل دریافت عنوان نخستین زن خلبان ارتش افغانستان برنده نشان " شجاعت زنان " در آمریکا شد.

جنجال خلبان زن افغانی در آمریکا +عکس
بنا بر ادعای خانم رحمانی پس از دریافت نشان شجاعت از سوی دولت آمریکا نه تنها او و خانواده اش به طور مداوم با تهدید طالبان و تغییر منزل مکرر مواجه بوده اند، بلکه بسیاری از اقوام و خویشان نیز خانواده آنها را تهدید کرده اند.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در واکش به این خبر گفته است امیدوار است دولت ایالات متحده آمریکا به درخواست پناهندگی این خلبان افغان ، جواب منفی بدهد.

بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی در افغانستان در روزهای گذشته انتقادهای گسترده ای را بابت این اقدام خلبان جوان افغان مطرح کرده اند.

بسیاری از کاربران نوشته اند: خانم رحمانی با گذاشتن هزینه 1 میلیون دلاری – بابت آموزش خلبانی در آمریکا – روی دوش ارتش افغانستان ، این پول را به هدر داده است.

برخی از کاربران نیز در مقام دفاع از خلبان رحمانی گفته اند جامعه سنتی و زن ستیز افغانستان  هنوز ظرفیت و هاضمه جذب و نگه داری زنانی چون نیلوفر را ندارد و این خلبان زن چاره ای جز درخواست پناهندگی از آمریکا نداشته است.

در دو سال گذشته دهها تن از کارکنان ورزیده و آموزش دیده ارتش افغانستان که با هزینه دهها میلیون دلاری  در آمریکا آموزش دیده اند، از این کشور خارج شده و به آمریکا یا کانادا مهاجرت کرده اند؛ اخیرا یکی از این افراد هنگام خروج از کشور به قصد کانادا دستگیر شده است.
برچسب ها: صراط خلبان افغان
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز