۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵

توضیح افتخاری درباره وضعیت رحمتی و لیست خروج

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: افشین را من به استقلال نیاوردم و آنهایی که ابتدای فصل با او قرارداد بستند باید الان جواب بدهند.
کد خبر : ۳۴۱۴۰۵
صراط: مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: افشین را من به استقلال نیاوردم و آنهایی که ابتدای فصل با او قرارداد بستند باید الان جواب بدهند.

به گزارش فارس، سیدرضا افتخاری بعد از جلسه‌ای که با حضور مدیرعاملان باشگاه‌ها در سازمان لیگ برگزار شد، اظهار داشت: جلسه بیشتر در مورد مسائل اقتصادی و همچنین مجوزگیری باشگاه‌ها بود که در مورد این مسأله صحبت کردیم. شش تیم از لیگ برتر موفق شدند مجوز بگیرند که یکی از این تیم‌ها استقلال بود. از طرف دیگر نشستی را در مورد نواقص مدارک برای ارسال به کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار کردیم که مقرر شد ما مدارک را به سازمان لیگ تحویل داده و آنها به آنجا ارائه کنند.

وی در خصوص جلسه‌ای که با منصوریان در مورد آرش افشین داشت، گفت: افشین را من به استقلال نیاوردم و آنهایی که ابتدای فصل با او قرارداد بستند باید الان جواب بدهند. اما اینکه چرا او کم بازی کرده سؤالی است که باید سرمربی استقلال پاسخ بدهد. او بازیکن خوبی است که سابقه حضور در فولاد را داشت اما آسیب‌دیدگی باعث شد تا از شرایط آرمانی فاصله بگیرد. ما در نشست شب گذشته این فرصت را به افشین دادیم که اگر تیمی خواهان جذب او است این بازیکن را انتقال بدهیم و همه چیز بسته به نظر و وضعیت خودش دارد.

وی در خصوص بازیکنان خارجی و همچنین نقل و انتقالات استقلال گفت: ما نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم و تلاشمان این است که نقاط ضعف را برطرف کنیم. از طرف دیگر باید یکسری از بازیکنان را آزاد کنیم تا به تیم‌های دیگر برود. قبلاً هم گفته‌ام قراردادها زمانی امضا شده که من حضور نداشتم و علت بستن قراردادها به این شکل هم من نباید مطرح کنم.

خبرنگاری گفت با این شرایط اجازه جدایی به بازیکنان را ندهید که افتخاری واکنش نشان داد و مدعی شد اینکه نگذاریم آنها بروند که مشکلی حل نمی‌شود. شرایط باید به شکلی پیش برود که کار باشگاه هم راه بیفتد. من باید شرایط را به شکلی پیش ببرم که سرمربی بتواند نتیجه بگیرد. اول فصل چیزی مشخص نبود و در کوران بازی‌ها مشخص می‌شود که نقطه ضعف تیم کجاست.

افتخاری ادامه داد: ما با یکسری از بازیکنان مذاکره کردیم ولی هنوز جواب قطعی از آنها نگرفتیم. باید ببینیم آنها در نهایت چه نظری برای پیوستن به تیم ما دارند.

وی در خصوص پرونده بازیکنان خارجی هم گفت: عادل شیحی به شکلی از ما شکایت کرده بود که ملزم به پرداخت 47 هزار دلار به این بازیکن بودیم که چند روز پیش آن را پرداخت کردیم. سه بازیکن دیگر هستند که وکیل ما در حال رایزنی با آنهاست و اگر نهایتاً رأی هم به ضرر استقلال صادر شود ما از حضور بازیکنانمان در جام جهانی گذشته از فیفا طلبکار هستیم و به فیفا گفته‌ایم که این پول از این طریق پرداخت می‌شود اگر این سه بازیکن مشکلشان حل شد فقط یک بازیکن می‌ماند که آن هم پروپیچ است. خوشبختانه فعلاً شرایط به گونه‌ای نیست که از ما امتیاز کسر شود و نگرانی از این بابت نداریم.

مدیرعامل باشگاه استقلال در ادامه صحبت‌هایش در خصوص آماری که از سیگاری بودن ورزشکاران ارائه شده و همین طور پاتوق‌هایی که وجود دارد، اظهار داشت: نه فقط تیم فوتبال استقلال بلکه تیم‌های بزرگ که بازیکنان حرفه‌ای جذب می‌کنند اگر دنبال این کار بروند خودشان آسیب می‌بینند. من هم تا به حال چنین جایی نرفته‌ام و اگر شما رفته‌اید به ما بگویید. تیم‌های بزرگ حاشیه‌های بزرگی دارند و ممکن است افرادی دور و بر بازیکنان را بگیرند که سیگاری باشند اما بازیکنان ما وارد این جریانات نمی‌شوند.

وی همچنین در خصوص لیست خروجی منصوریان، خاطرنشان کرد: شب گذشته با او صحبت کردم قرار است منصوریان نفرات خروجی را بگوید او از من دو، سه روزی وقت خواست و می‌خواهد روی یکی، دو نفر نظر مشورتی با کادر بگیرد تا نتیجه را بگوید. من هم به او گفتم کتباً به ما اعلام کند.

افتخاری در مورد اینکه چه بازیکنانی از لیست شما خارج می‌شوند، یادآور شد: آرش افشین که روز گذشته به او اجازه داده شد تا در هر تیمی می‌خواهد بازی کند، باقری و حاج محمدی را هم باشگاه‌های پدیده و سایپا خواسته‌اند که قرار است منصوریان نظرش را بگوید. در مورد رحمتی هم صحبتی نبود از مشکل او هم خبر ندارم فعلاً تمرین می‌کند و باید ببینیم چند روز آینده چه می‌شود. زهیوی هم جزو بازیکنانی است که منصوریان خواسته جذب کنیم با او مذاکره شده اگر بتواند رضایت‌نامه بگیرد باشگاه او را می‌خواهد.

مدیرعامل باشگاه استقلال همچنین درباره حضور ناظران فوتسال در ایران، یادآور شد: باید مدارک را بفرستیم تا ببینیم تأیید می‌شود یا نه بعد آنها به ما نتیجه را اعلام می‌کنند و تصمیم می‌گیرند تا نماینده‌های خود را اعزام کنند. مرحله دوم بازدید مرحله سختی است بعد ما جزو کشورهایی می‌رویم که واجدالشرایط هستیم. در آخر هم فیفا ارزیابی می‌کند که کدام کشور می‌تواند میزبان شود.

وی در پاسخ به این سؤال که کفاشیان گفته احتمال کناره‌گیری ژاپن وجود دارد، گفت: چون ژاپن برای المپیک آماده می‌شود ممکن است برای مسابقات نرسد.

مدیرعامل باشگاه استقلال درباره برکناری خدایی، عنوان کرد: هر تیمی می‌تواند یک سرپرست داشته باشد ما نمی‌توانستیم دو سرپرست داشته باشیم. به همین دلیل به عبداللهی گفتم یکی از شماها باید باشد.

افتخاری همچنین از تغییر چارت باشگاه استقلال، تهیه این طرح و تصویب آن در هیأت مدیره خبر داد.

وی در پایان درباره اینکه آیا قرار است در جلسه هیأت مدیره در خصوص خروج رحمتی صحبت شود، خاطرنشان کرد: در هیأت مدیره قرار نیست در خصوص لیست خروجی صحبت شود این موضوع را منصوریان بررسی می‌کند.