۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲

رسایی: دلیل تعلل در بازداشت فریدون را نمی‌دانم

نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفت: اگر برخورد با برادر رئیس جمهور تا ایام نزدیک به انتخابات تاخیر بیفتد، مظلوم‌نمایی‌ها شروع می‌شود.
کد خبر : ۳۴۱۴۵۷
صراط: نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفت: اگر برخورد با برادر رئیس جمهور تا ایام نزدیک به انتخابات تاخیر بیفتد، مظلوم‌نمایی‌ها شروع می‌شود.

به گزارش فارس، همان گونه که در قانون اساسی برای نمایندگان محترم مجلس در راستای وظایف نمایندگی خود و نه در خصوص امور شخصی و حقوق فردی مصونیت قائل شده، طبق اصل 156 قانون اساسی پشتیبانی‏ از حقوق‏ فردی‏ و اجتماعی، رسیدگی‏ و صدور حکم‏ در مورد تظلمات‏، تعدیات‏، شکایات‏، کشف‏ جرم‏ و تعقیب‏ مجازات‏ و تعزیر مجرمین‏ را در چهارچوب جزایی اسلامی بر عده قوه قضائیه گذاشته است.

مدیر مسئول هفته نامه 9 دی که دو سال قبل برای اولین بار موضوع کمک پنج میلیاردی بابک زنجانی به ستاد انتخاباتی بنفش را مطرح کرد، جزئیات جدیدی از استفاده پول کثیف در انتخابات ریاست جمهوری را افشا کرد.

آیت‌الله آملی لاریجانی امروز عنوان کرد که بابک زنجانی ادعا کرده میلیاردها تومان به انتخابات رئیس جمهور کمک کرده است!

در همین رابطه حمید رسایی، مدیر مسئول هفته نامه 9دی و نماینده سابق مجلس در گفتگو با فارس، اظهار داشت: دو سال قبل، در بهمن ماه بود که هفته نامه 9 دی بر اساس رسالت مطبوعاتی خود و بر اساس اطلاعاتی که به دست آورده بود، به موضوع استفاده از پول کثیف در ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری اشاره کرد و از کمک پنج میلیارد تومانی بابک زنجانی به ستاد انتخاباتی بنفش خبر داد.
 
وی افزود: هفته نامه 9 دی به دلیل تیتری که در این باره زده بود، توقیف و برادر رئیس جمهور از بنده شکایت کرد که پس از طی مراحل قضایی، در نهایت 9 دی رفع توقیف و بنده نیز تبرئه شدم.
 
مدیر مسئول 9 دی همچنین تصریح کرد: پیگیری های بعدی ما نشان می دهد که هر چند بابک زنجانی پنج میلیارد به این ستاد انتخاباتی کمک مالی کرده است اما فرد واسطه ستاد بنفش، فقط دو میلیارد از این پنج میلیارد را در ایام انتخابات به حساب ستاد انتخاباتی بنفش واریز کرده بود!
 
رسابی در ادامه خاطرنشان کرد: هر چند اصل دریافت چنین کمک هنگفتی آن هم از یک مفسد اقتصادی، غیر قابل قبول است اما سئوالی که مطرح می شود این است که چرا با وجود هزینه کرد ستادهای انتخاباتی در شهرهای مختلف، فردی که واسطه دریافت این کمک مالی پنج میلیاردی بوده، تنها دو میلیارد را به حساب ستاد انتخاباتی بنفش واریز کرده است؟
 
نماینده سابق تهران همچنین عنوان کرد: فقط بابک زنجانی چنین کمکی را به ستاد انتخاباتی حسن روحانی نکرده بلکه برخی مجرمین دیگر، از جمله روحانی نمایی که به دلیل مفاسد اخلاقی و اعتقادی در حال حاضر در زندان است و حکم شدیدی برای وی صادر شده نیز به ستاد انتخاباتی روحانی کمک مالی داشته است.
 
رسایی در خاتمه یادآور شد: دلیل تعلل در بازداشت حسین فریدون را نمی دانم اما اگر برخورد با برادر رئیس جمهور تا ایام نزدیک به انتخابات تاخیر بیفتد، مظلوم نمایی ها شروع می شود و این برخورد را انتخاباتی تفسیر می کنند.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۱ - ۱۴ دی ۱۳۹۵
۰
۰
چرا نمي داني مي خواهي ده روز هم آقاي روحاني برود در خانه اش بنشيند و كشور فلج شود برادر عزيز به مصلحت كشور نيست