۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳

یک نماینده: مسئولان دولت درمورد پرونده زنجانی احضار شوند

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر در این خصوص مقامات دولت سابق را احضار کردند و یا مورد سوال قرار دادند باید در مورد مدیران و مسئولان فعلی هم این احضار صورت بگیرد و دادگاه صالحه‌ای برای آن تشکیل شود.
کد خبر : ۳۴۱۸۳۲
صراط: نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید بسیاری از قراردادهای دولت شفاف شود، گفت: راجع‌به قراردادهای نفتی و یا خرید هواپیما حداقل باید نهادهای نظارتی به این قراردادها دسترسی داشته باشند.

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به لزوم شفافیت برای همه مسئولان گفت: ما شفافیت امور مالی را برای همه مسئولان کشور در نظر داریم و معتقدیم حوزه شفافیت مالی نفی هرگونه شائبه است.

وی با اشاره به سخنان رئیس قوه قضائیه در خصوص پرونده بابک زنجانی گفت: هر نوع اتهاماتی که به نزدیکان برخی مقامات وارد شده باید بررسی و شفاف‌سازی شود. ما خواهان شفافیت کامل ماوقع پرونده بابک زنجانی هستیم چه این شفافیت مربوط به مدیران دولت سابق، چه مربوط به دوره انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و چه مربوط به مدیران فعلی باشد.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر در این خصوص مقامات دولت سابق را احضار کردند و یا مورد سوال قرار دادند باید در مورد مدیران و مسئولان فعلی هم این احضار صورت بگیرد و دادگاه صالحه‌ای برای آن تشکیل شود.

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه پیرامون لزوم شفافیت در خصوص صندوق ذخیره فرهنگیان توسط دولت گفت: هیأت تحقیق و تفحص صندوق ذخیره فرهنگیان توسط مجلس تشکیل شده و این هیأت به‌جد مشغول کار هستند. برخی اعضای این هیأت یافته‌های جدیدی را مطرح می‌کنند که باید رسیدگی شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: این یافته‌ها بعضاً راجع‌به ادامه روند سابق موجود در این صندوق است که هنوز ادامه دارد، ازجمله روند اعطای تسهیلات در بانک سرمایه که در دوره وزارت فانی بود هنوز این روند ادامه دارد که این باید این روند موردبررسی جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: اگر هنوز روند سابق در این صندوق ادامه دارد باید برخورد قاطعی صورت گیرد. ما این شفافیت‌ها را خواهانیم و  اینکه در عرصه افکار عمومی هم عرضه شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی پیرامون لزوم شفافیت در قراردادهای دولت گفت: باید بسیاری از این قراردادها روشن شود، ازجمله قراردادهای نفتی و خرید هواپیما. اینکه الزاماً به افکار عمومی داده شود یک بحث است، اینکه نهادهای نظارتی به آن دسترسی داشته باشند بحث دیگری است.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: راجع‌به قراردادهای نفتی و یا خرید هواپیما حداقل باید نهادهای نظارتی ازجمله دیوان محاسبات و سازمان بازرسی به این قراردادها دسترسی داشته باشند. از روسای این دو سازمان سوال کنید که آیا به این قراردادها دسترسی دارند یا نه!

این نماینده مجلس در پایان تأکید کرد: حداقل باید این شفافیت برای نهادهای نظارتی وجود داشته باشد که هنوز این شفافیت وجود ندارد.