۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۳

ارزش دارایی وزیر خارجه جدید آمریکا چقدر است؟

رکس تیلرسون نامزد مورد نظر رئیس جمهور منتخب آمریکا برای احراز سمت وزیر خارجه، ارزش دارایی و ثروت خود را ۴۰۰ میلیون دلار اعلام کرده است.
کد خبر : ۳۴۲۲۱۲
صراط: رکس تیلرسون نامزد مورد نظر رئیس جمهور منتخب آمریکا برای احراز سمت وزیر خارجه، ارزش دارایی و ثروت خود را ۴۰۰ میلیون دلار اعلام کرده است.

به گزارش تسنیم به نقل از هیل، در آستانه برگزاری نشستی برای تایید صلاحیت رکس تیلرسون برای وزارت خارجه آمریکا، وی ارزش دارایی و ثروت خود را 400 میلیون دلار اعلام کرد.

ارزش ثروت و سرمایه تیلرسون بیشتر به خاطر سهام وی در شرکت نفتی اگزون موبیل آمریکا با افزایش چشمگیری روبرو شده است. وی قول داده است تا تضاد منافع خود به عنوان وزیر خارجه آمریکا و سمتش به عنوان رئیس شرکت نفتی اگزون موبیل را به طور شفاف اعلام نماید.

تیلرسون قصد دارد 50 میلیون دلار سهام خود در شرکت نفتی اگزون موبیل را به فروش رساند و کلیه سهام های دیگری را که در اختیار دارد، جمعا به ارزش 180 میلیون دلار، به یک صندوق سرمایه گذاری مستقل واگذار کند.

تیلرسون یک پورتفوی بزرگ شامل سهام شرکتهای مختلف در سراسر جهان در اختیار دارد. وی سهام شرکتهای آمریکایی مثل آمریکن اکسپرس، بوئینگ، کاترپیلار، سیتی گروپ، وال مارت، جنرال الکتریک، لاکهید مارتین و والت دیزنی را در اختیار دارد. وی در شرکتهای ژاپنی سونی، هوندا، تویوتا و برخی شرکتهای چینی مثل علی بابا سهامدار است.

وی با انتشار نامه ای قول داده است تا ارتباط اقتصادی و تجاری خود با 156 شرکت در سراسر جهان را قطع خواهد کرد. وی وعده داده است تا در تصمیم گیری های شرکتهایی که با آنها رابطه مالی داشته، دخالت نکند.قرار است نشست بررسی صلاحیت تیلرسون هفته آینده برگزار شود.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز