۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
حجت الاسلام و المسلمین منتظری:

بدهکاران بانکی تحت تعقیب هستند/اختلافات بین مسئولان دولت و قوه قضاییه خانوادگی است

دادستان کل کشور گفت:بدهکاران بانکی به شدت تحت تعقیب هستند و دادستانی تهران با جدیت آن را دنبال می کند..
کد خبر : ۳۴۲۳۲۳
صراط: دادستان کل کشور گفت:بدهکاران بانکی به شدت تحت تعقیب هستند و دادستانی تهران با جدیت آن را دنبال می کند..

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد منتظری دادستان کل کشور در مراسم رونمایی از کارت ضابطان عام دادگستری که امروز(شنبه)برگزار شد،ضمن تبریک به مناسبت میلاد امام حسن عسگری (ع) و گرامیداشت روز نوزده دی ماه اظهار داشت: در اجرای ماده سی آیین نامه آیین دادرسی کیفری مصوب 92 که مسئولان ضابطان را تعیین کرده است رونمایی از کارت ضابطان عام دادگستری صادر می شود.

وی افزود: قوه قضاییه می تواند در تحقیقات از ضابطان عام دادگستری که در ماده ۲۲ تعریف شده است به موجب قانون نیروهای وابسته به ناجا را آموزش لازم دهد و آن ها با داشتن کارت مجاز به انجام تحقیقات هستند.

منتظری با اشاره به یکی از تکالیف مشترک قوه قضاییه و نیروی انتظامی گفت: ضابطان عام طبق قانون مربوط به درجه داران و افسران نیروی انتظامی است که این ضابط شدن نیازمند گذراندن دوره های آموزشی است.

وی با بیان این که آموزش ضابطان نیروی انتظامی برعهده قوه قضاییه است،افزود: با تلاشی که در دادستانی کل و ناجا صورت گرفت به مسئولان آموزش دیده ناجا کارت ضابط عام داده می شود.

دادستان کل کشور تصریح کرد: صدور کارت ضابطان عام قضایی اقدامی اساسی در تحقق قانون  و یک امر مستمر در امر آموزش است و هر سه سال باید تمدید شود و 200هزار نفر مشمول این کارت خواهند شد.

وی ادامه داد: کار را از تهران به صورت پایلوت آغاز کردیم زیرا اگر تحقیقات پرونده ها از طریق ضابطان انجام نشود به آن اشکال گرفته می شود و فاقد ارزش خواهد بود و کسانی تحقیقاتشان مورد قبول است که این کارت را داشته باشند .

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: ضابطان عام کسانی هستند که قاضی پرونده ها را به آن ها ارجاع می دهند و ضابطان خاص هم شامل پلیس های تخصصی هستند و قانون کار پرونده های امنیتی را هم به ضابطان خاص سپرده است اما ما هنوز کار ضابطان خاص را شروع نکردیم زیرا نیاز به آیین نامه دارد و آیین نامه آن  که در حال تهیه است که باید به امضای رییس قوه قضاییه برسد.

دادستان کل کشور بابیان این که وقتی قانونی تصویب می شود باید لوازم آن هم فراهم باشد،افزود: برای آموزش 200هزار ضابط قضایی باید آموزش ها به روز باشد و ما باید با کمک نیروی انتطامی آموزش ها را در سراسر کشور به روز انجام دهیم و ما کار خودمان را انجام می دهیم اما به کمک دولت و مجلس نیاز داریم زیرا این کار مستمر است و باید اعتبارات لازم را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: برای هماهنگی کار این ضابطان باید در تهران یک ستاد به لحاظ مدیریت آموزش و صدور کارت ایجاد کنیم و مهم ترین کار نظارت است.

*اختلاف دولت و قوه قضاییه خانوادگی است

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در ادامه در جمع خبرنگاران در خصوص اختلاف بین مسئولان دولت و قوه قضاییه گفت: این اختلاف خانوادگی است و متاسفانه دشمن آتش بیار معرکه شده است. بالاخره دو برادر و دو عضو یک خانواده اختلافی پیدا کردند که حل می شود و امیدواریم مسئولان مانع شوند که دشمن از این مسئله سوءاستفاده نکند.

وی افزود: مسئله مهمی نیست که روی آن مانور بدهیم.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری در خصوص بازداشت دو تن از بدهکاران بانکی گفت: بدهکاران بانکی به شدت تحت تعقیب هستند و دادستانی تهران با جدیت آن را دنبال می کند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: این مسائل زمان بر است و خواه ناخواه به بررسی های دقیق نیاز دارد آنچه برای ما مهم است اجرای عدالت است.