۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸

ماجرای دستکاری بابک زنجانی در شناسنامه‌اش

سخنگوی قوه قضییاه گفت: بابک زنجانی بعد از آنکه بازداشت شده بود و نمی‌توانسته دسته‌چک بگیرد در اسم کوچک و فامیلی خود تغییراتی ایجاد کرده بود اما در تمامی این تغییرات نام پدر وی ثابت بوده است.
کد خبر : ۳۴۲۵۹۳
صراط: سخنگوی قوه قضییاه گفت: بابک زنجانی بعد از آنکه بازداشت شده بود و نمی‌توانسته دسته‌چک بگیرد در اسم کوچک و فامیلی خود تغییراتی ایجاد کرده بود اما در تمامی این تغییرات نام پدر وی ثابت بوده است.

به گزارش فارس،‌حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در جریان صد و ششمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در رابطه با پرونده بابک زنجانی مطرح کرد: در تاریخ 30 آذر ماه بود که بابک زنجانی نامه‌ای به بازپرس دادسرا نوشت و در این نامه اذعان کرد که مبلغ 2 میلیارد و 460 میلیون یورو را به بانک واریز کردم.

وی افزود: در دی ماه 92 بود که بازپرس پرونده در رابطه با این ادعا مشکوک شده و شروع به تحقیق نسبت به اینکه مبلغ سنگین است می‌کند.

اژه‌ای گفت: بابک رنجانی در همان دوره ادعا می‌کند که این مقدار پول را به حساب بانک مرکزی واریز کردم اما با توجه به گزارشی که در مهرماه در رابطه با مبارزه با پولشویی داده شده بود بازپرس پرونده به این موضوع مشکوک می‌شود و تحقیقات خود را بیشتر می‌کند.

اژه‌ای ادامه داد: بازپرس پرونده از بانک مرکزی در رابطه با ادعای بابک زنجانی مبنی بر واریز 2 میلیارد و 460 میلیون یورو می‌پرسد که آیا این پول واریز شده یا خیر،‌که بانک مرکزی اعلام می‌کند که این مقدار پول توسط بابک زنجانی واریز نشده است.

سخنگوی قوه قضائیه مطرح کرد: بر همین اساس بازپرس پرونده از دستگاه‌های مختلف استعلام می‌گیرد و خواستار پیگیری سوابق بابک زنجانی می‌شود که در همین بررسی‌ها متوجه می‌شود که در چند سال گذشته بابک زنجانی به دلیل چک برگشتی دو سال زندان بوده‌اند و به دلیل جرم دیگری سه ماه بازداشت بوده است.

معاون اول قوه قضاییه گفت: همچنین او بعد از آنکه بازداشت شده بود و نمی‌توانسته دسته‌چک بگیرد در اسم کوچک و فامیلی خود تغییراتی ایجاد کرده بود اما در تمامی این تغییرات نام پدر وی ثابت بوده است.

برچسب ها: صراط بابک زنجانی
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز