۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱

روایت وزیر بهداشت از آخرین ملاقاتش با رفسنجانی

وزیر بهداشت با اشاره به آخرین دیدار خود با آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: ایشان آرزوهای زیبایی برای آینده کشور داشتند.
کد خبر : ۳۴۲۹۲۵
صراط: وزیر بهداشت با اشاره به آخرین دیدار خود با آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: ایشان آرزوهای زیبایی برای آینده کشور داشتند.

به گزارش مهر، دکتر سید حسن هاشمی روز دوشنبه در همایش نقش روحانیت در توسعه سلامت با اشاره به دیدار خود با آیت الله هاشمی رفسنجانی که در آخرین ساعات حیات ایشان انجام شد، افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی همیشه و به ویژه روز گذشته، آرزوهای زیبایی برای آینده کشور داشتند و مطمئن بودند که کشور از گردنه و مشکلات اقتصادی عبور خواهد کرد.

وی افزود: باید از رفتن ایشان عبرت گرفت و اگر بخواهیم انقلاب و اسلام نورانی و آنچه شهدا هزینه کردند، پابرجا بماند، باید رفتار، کردار و نگاهمان را به یکدیگر عوض کنیم و مهربان و صادق باشیم و به اهداف بزرگی مانند مجد اسلام و کشور و ارتقای معیشت و رفاه مردم فکر کنیم.

هاشمی اظهار داشت: مراجع عظام تقلید در این دولت، بیشترین توجه را به حوزه سلامت داشته اند و در این دولت، از این حوزه حمایت های ویژه ای کردند که بسیار اثرگذار و دلگرم کننده بود.

وزیر بهداشت گفت: مراجع عظام تقلید و روحانیت و ائمه جمعه در سراسر کشور کمک زیادی در جلب نظر و کسب اعتماد خیرین سلامت کرده اند و خیرین سالانه، یک هزار میلیارد تومان به حوزه سلامت کمک می کنند.

وی اظهار داشت: علما و بزرگان دینی علاوه بر خیرخواهی و نیک اندیشی، در امور خیر نیز مشارکت داشتند چون خودشان به مردم نصیحت می کردند که بیمار و دردمند، از جمله کسانی هستند که خدا در دل آنها حاضر و ناظر است و اگر فردی به آنها خدمت کند، خدا می بیند و به آن اجر و ثواب می دهد.

وزیر بهداشت گفت: یکی از ویژگی های مهم روحانیت در دین اسلام این است که برآمده از مردم و مشابه، غمخوار، مورد توجه و احترام آنها هستند و بزرگترین سرمایه روحانیت این است که مردم آنها را از خودشان می دانند و به هنگام درد و رنج، ملجا و پناهنگاه مردم هستند.

هاشمی ضمن تاکید بر اهمیت نقش آفرینی روحانیت در مناطق محروم و مرزی، یادآور شد: آنها در حوزه سلامت بسیار اثر گذار هستند و این کار را نه با طلبکاری بلکه با عزت نفس و تشویق مسئولان کشور و دولت به رفع مشکلات و آلام انجام می دهند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: روحانیت مد نظر ما از امکانات مادی، کم بهره است و ممکن است توانایی چندانی در تاسیس بیمارستان و درمانگاه نداشته باشند اما اعتماد مردم به آنها بالاترین سرمایه آنها است که می توانند خیرین سلامت را جذب کنند و به مشکلات روحی و روانی خانواده ها، توجه کنند.

هاشمی با اشاره به تلاش های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ایران و مسئولان شهر ری در ساخت بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی در این منطقه، گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد افتتاح این بیمارستان و سایر بخش های بیمارستانی در شهر ری باشیم اما در این منطقه از استان تهران، نیازمند احداث بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی هستیم و اطمینان دارم که در دوره بعد، بتوان با عبور از مشکلات اقتصادی، سرمایه گذاران را برای احداث این بیمارستان در این منطقه متقاعد کنیم.

همایش نقش روحانیت در توسعه سلامت همزمان با بزرگداشت حضرت آیت‌الله فیروزآبادی در شهر ری برگزار شد.

آیت الله سیدرضا فیروزآبادی سیاستمدار، روحانی و نیکوکار ایرانی و از نمایندگان مجلس شورای ملی در چهار دوره مختلف بود.

وی از محل حقوق ماهیانه خود از مجلس شورای ملی و با همکاری خیرین بیمارستان فیروزآبادی شهر ری را بنا کرد.

وی در سال ۱۳۴۴ در ۹۳ سالگی درگذشت و در مسجدی که به نام خودش در شهر ری است، به خاک سپرده شد.

در پایان این مراسم، وزیر بهداشت از فرزند ارشد آیت الله العظمی مرحوم حاج سیدرضا فیروزآبادی تقدیر کرد.


خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز