۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰

تمایل نیروهای دموکراتیک سوریه به برقراری رابطه باترکیه

کد خبر : ۳۴۳۱۴۷
صراط: سخنگوی نیروهای موسوم به دموکراتیک سوری تاکید کرد که این نیروها حاضر به برقراری روابط مستحکم با تمام کشورهای همسایه از جمله ترکیه هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه عنب، نیروهای موسوم به دموکراتیک سوری بر عدم ارتباط خود با پ.ک.ک و تمایل به رابطه با ترکیه تاکید کردند.

در همین راستا، «طلال سلو» سخنگوی این نیروها تاکید کرد: ما نیروهای کُردی، عربی، ترکمان، آشوری و سریانی سوری هستیم و تحت عنوان نیروهای دموکراتیک سوریه فعالیت می کنیم.

بنابراین آنگونه که برخی کشورها ادعا می کنند، ما عضو پ.ک.ک نیستیم. وی در ادامه تصریح کرد: ما حاضر به برقراری روابط مستحکم با تمام کشورهای همسایه از جمله ترکیه هستیم و پایبندی خود را به عملیات آزادسازی الرقه اعلام می داریم.

نیروهای این حزب بخش لاینفکی از خاک و ملت سوریه هستند و تاکنون برای نابودی داعش جانفشانیهای زیادی کرده اند و به مبارزه خود ادامه خواهند داد.

ترکیه این گروه را وابسته به گروه پ ک ک که گروهی تروریستی به شمار می رود، می داند و اختلافات زیادی با آمریکا که این گروه سوری را تروریستی نمی داند دارد. آنکارا همچنین اعلام کرد بود که ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا نباید به نیروهای دموکرات سلاح بدهد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز در آغاز عملیات رقه نیز گفته بود که نباید نیروهای دموکرات در این عملیات مشارکت داشته باشند و آن را یک گروه تروریستی قلمداد کرده بود.

این نخستین اظهار نظر یک مسئول رسمی نیروهای دموکراتیک است که در آن بر عدم مشارکت ترکیه در عملیات آزادسازی رقه تأکید نمی‌شود؛ زیرا این گروه مخالف حضور آنکارا در این عملیات بوده است.

برخی از ناظران بر این باورند که ائتلاف آمریکا به این حزب اعمال فشار کرده تا به مشارکت ترکیه در عملیات مذکور تن دهند. این گروه به همراه شمار دیگری از گروهای کُرد نزدیک به حزب «اتحاد دموکراتیک» سوریه نبردی موسوم به «خشم فرات» را با حمایت آمریکا آغاز و اعلام کردند که هدف آنان آزادسازی رقه است.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز