۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸

اپل تسلیم خواسته‌های ترامپ شد

به دنبال فشار دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب آمریکا بر شرکت‌های فناوری برای تولید محصولاتشان در داخل خاک ایالات متحده، اپل نیز تسلیم این فشارها شد.
کد خبر : ۳۴۳۲۳۳
صراط: به دنبال فشار دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب آمریکا بر شرکت‌های فناوری برای تولید محصولاتشان در داخل خاک ایالات متحده، اپل نیز تسلیم این فشارها شد.

به گزارش فارس به نقل از دیلی دات، اپل پیشنهاداتی برای توسعه کمی و کیفی کارخانه های تولید محصولات خود در داخل آمریکا ارائه کرده است.

اپل بخش عمده کار مونتاژ تولیدات خود را در کشور چین انجام می داد تا هزینه تولید آیفون و دیگر محصولاتش را کاهش دهد، اما ترامپ می گوید اپل و دیگر شرکت های مشابه باید محصولات خود را در داخل ایالات متحده تولید کنند تا از افزایش نرخ بیکاری در آمریکا جلوگیری شود.

از جمله برنامه های اپل در این زمینه گسترش دامنه فعالیت هایش در منطقه Mesa در آریزوناست. همچنین این شرکت قصد دارد به تولید دیتاسرور و کالاهای دیگری مانند مدارهای چاپ شده، باتری، برخی اجزای نمایشگرهای ال ای دی و .... در این ایالت بپردازد.

اپل با اجرای این طرح خواهد توانست مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت محصولات یاد شده را بدون پرداخت مالیات یا هزینه اضافی وارد کند. پیش از این فورد و تویوتا هم به علت فشارهای ترامپ از ساخت کارخانه در مکزیک و برخی کشورهای دیگر منصرف شده و اعلام کرده بودند کارخانه های جدید خود را در داخل خاک آمریکا ایجاد می کنند.