۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳

واعظی: هاشمی موقعیت شناس بود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:‌ تاریخ نوین ایران را بدون هاشمی نمی توان نوشت.
کد خبر : ۳۴۳۳۴۶
صراط : مردم با یار امام و رهبری وداع تاریخی کردند وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:‌ تاریخ نوین ایران را بدون هاشمی نمی توان نوشت.

 به گزارش ایسنا، محمود واعظی در حاشیه مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی که عصر امروز (چهارشنبه ) در مسجد امام علی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات برگزار شد، در جمع خبرنگاران، آیت‌الله هاشمی را دارای شخصیت چند وجهی دانست و اظهار کرد: قبل از انقلاب با توجه به شرایط جامعه، ایشان به عنوان یک مبارز بسیار شجاع با رژیم شاه مبارزه کردند و نقش‌شان در جمع کردن مبارزان در داخل و خارج کشور با ذهنیت تشکیلاتی بسیار قوی جهت ساماندهی مبارزان بسیار تاثیرگذار بود.

 وی با اشاره به اینکه آیت‌الله هاشمی بعد از شکل گیری جمهوری اسلامی ایران نقش برجسته ای در کنار امام (ره) داشتند، تصریح کرد: آیت‌الله هاشمی بسیار موقعیت شناس بودند و در مواقعی که کشور نیاز به فکر نو و متحول داشت همیشه پیش قدم می شدند. وزیر ارتباطات با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در طول هشت سال حضور در مجلس، سال‌های ریاست جمهوری‌شان، ریاست مجلس خبرگان رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین به عنوان جانشین فرمانده کل قوا حضوری هدایت گرایانه داشتند و آثار خوبی برای کشور بره جای گذاشتند، خاطر نشان کرد: تاریخ نوین ایران را بدون هاشمی نمی توان نوشت.

واعظی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی در مقاطع مختلف حضور فعال و تعیین کننده داشته و خدمات برجسته ای داشتند، افزود:‌ قدرشناسی مردم فهیم ایران قابل تقدیر است که انصافا در روز تشییع پیکر آیت‌الله در دانشگاه تهران و مرقد امام (ره) حاضر شدند و وداعی تاریخی با یار امام و رهبری و انقلاب کردند. وی افزود: امیدواریم تجمع عظیم مردم و بدرقه بزرگشان از آیت‌الله هاشمی مایه وحدت کشور شود و قوای سه گانه تحت زعامت مقام معظم رهبری بتواند کشور را طوری بسازند که آیت‌الله هاشمی به دنبال ساخت ایران بود.